Firman Bloggar!

Direktlänk till inlägg 4 december 2008

Yra hönor och grattis Vellinge!

Av Rengbo/Nilsson - 4 december 2008 08:31


Denna blogg var tänkt att speglas ur en sportslig synvinkel och då givetvis med fokus på gårdagens slutspel i TA-cupen. Men jag kan inte låta bli att återknyta till det som hände efter bara en dryg minut av vår kvartsfinal mot Höllvikens GIF.

Jag har hört det massvis med gånger.
- Spela INTE fotboll inomhus.
- Tänk på skaderisken.


Men jag har vänt dövörat till.
Det har ju sin charm och är ett roligt inslag.
Dessutom har jag (peppar - peppar) så här långt varit fri från allvarliga skador. Vrickade fötter till trots. Men de har man kunnat leva med. 

Igår fick jag svaret på varför folk i allmänhet - och
TRÄNARE i synnerhet beklagat sig över just inomhusspelet. 

Min anfallskollega Kristoffer ”Ekan” Ekström skulle göra ett stopp med bollen, men fastnade på något sätt i handbollsklistret och vips var högerknät sönderkrasat och säsongen 2009 är med största sannolikhet borta.


Visst, det kan hända även utomhus. Men faktum är att när det väl sker olyckstillbud inomhus är det till största delen med allvarlig utgång. Så även denna gång. Beklagligt nog.

Personligen lär det betyda en hel del under kommande säsong. Virrpannan ”Ekan” har kompletterat mitt sätt att spela fotboll på ett utmärkt sätt och vi har haft otroligt roligt tillsammans. En kanonkille både på och utanför planen. En person som hela tiden lyssnar. En person som hela tiden tar till sig saker. En person som hela tiden jobbar för att bli bättre och som ständigt har ett leende på läpparna.

Med all respekt för våra medspelare, vår nya tränare och den tuffarare konkurrens var vår tanke att göra vårt bästa för att försvara våra platser i laget och sikta mot ännu ett roligt fotbollsår tillsammans. Men så blir med största sannolikhet inte fallet.


Nu är det ”bara” en jäkla knäskada tänker Ni. Och javisst. Man ska inte måla *fan* på väggen och gräva ner sig utan det blir istället till att jobba vidare lika målmedvetet som tidigare. Vi i Östra Torp kommer att göra allt för att kunna leverera en lika effektiv och rolig anfallsfotboll som under årets säsong, det är jag säker på. Och vad "Ekan" beträffar så kommer han tillbaka, var så säkra.

Till matchen istället..
3-0 i nacken och fullständigt utspelade. Alla verkade ha alltför stor respekt för detta junior(!)lag från Höllviken. Själv hade jag inte en målchans under 13 minuter…

Klockan stod på 1.35 när olyckan var framme. Visst tappade vi fokus och tvingades ändra om i ”fyrorna”. Men redan innan såg vi ut som yra höns och alla verkade vilja vara någon helt annanstans än på en fotbollsplan.

Märkligt med tanke på förutsättningarna...

Men vi lägger årets TA-cup till handlingarna och passar
samtidigt på att gratulera Vellinge IF till slutsegern.
-----------
Firman 2/2

 
 
Ingen bild

lilla beddinge spelare

4 december 2008 10:02

Vi får hoppas att det inte är något allvarligt med Ekan, har precis fått reda på att jag ska operera mitt korsband...inget kul...

 
Ingen bild

Manne

4 december 2008 10:41

tråkit det som hände ekan,men du e hjärtligt välkommen till robins o mitt korsbandsinvalido lag,vi börjar få ett riktigt bra lag ;)

 
Ingen bild

lilla beddinge spelare

4 december 2008 11:26

haha jag kan väl joina ert invalidolag =) fattas bara ett par stycken :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rengbo/Nilsson - 31 oktober 2009 08:30

FIRMAN BLOGGAR FLYTTAR!Det har blivit dags för vår kära blogg att flytta. Ni hittar från och med nu Firman Bloggar på följande adress:http://www.firmanbloggar.se   GLÖM INTE ATT LÄGGA IN DEN NYA ADRESSEN SOM BOKMÄRKE ELLER STARTSID...

Av Rengbo/Nilsson - 30 oktober 2009 11:17

Imorgon lördag är det på dagen ett år sedan Firman Bloggar "föddes" och utvecklingen som varit kunde vi bara fantisera om. Detta kommer vi att fira på ett alldeles speciellt sätt, hur får Ni veta om Ni kikar in igen tidigt imorgonbitti. Håll utkik, s...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 11:00

    IDAG HAR JAG BARA LITE TANKAR ATT FÖRMEDLA!Regeringen satsar ett antal miljoner på förorternas föreningar. Varför?De vill ju inte vaccinera sig så det finns snart inga människor i förorterna längre...!!I riksdagen fattas viktiga beslut. Ja, ...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 07:45

Precis som vi lovande under gårdagen kommer här BK Skansen tränarlösning inför nästa säsong. Hjälptränare till nuvarande Anders Nilsson blir Marcus Jönson och som målvaktstränare kommer Johan Sörensen att komplettera.- Marcus är en person med ledareg...

Av Rengbo/Nilsson - 28 oktober 2009 11:00

   GYLLE AIF har gjort klart med en ny tränarkonstellation till nästa säsong.Rickard Harletun stannar kvar och till sin hjälp får han Ola Persson som närmast kommer från spel i BK Skansen. - Denna konstellation har varit på gång i några år,...

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards