Firman Bloggar!

Direktlänk till inlägg 18 december 2008

Ny gästblogg av Johan Åkesson!

Av Rengbo/Nilsson - 18 december 2008 11:36




Hej igen alla läsare!

Johan Åkesson här eller det hade kanske alla räknat ut?!

               

Tror det var några som fick leta i arkivböckerna eller kanske frågade sig:
VEM FAN E HAN?

Jag ska fortsätta där det slutade (Drake!) med att ta
upp andra roliga saker som hände under min tid i TFF.

               
TFF var kända för att köpa spelare med en liten titt på ett videoband vilket kan tyckas som en bra idé ibland eller så hade bara vår tränare lite förkärlek till rolig underhållning...

Statistisk de året hade vi fler dopingkontroller än alla andra lag i Allsvenskan tillsammans, det märkliga var att jag alltid slapp. Jag var nog inte prio ett på deras lista...

En skön kille och en grym målvakt hade lite märkliga saker för sig. Efter varje träning tog han alltid massageolja i håret istället för vax, verkade funka ganska bra så det är kanske bara att pröva?!

Några killar i laget hittade glidmedel i en av målvakternas bag på inomhusträningen. Så grabbar ni som lirar nu i TFF - känner ni verkligen killen som sitter bredvid er…

En spelare på inkilningen i La Manga blev så full så vi fick spola av honom i ett badkar och när vi gjorde det hörde man ynkligt från personen:
MAMMA MAMMA var är du?


En annan spelare som nästan alltid körde till träning kom in och frågade varför den gula lampan lös vid symbolen bensintank…
(Jo, Patrik - ibland ska vissa lampor lysa eftersom bilen behöver hjälp).


Vissa spelare hade 2 prioteringar före match:
Pizza och så klart den härliga ciggen...
...det är vad jag kallar en riktig uppladdning!

               
Ha aldrig på dig vita skor under träning som junior
för då jagar till och med fin liraren Patrik Larsson dig.

Vi var på träningsläger i Tjeckien:
Alla drack öl utom en kille han drack Coca Cola och stackaren blev drogad.
Jättetrist men resan hem från stället blev rätt rolig.


En dum sak jag gjorde var att jag kallade min tränare för F…A!
Kan tyckas vara jäkligt korkat men just i den här situationen som uppstod tyckte jag att jag gjorde rätt.


Tränaren tittade på mig och sa:
- Tycker du så är det nog så.
Det var precis som han verkligen förstod hur arg jag var.

               
Kommentarer från tiden i MABI:
- Grabbar de små taggiga djuren vad heter de?
- KOTTELIGEL!

När en person var riktigt arg och vi låg under i en match:
- Grabbar på plan jag skiter…


Det är ju inte så många spelare kvar sen
jag spelade i TFF men en är Jens Sloth.
(Ni får fråga honom om allt stämmer!)


Jag känner inte till så många spelare i det nya TFF men en del har jag koll på. Tom och Affe verkar ha fått ihop ett bra gäng som kämpar för varandra och visst verkar det vara ett bra "go" i laget!

Jag glömmer aldrig hemresan tillsammans med Fredrik Hahne efter en fotbollsturnering i Tyskland. Han fick helt enkelt för mycket av det goda och kräkte hela vägen...


Jag önskar TFF all lycka i serien nästa år och hoppas att de kan klättra några placeringar i tabellen och att laget får se AFFEDANSEN ett antal gånger...


Som avslutning vill jag tacka firman för jag fick vara med
och blogga och önskar alla en riktigt God jul och Gott Nytt År.

//Johan Åkesson.

--------------------------------------------------------------------------------
Firman vill tacka Johan Åkesson för hans gästspel på bloggen. I och med detta inlägg tar vi nu en "jul- och nyårspaus" med gästbloggeriet, men redan i början av januari är vi tillbaka igen. Vi vet att nästa gäst redan nu har slipat pennan och är i full gång med sina alster!
----------
Firman

 
 
Ingen bild

Hyhne78

18 december 2008 17:23

Tyvärr har inte Johan riktig koll på hemresan från Tyskland. Som alla minns var det storm och det gungade förfärligt hela båtresan. Därav uppstod den hastiga influensan... :-)

 
Ingen bild

Dennis

18 december 2008 21:33

Hahaha då har de gungat många gånder för dig hyhnesjuddi ådda!

 
Ingen bild

Nilsson

18 december 2008 21:59

Den får du gå längre "ud på lanned me" som Jerry Karlsson hade sagt! =)=)=)=)=)=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rengbo/Nilsson - 31 oktober 2009 08:30

FIRMAN BLOGGAR FLYTTAR!Det har blivit dags för vår kära blogg att flytta. Ni hittar från och med nu Firman Bloggar på följande adress:http://www.firmanbloggar.se   GLÖM INTE ATT LÄGGA IN DEN NYA ADRESSEN SOM BOKMÄRKE ELLER STARTSID...

Av Rengbo/Nilsson - 30 oktober 2009 11:17

Imorgon lördag är det på dagen ett år sedan Firman Bloggar "föddes" och utvecklingen som varit kunde vi bara fantisera om. Detta kommer vi att fira på ett alldeles speciellt sätt, hur får Ni veta om Ni kikar in igen tidigt imorgonbitti. Håll utkik, s...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 11:00

    IDAG HAR JAG BARA LITE TANKAR ATT FÖRMEDLA!Regeringen satsar ett antal miljoner på förorternas föreningar. Varför?De vill ju inte vaccinera sig så det finns snart inga människor i förorterna längre...!!I riksdagen fattas viktiga beslut. Ja, ...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 07:45

Precis som vi lovande under gårdagen kommer här BK Skansen tränarlösning inför nästa säsong. Hjälptränare till nuvarande Anders Nilsson blir Marcus Jönson och som målvaktstränare kommer Johan Sörensen att komplettera.- Marcus är en person med ledareg...

Av Rengbo/Nilsson - 28 oktober 2009 11:00

   GYLLE AIF har gjort klart med en ny tränarkonstellation till nästa säsong.Rickard Harletun stannar kvar och till sin hjälp får han Ola Persson som närmast kommer från spel i BK Skansen. - Denna konstellation har varit på gång i några år,...

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards