Firman Bloggar!

Alla inlägg den 18 december 2008

Av Rengbo/Nilsson - 18 december 2008 11:36




Hej igen alla läsare!

Johan Åkesson här eller det hade kanske alla räknat ut?!

               

Tror det var några som fick leta i arkivböckerna eller kanske frågade sig:
VEM FAN E HAN?

Jag ska fortsätta där det slutade (Drake!) med att ta
upp andra roliga saker som hände under min tid i TFF.

               
TFF var kända för att köpa spelare med en liten titt på ett videoband vilket kan tyckas som en bra idé ibland eller så hade bara vår tränare lite förkärlek till rolig underhållning...

Statistisk de året hade vi fler dopingkontroller än alla andra lag i Allsvenskan tillsammans, det märkliga var att jag alltid slapp. Jag var nog inte prio ett på deras lista...

En skön kille och en grym målvakt hade lite märkliga saker för sig. Efter varje träning tog han alltid massageolja i håret istället för vax, verkade funka ganska bra så det är kanske bara att pröva?!

Några killar i laget hittade glidmedel i en av målvakternas bag på inomhusträningen. Så grabbar ni som lirar nu i TFF - känner ni verkligen killen som sitter bredvid er…

En spelare på inkilningen i La Manga blev så full så vi fick spola av honom i ett badkar och när vi gjorde det hörde man ynkligt från personen:
MAMMA MAMMA var är du?


En annan spelare som nästan alltid körde till träning kom in och frågade varför den gula lampan lös vid symbolen bensintank…
(Jo, Patrik - ibland ska vissa lampor lysa eftersom bilen behöver hjälp).


Vissa spelare hade 2 prioteringar före match:
Pizza och så klart den härliga ciggen...
...det är vad jag kallar en riktig uppladdning!

               
Ha aldrig på dig vita skor under träning som junior
för då jagar till och med fin liraren Patrik Larsson dig.

Vi var på träningsläger i Tjeckien:
Alla drack öl utom en kille han drack Coca Cola och stackaren blev drogad.
Jättetrist men resan hem från stället blev rätt rolig.


En dum sak jag gjorde var att jag kallade min tränare för F…A!
Kan tyckas vara jäkligt korkat men just i den här situationen som uppstod tyckte jag att jag gjorde rätt.


Tränaren tittade på mig och sa:
- Tycker du så är det nog så.
Det var precis som han verkligen förstod hur arg jag var.

               
Kommentarer från tiden i MABI:
- Grabbar de små taggiga djuren vad heter de?
- KOTTELIGEL!

När en person var riktigt arg och vi låg under i en match:
- Grabbar på plan jag skiter…


Det är ju inte så många spelare kvar sen
jag spelade i TFF men en är Jens Sloth.
(Ni får fråga honom om allt stämmer!)


Jag känner inte till så många spelare i det nya TFF men en del har jag koll på. Tom och Affe verkar ha fått ihop ett bra gäng som kämpar för varandra och visst verkar det vara ett bra "go" i laget!

Jag glömmer aldrig hemresan tillsammans med Fredrik Hahne efter en fotbollsturnering i Tyskland. Han fick helt enkelt för mycket av det goda och kräkte hela vägen...


Jag önskar TFF all lycka i serien nästa år och hoppas att de kan klättra några placeringar i tabellen och att laget får se AFFEDANSEN ett antal gånger...


Som avslutning vill jag tacka firman för jag fick vara med
och blogga och önskar alla en riktigt God jul och Gott Nytt År.

//Johan Åkesson.

--------------------------------------------------------------------------------
Firman vill tacka Johan Åkesson för hans gästspel på bloggen. I och med detta inlägg tar vi nu en "jul- och nyårspaus" med gästbloggeriet, men redan i början av januari är vi tillbaka igen. Vi vet att nästa gäst redan nu har slipat pennan och är i full gång med sina alster!
----------
Firman

Av Rengbo/Nilsson - 18 december 2008 07:00



Gårdagens tips får väl anses vara klart godkända. Två av tre nämnda vinnare vann på Solvalla medan det blev full pott på sportspelet. Analysen för det sistnämnda var kort men koncis. Här följer en repris:

”När det gäller sportspelet ställer vi i första hand vårt hopp till HAMMARBY och PORTO vilka med fördel kan användas som grund. Som komplement till dessa finns intressanta spelobjekt som LECH POZNAN, AIK (hockey) samt HAMBURG

Sammanfattningen stavas S-U-C-C-È!


Hammarby vann med nio (!) bollar.
Porto slog krislaget Estrela Amadora med 4-2.
Lech Poznan slog Feyenoord med matchens enda mål.
AIK vann – om än med viss möda – med 2-0 mot Malmö Redhawks.
Och slutligen besegrade Hamburg Aston Villa med klara 3-1.

-------------------
Om Ni valde att spela denna femling på Svenska Spel stannade oddset vid 16,43 och vi säger ett STORT grattis till alla (?) Er som tog rygg. För Ni var väl många… 
--------------------

Som Ni säkert uppmärksammat har Firman dragit igång en ”seriekoll” för att på så sätt försöka höja intresset kring framförallt Östra Torp under den kommande säsongen. Men vi har även en förhoppning om att övriga lag ska nå fram till vår blogg och på så sätt kunna förmedla intressant information under ”kommentarer”. Imorgon släpps nästa etapp…


Johan Åkesson dyker under dagen upp med sin andra gästblogg. Han berättar då bland annat om en i hans ögon icke populär tränare samt om en för Fredrik Hahne ”ulkande” hemresa från Tyskland…

Lennart Ekdahl håller undertecknad som en ytterst kompetent journalist vilket han gång på gång bevisar i Tv4:s "Kvällsöppet". Gårdagens program handlade om travsport och inte helt oväntat lyftes den bistra sanningen upp till ytan då det gäller Åke Svanstedts hanterande av s.k "grisfösare". Beklagligt såklart och mycket dålig reklam för sporten. Återstår att se vad den fortsatta utredningen säger...

Det sägs att man aldrig är så sårbar som efter en
framgång, återstår att se om denna ”klyscha” stämmer…

----------
Firman

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards