Firman Bloggar!

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2009

Andy Hutteboll inleder denna fredag och snart en ny fräckis!

Av Rengbo/Nilsson - 23 oktober 2009 09:38


andy hutteboll  

Då var 5 omgångar spelade av handbollens
Allsvenska och tabellen börjar nu forma sig.


IFK Trelleborg fick en drömstart då man efter de 3 första omgångarna hade ”full pott”. Även om IFK:arna har sett starka ut på försäsongen så är den nog ingen som hade förväntat sig att ett så ungt lag skulle klara pressen för en på förhand svår hemmamatch och sedan två långa, jobbiga borta matcher. STARKT!!Första förlusten kom mot IFK Ystad. Även om Ystad är ett bra lag borde man vunnit även denna match, en stark första halvlek följdes av en katastrofal andra halvlek som gjorde att Ystad kunde gå om. Andra förlusten är inget att snacka om, man åkte upp för att möta det bästa laget i serien utan både Kenny och Filip, man gjorde trots detta en bra insatts och gav Aranäs en match.




3 HUTTEBOLLAR TILL SEBBE!    

Sebbe Carlsson som verkligen visat att han hör hemma på vänsterkanten och inte på bänken, där han har tillbringat många matcher tidigare år. 36 mål på 5 matcher och krigar i skytteliga toppen… Något som också är värt att notera är att IFK med sina ”små” spelare har släppt in minst mål så här långt i serien. Får hoppas att båda målvakterna fortsätter spela på topp, IFK:s tredjemålvakt, Alfred, har nämligen valt att lämna klubben…Vem kan ersätta??


TYNGRE START FÖR STAVSTEN!
Stavsten har fått en lite tyngre start. Endast en vinst på fem matcher gör att många börjat undra om Stavsten verkligen kommer att tillhöra toppen. Stavsten själv säger att de inte fått igång anfallspelet, men med ett snitt på 30 gjorda mål kanske man istället ska fokusera på försvaret. Då kan 30 gjorda mål räcka långt!! Får hoppas att Stavsten får igång spelet snart så att vi kan få se en ordentlig fight i Trelleborgsderbyt.


SVAR PÅ TAL!
Jag fick svar på tal efter min förra blogg då jag undrade var alla Trelleborgare fanns på IFK Trelleborgs premiär, nu har nämligen IFK näst bäst publiksnitt i Allsvenskan. Denna gången vill jag påminna om att även Stavsten behöver stöd. Stavsten som ligger sist med ett publiksnitt på 165 åskådare…


BACK IN BUSINESS!
Som ni redan läst här på firman är jag tillbaka på handbollsplanen. Ryggen har känts bra i några månader men pga. en tvist som jag haft med styrelsen i IFK fick min comeback vänta tills i söndags. Tråkigt när sådant skit hindrar en för att spela men jag hoppas att IFK nu har lärt sig från sitt misstag så att inga fler spelare blir lidande...


Comebacken blev tyvärr en förlust men på Söndag
kväll kommer ”Pop-lagets” första vinst. Eller hur Coach?!


I min nästa blogg här på Firman tänkte jag berätta lite om hur det går för några av våra gamla IFK:are. Visste ni tex. att ”legenden” Henrik Reiz fortfarande spelar handboll? Vi har även en hel del spelare i elitserien som går att följa. Bla. Andreas Bamberg, Daniel ”Gädda” Lindqvist, Kim Johansson och Jimmy Karlsson. Extra kul är det att följa Andreas Nilsson, Trelleborgs enda produkt i elitserien och också den spelaren som levererar bäst för tillfället. Efter 5 omgångar rankas Andy till den nionde bästa spelaren i elitserien.


Till sist vill jag påminna om att Firman snart lägger ut en ny FRÄCKIS
...och när man väl tagit del av den känns det att helgen är nära - HÄRLIGT! 


Ha det bra!
// Andy


 
 
Ingen bild

André Hansson

23 oktober 2009 15:53

Räknas inte Jens Eriksson som Trelleborgare?

 
Ingen bild

Andy

23 oktober 2009 18:18

Självklart räknas Jens!!! Om du läser allt jag skrev så ser du att jag skrev "bl.a.". Det betyder att jag räknar upp exempel på spelare ;) Där finns fler Trelleborgare i elitserien som jag inte nämde! Läs min nästa blogg så ska du nog få läsa några rader om Jens...

 
Ingen bild

Andrè Hansson

24 oktober 2009 10:02

Jag läser ALLT som skrivs på firman, precis ALLT=)

Du skriver trotts allt följande: "Extra kul är det att följa Andreas Nilsson, Trelleborgs ENDA produkt i elitserien..."
Kan detta tolkas på mer än ett sätt ?? Enda syftar , i alla fall inte för mig, tillbaka till en hel drös olika individer=)

Bl.a står i en helt annan mening =)

Ja jag håller F5 knappen under uppsikt=)

 
Ingen bild

Firman

24 oktober 2009 10:30

Din tur Göransson ;)

 
Ingen bild

Andy

25 oktober 2009 11:49

André,

Jag backar... Du har helt rätt i det du skriver.
Borde formulerat denna meningen på ett annat sätt, ska inte upprepas ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rengbo/Nilsson - 31 oktober 2009 08:30

FIRMAN BLOGGAR FLYTTAR!Det har blivit dags för vår kära blogg att flytta. Ni hittar från och med nu Firman Bloggar på följande adress:http://www.firmanbloggar.se   GLÖM INTE ATT LÄGGA IN DEN NYA ADRESSEN SOM BOKMÄRKE ELLER STARTSID...

Av Rengbo/Nilsson - 30 oktober 2009 11:17

Imorgon lördag är det på dagen ett år sedan Firman Bloggar "föddes" och utvecklingen som varit kunde vi bara fantisera om. Detta kommer vi att fira på ett alldeles speciellt sätt, hur får Ni veta om Ni kikar in igen tidigt imorgonbitti. Håll utkik, s...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 11:00

    IDAG HAR JAG BARA LITE TANKAR ATT FÖRMEDLA!Regeringen satsar ett antal miljoner på förorternas föreningar. Varför?De vill ju inte vaccinera sig så det finns snart inga människor i förorterna längre...!!I riksdagen fattas viktiga beslut. Ja, ...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 07:45

Precis som vi lovande under gårdagen kommer här BK Skansen tränarlösning inför nästa säsong. Hjälptränare till nuvarande Anders Nilsson blir Marcus Jönson och som målvaktstränare kommer Johan Sörensen att komplettera.- Marcus är en person med ledareg...

Av Rengbo/Nilsson - 28 oktober 2009 11:00

   GYLLE AIF har gjort klart med en ny tränarkonstellation till nästa säsong.Rickard Harletun stannar kvar och till sin hjälp får han Ola Persson som närmast kommer från spel i BK Skansen. - Denna konstellation har varit på gång i några år,...

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards