Firman Bloggar!

Alla inlägg under maj 2009

Av Rengbo/Nilsson - 31 maj 2009 12:36


Ny rapport från bloggkollegan på plats i Stockholm:


Fredagen förlades till Gamla Stan och igår var det Stureplans tur att få ett skånskt besök. Stockholm Maraton och Elitloppetunder en "lönehelg" i högsommarvärme och Ni förstår säkert att trycket är obeskrivbart. Och det har liksom krävt sin dryck för att hålla vätskebalansen intakt...


Så till dagens V75-tips!

3,4,5 räcker i första

Spik 1 Buck I St Pat

1,7,9

1,3,4,6,7

1,2,5,12

2,3,4,5,9

Spik 1 Marshland


900 rader/450 kr


----------

Firman 2/2


----------------------------------------------------------------------------------------


Till sist vill Firman avsluta med ett rungande:
GRATTIS MOR!


Av Rengbo/Nilsson - 31 maj 2009 11:44


Underbart väder, högsommarvärme och avkoppling på trädäcket!


Schyst avslutning för Wernblom i Blåvitt...


En hälsning från Solvalla och Elitloppet:
 


Fördel Detroit men det är långt ifrån över...


Kan Zlatan avgöra skytteligan idag, jag hoppas!


---------

Firman 1/2

Av Rengbo/Nilsson - 30 maj 2009 13:51


I helgen avgörs Elitloppet inför storpublik precis som vanligt, mäktigt!



Att följa dagens V75 framför TV:n är kanske spännande men att vara på plats i Stockholm och följa tävlingarna live lär vara GRYMT!


Firmakollegan meddelade att fredagskvällen blev blött och läsarna får nöja sig gårdagens tips...
(Här hittar Ni dessa: länk!)


Samtidigt som dagens V75 avgörs finns det några tusen löpare som joggar runt i innerstan och ska klara av att ta sig runt 42 195 m (maraton)! Suck!


För egen del har det varit frukostkalas för 14 barn! Fullt ös!

 


Finns det någon som saknar rapport från Torps match mot Skurup(*) så kan jag enbart konstatera att denna ytterst mediokra tillställning slutade med seger för Torp med 5-0! Åttonde raka segern!

(* ändrat från Skivarp till Skurup)

Mest anmärkningsvärda var bortalagets MYCKET nöjda miner och hejarop efter storförlusten...


(Hade undertecknad satt sin frispark ribba in istället för ribba ut lär Ni läsare fått läsa spaltmeter om denna situation...)


Missat inte vår nya omröstning, se inlägg nedan!



----------

Firman 1/2

Av Rengbo/Nilsson - 30 maj 2009 12:25


I och med onsdagens Champions League-final väljer vi att avsluta vår omröstning gällande var våra läsare helst skulle vilja se Zlatan Ibrahimovic under den kommande säsongen.

240 röster har trillat in och 30% av dessa vill se grabben från Rosengård i Barcelona. Cirka 14% vill se honom i Liverpool och i princip lika många vill se honom i Manchester Utd. Vi tackar alla som röstat, återstår att se var ”Zlatantåget” stannar!


Eftersom vi mer än gärna ser att Ni läsare är delaktiga på bloggen väljer vi omedelbart att dra igång en ny omröstning. Vi båda Firmamedlemmar får ständigt ”pikar” från våra respektive gällande vårt användande av våra mobiltelefoner. Vi är både väl medvetna om denna pryls innebörd som vi knappast hade klarat oss utan. Men frågan är om vi då är ensamma?
Eller är vi undantaget som frångår ”regeln”. Eller är det samma sak för gemene man/kvinna? Onekligen en intressant fråga!


En dag eller två hade vi säkert "stått ut", men under en längre tid?
Vår fråga denna gång lyder därför som följer:

Hade du klarat dig utan din mobiltelefon i en vecka?
JA eller NEJ?


 

----------

Firman

Av Rengbo/Nilsson - 29 maj 2009 21:31


Bloggkollegan är på plats i Stockholm och lämnade nyss en rapport:


Resan upp gick som planerat.
Lunchpaus i Jönköping och under seneftermiddagen var vi framme
i den blågula huvudstaden vilken visade sig från sin allra soligaste sida, underbart!


Kvällens uppladdning inför morgondagens V75-tävlingar kommer att förläggas till Gamla stan. Och på tal om V75. Här kommer mina funderingar till årets roligaste rikstotoomgång:

Åke Svanstedt är en hårt kritiserad yrkesman, men det verkar gå honom obemärkt förbi. Jag tror att han såväl inleder som avslutar veckans omgång, segervapen heter Victory Love och Teaser Elegance.
Erik Adielsson meddelade i veckan toppchans tillsammans med
Sahara C.For (V75-4) och omgångens drag hittas i V75-3 och då i form av Swept To Victory!


Om jag ges plats lovar jag att komma tillbaka under helgens gång.
SKÅL!


---------
Firman 2/2


--------------------------------------------------------------------------------------


Självklart ger vi travkungen mer plats på bloggen under helgen.
Hoppas Ni hänger med på resan...
Kanske blir det en extra slant att spendera på Mor!


Av Rengbo/Nilsson - 29 maj 2009 11:42


En kvinna kommer hem och säger till sin man:

- Kommer du ihåg huvudvärken jag har haft alla dessa år? Nu är den borta!

- Ingen huvudvärk längre, frågade mannen. Hur gick det till?

Hon svarade:
- Eva rekommenderade en hypnotisör till mig. Han sa att jag skulle ställa mig framför en spegel och säga:

- "Jag har ingen huvudvärk, jag har ingen huvudvärk, jag har ingen huvudvärk, jag har ingen huvudvärk..."

- Det fungerade! Huvudvärken är borta!

Mannen svarade:
- Det är ju fantastiskt!

Kvinnan:
- Du vet ju att du inte har varit Tarzan direkt i sängen dom senast åren.

Du skulle kanske också besöka hypnotisören och se vad han kan göra åt det.

Mannen gick med på detta. Efter besöket hos hypnotisören kommer mannen hem, lyfter upp sin hustru och lyfter henne in i sovrummet,
klär av henne, lägger henne på sängen och säger:

- Rör dig inte, jag är strax tillbaka.

Han går in i badrummet och kommer tillbaka en liten stund senare och hoppar ner till henne i sängen och älskar passionerat som aldrig förr.

Hans fru säger:
- Wow, det var ju fantastiskt!

Mannen svarar:
- Rör dig inte, jag är strax tillbaka.

Han går tillbaka in i badrummet, kommer ut igen, och dom älskar ännu en gång.

Frun säger:

- Wow, det var ju ännu bättre!!!

Då säger mannen:
- Rör dig inte, jag är strax tillbaka.

Efter det går han in i badrummet
igen. Denna gången följer hans fru tyst efter honom, ser honom stå framför spegeln och säga:

- "Hon är inte min fru, hon är inte min fru, hon är inte min fru..."


Trevlig helg!


----------
Firman

Av Rengbo/Nilsson - 29 maj 2009 09:38


Så i lördags var det då dags för min gode vän Magnus Persson och hans
Sofie Olin att bli man och hustru. Man slets mellan hopp och förtvivlan
över vädrets makter men det skulle senare visa sig att vädergudarna
var på bra humör.


Dagen började hemma hos mig vid elvatiden då Mange kom medan damerna var hos frisörskan och gjorde vid sig. Två timmar senare blev vi hämtade för vidare färd mot Hammenhög där festligheterna skulle äga rum på gästgivaregården.


Vid halv fem skulle så vigseln ske och regnet höll sig borta som tur var då vigseln skulle ske under bar himmel. Efter att ha haft ringen i tryggt förvar och lite snyftningar och tårar från familj och släkt, så blev då Magnus och Sofie herr och fru Persson. Kvällen var väldigt avslappnad och trevlig och trerättersmiddagen intogs under ett antal timmar på kvällen.

I egenskap av bestman så skulle det läsas upp telegram och även ett eget tal. Till Magnus stora förtret så avslutade jag mitt tal med ”You`ll never walk alone”. Dagen avrundades vid etttiden med kokt korv och pucko och alla gick och lade sig efter en trevlig kväll. Vad brudparet gjorde kan vi bara spekulera i.

Dagen efter åt alla en gemensam frukost innan tillbakafärden mot Trelleborg påbörjades. Bröllop är alltid trevligt, och det första av tre, detta året är nu avklarat för min del.


------------------------------------------------------------------------------------------


En helt annan sak skulle jag vilja berätta om är en sak som
inträffade förra veckan.


Jag kom körande på en landsväg där hastighetsbegränsningen är 70 km/h mellan Kristianstad och Åhus och plötsligt kommer en polis ut och stoppar mig och vinkar in mig till sidan. Det visar sig att jag kört i 79 km/h och för detta fick jag 1500 kr i böter.


Polisen klagar över dåligt med resurser och man skär ner på poliser i många städer och då kan man ju undra hur 3 polisbilar med 6 poliser har tid att stå på en landsväg med åker på båda sidorna, inte ett hus i närheten och stoppa folk som kör lite för fort. Hade det inte varit bättre om dem stått vid en skola eller tätbebyggt område och stoppat fartsyndare?

Hur som helst man ska givetvis hålla hastigheten och jag får skylla mig själv. Men nu har jag i alla fall gett mitt bidrag till konstaplarnas julfest.


Tack för mig!


Daniel


------------------------------------------------------------------------------------------


Firman tackar Daniel "kvalhjälten" Olofsson för rapporten!

Inom kort kommer även den populära fredags fräckisen, håll utkik!


---------

Firman

Av Rengbo/Nilsson - 28 maj 2009 11:14



Firman tackar Anders Vedmar för ännu en utsökt text och han har som vanligt lovat att komma tillbaka om en vecka. Imorgon har det blivit dags för en ny fredagsfräckis och dessutom ska en av våra andra gästbloggare, Daniel Olofsson, leverera en text som bland annat innehåller detaljer kring förra helgens bröllop ute på Österlen. Under helgen kommer vi även att dra igång en ny omröstning och så blir det precis som utlovat några liverapporter från Solvalla med heta tips därtill, häng med! 

---------
Firman

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards