Firman Bloggar!

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Duon Hyllie IK och Pia Jensen stod som rättvisa segrare!

Av Rengbo/Nilsson - 25 oktober 2009 08:14


Funderar  
Söndag igen och fotbollsmässigt sett blir det en sista sammanfattning på ett tag.
Jag var väldigt stolt när jag som Östra Torpare lämnade Hyllie IP igår eftermiddag.

Vi gjorde en riktigt bra insats och hade 1-1 en bra bit in i andra halvlek innan vi
"tvingades" satsa ALLT framåt vilket gav några mål i nacken och slutligen förlust med 4-2.

Man kan lugnt konstatera att vi inte hade domaren med oss i någon av våra två kvalmatcher mot Hyllie. Matchen i Smyge är redan flitigt diskuterad och den lägger vi bakom oss. När det gäller gårdagens drabbning tänker jag framförallt på Minis straffsituation vid ledning med 1-0. Jag hade förmånen att springa exakt i linje och en mer solklar straff får man leta efter. Vad händer? Jo! Frispark emot oss... 

Jag påstår på intet sätt att vi hade vunnit matchen, men
2-0 där hade kunnat ge den där nerven som vi var ute efter!!

Innan jag släpper det helt måste jag bara påtala hemmalaget osportsliga uppträdande. Vad jag syftar på är bollkallarna som INTE fanns. Visst, ett väldigt smart sätt att få klockan att ticka på, men i mina ögon helt oacceptabelt. Anledningen till detta var enligt tränare Jonas Danielsson att deras säsong var slut. Jaha! Synd bara att deras avslutade säsong också innebära att dessa småknattar hade gått upp i rök...

På tal om Danielsson så fick jag allt lite "flashback-känsla" till tiden då jag spelare under Jimmy Olssons ledning i Stavsten. Mängder av varianter vilka vaket nog (!) sparades till returmatchen, men poängteras bör att ingen av dessa resulterade i något mål! Får man gissa att Danielsson använde sig av beprövade kopior från vad Jimmy Olsson införde under deras tid i IFK Malmö...?

Avslutningvis vill jag lyfta på hatten för Hyllie som var
en högst rättvis segrare i detta dubbelmöte, grattis!!!

Bland övriga kvallag kan nämnas att Skanör/Falsterbo gick samma öde till mötes som vi i Östra Torp. Förlust mot Lunds SK med 1-0 innebar 2-2 totalt och därmed kvar i femman. Olympic tog steget upp i division 3 och detta efter klara 6-1 i en avgörande match mot Åhus Horna. Om någon undrar över matchen Sjöbo - Askeröd så spelas den klockan 14.00 i eftermiddag.

Förvånad Förvånad Förvånad Förvånad Förvånad

Gårdagens Halloween-fest hos Mattis & Camilla blev till en mycket lyckad tillställning. Tipspromenaden på kyrkogården var stämningsfull, men när det gällde tävlingsbiten kanske man kan hoppas på lite svårare frågor till nästa år. Inom kamratkretsen pratas det traditionsenligt om en guldmedalj som ska delas ut efter varje avslutad fest och denna gång gick segern otvivelaktigt till Pia Jensen, snacka om överlägsen!

Jag hade chansen att ta död på spänningen, men gårdagens stryktipsomgång blev till en svårfunnen historia och mitt 32-raders gav ynkliga fem rätt. Därmed har Melander verkligen chansen i sin sista omgång. Tio rätt krävs för seger, jag säger; må bäste man vinna - LYCKA TILL!

Imorgon kommer så den för många efterlängtade bloggen från Emil Mårtensson!

----------
Firman 2/2


 












 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rengbo/Nilsson - 31 oktober 2009 08:30

FIRMAN BLOGGAR FLYTTAR!Det har blivit dags för vår kära blogg att flytta. Ni hittar från och med nu Firman Bloggar på följande adress:http://www.firmanbloggar.se   GLÖM INTE ATT LÄGGA IN DEN NYA ADRESSEN SOM BOKMÄRKE ELLER STARTSID...

Av Rengbo/Nilsson - 30 oktober 2009 11:17

Imorgon lördag är det på dagen ett år sedan Firman Bloggar "föddes" och utvecklingen som varit kunde vi bara fantisera om. Detta kommer vi att fira på ett alldeles speciellt sätt, hur får Ni veta om Ni kikar in igen tidigt imorgonbitti. Håll utkik, s...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 11:00

    IDAG HAR JAG BARA LITE TANKAR ATT FÖRMEDLA!Regeringen satsar ett antal miljoner på förorternas föreningar. Varför?De vill ju inte vaccinera sig så det finns snart inga människor i förorterna längre...!!I riksdagen fattas viktiga beslut. Ja, ...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 07:45

Precis som vi lovande under gårdagen kommer här BK Skansen tränarlösning inför nästa säsong. Hjälptränare till nuvarande Anders Nilsson blir Marcus Jönson och som målvaktstränare kommer Johan Sörensen att komplettera.- Marcus är en person med ledareg...

Av Rengbo/Nilsson - 28 oktober 2009 11:00

   GYLLE AIF har gjort klart med en ny tränarkonstellation till nästa säsong.Rickard Harletun stannar kvar och till sin hjälp får han Ola Persson som närmast kommer från spel i BK Skansen. - Denna konstellation har varit på gång i några år,...

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards