Firman Bloggar!

Direktlänk till inlägg 12 december 2008

Tveksam klubbkänsla och snart Idolfinal!

Av Rengbo/Nilsson - 12 december 2008 19:21



Vad säger man? Jo, WOW!
Våra senaste två inlägg har onekligen väckt känslor och det är givetvis glädjande. Synd på sätt och vis att man kan gömma sig bakom falska ”identiteter” för visst ser vi det tämligen omöjligt att Jimmy Olsson överhuvudtaget skulle bry sig om våran firmablogg. Åtminstone känns det långsökt…

Jag fick tidigt imorse ett samtal av vår förre gästbloggare Rickard Nordström. Han var rosenrasande och detta med anledning av en tappad spelare strax innan det att transferfönstret stänger.


Via ett sms (!) meddelade Rickard Rosdahl att han tackade för sig efter ett år i Lilla Torg och att han numera tillhör seriekonkurrenten Klagshamn. Olympics bud på, låt oss gissa 30.000 (?), kunde denna man stå emot, men åt Klagshamns slutbud kunde han inte tacka nej. Den muntliga överenskommelsen och den personliga stoltheten till trots. Klubbkänslan? Obefintlig…


A2-influensan har slagit till mot de svenska travhästarna. Och det med besked. Helt inställda V65-tävlingar igår då både Åby och reservbanan Axevalla var belagda med ”startförbud”…
För att slippa påhopp över mina egna klubbyten kan jag lugnt konstatera att mina två senaste inte har varit några egna val…


Jag kondulerar till min vän Johan Liljebergs stora förlust. En av hans favorithästar – Djingis (körd och tränad av Thomas Uhrberg) – betar numera på de sälla betesmarkerna i travarnas himmel. Eller också återfinns han på julbordet...


Känner jag den gode Nordström rätt har han ett ess att plocka fram ur rockärmen. Bli alltså inte överraskade om det presenteras en ersättare för nyss nämnde Rosdahl inom kort…

Snart presenterar vi en del av startfältet
i den första semifinalen av Utmaningen...


Middagen är avklarad. Brasan tänd. Barnen har lugnat ner sig efter dagens "stim". Nu väntar familjen bara på att klockan ska bli 20.00 Då är det nämligen dags för finalen av Idol 2008.

Vem som vinner? Jag lägger min röst på Kevin...

Firman 2/2

 
 
Ingen bild

2nd2none

13 december 2008 10:52

vilka inlägg menar firman?

 
Ingen bild

Matte #10

13 december 2008 16:17

" Jag fick ett samtal av vår förre gästbloggare" Om jag tolkar texten rätt,så kommer Nordström inte att blogga hos firman mer? Tråkigt i såfall....

 
Ingen bild

Firman

14 december 2008 11:52

Firman stänger inga dörrar, men så här långt har vi gett våra gästbloggare två chanser vardera att vädra sina tankar och åsiketer.

Men eftersom just Rickard Nordström är en person med mycket idéer och många åsikter ser vi det inte som någon omöjlighet att han på ett eller annat sätt återkommer här på "Firmans Blogg".

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rengbo/Nilsson - 31 oktober 2009 08:30

FIRMAN BLOGGAR FLYTTAR!Det har blivit dags för vår kära blogg att flytta. Ni hittar från och med nu Firman Bloggar på följande adress:http://www.firmanbloggar.se   GLÖM INTE ATT LÄGGA IN DEN NYA ADRESSEN SOM BOKMÄRKE ELLER STARTSID...

Av Rengbo/Nilsson - 30 oktober 2009 11:17

Imorgon lördag är det på dagen ett år sedan Firman Bloggar "föddes" och utvecklingen som varit kunde vi bara fantisera om. Detta kommer vi att fira på ett alldeles speciellt sätt, hur får Ni veta om Ni kikar in igen tidigt imorgonbitti. Håll utkik, s...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 11:00

    IDAG HAR JAG BARA LITE TANKAR ATT FÖRMEDLA!Regeringen satsar ett antal miljoner på förorternas föreningar. Varför?De vill ju inte vaccinera sig så det finns snart inga människor i förorterna längre...!!I riksdagen fattas viktiga beslut. Ja, ...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 07:45

Precis som vi lovande under gårdagen kommer här BK Skansen tränarlösning inför nästa säsong. Hjälptränare till nuvarande Anders Nilsson blir Marcus Jönson och som målvaktstränare kommer Johan Sörensen att komplettera.- Marcus är en person med ledareg...

Av Rengbo/Nilsson - 28 oktober 2009 11:00

   GYLLE AIF har gjort klart med en ny tränarkonstellation till nästa säsong.Rickard Harletun stannar kvar och till sin hjälp får han Ola Persson som närmast kommer från spel i BK Skansen. - Denna konstellation har varit på gång i några år,...

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards