Firman Bloggar!

Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Rengbo/Nilsson - 2 juli 2009 09:41




Jag skrev i tisdagens blogg att man aldrig ska lita på en bilhandlare. Det tog inte många minuter innan Magnus ”Toyota” Persson hörde av sig via ett sms.
”Vad är det nu? Bloggen. Vad jag vet är jag den enda bilhandlaren!”
Men kära Magnus, det finns faktiskt fler än du som säljer bilar.
Och förresten. Inte behövde väl du ta åt dig…


Sanslöst vilket underbart väder vi lever i för tillfället.

Måtte det nu bara kunna hålla i sig i SJU veckor till!!


Jag följer Emil Mårtenssons blogg så gott jag hinner. Frågan är om han själv hinner. I måndagens text hyllade han Thurevallen som arena, men klagade över att gräset var för långt. Nu vet jag inte om laget har tränat just på Thurevallen eller om den gode Emil helt enkelt blandade ihop våra småklubbsarenor. Hur som helst hoppas jag att dem klipper mattan innan nästa veckas 7-mannacup drar igång.


Halmstadtravet dukar upp för fest torsdag, fredag och lördag. Normalt sett vore man given alla dagarna, men eftersom jobbet på hemmaplan den senaste tiden vuxit mig upp över öronen blir det troligtvis till att följa det mesta (läs fredag och lördag) av härligheten via den danska travkanalen Dantoto istället. På lördag är det dessutom en speciell dag vilken jag helst firar i närheten av vår pool, tillsammans med släkt och vänner och gärna med en kall Carlsberg i handen!


Eskil Hellberg är hemma igen och jakten mot jackpotmiljonerna återupptas!


Andy ”Balten” Jönsson hörde av sig under måndagskvällen och meddelade att man kommit fram till vad den nyfödda sonen ska heta. Det slutgiltiga valet föll på Melvin, ett val som Firman anser vara alldels ypperligt!

-----------------------------
Martin ”Märta” Jönsson presenterade nyligen vårt lag inför Sommarcupen vilken avverkas nästkommande lördag ute i Beddinge. Eftersom han glömde presentera sig själv kommer här Firmans kommentar.
Mittfältare:
Martin ”Märta” Jönsson
Österlagens svar på Stavstens forne vänsterytter, Franz Licke. Innehar en magisk vänsterfot. Är lika enbent som undertecknad. Lagets absoluta stämningshöjare. Dessutom har han klippkort på såväl A9 som Kristall!
----------------------------


Just Märta stack kanske ut hakan lite väl mycket i gårdagens blogg. Enligt honom är det enbart totalseger som gäller, men vår manager Alex Nilsson ringde genast upp och meddelade följande:
"Utåt sett tar vi en match i taget. Bollen är rund. Allt kan hända. En match varar i 16 minuter. Och sist men inte minst så gäller det framförallt att vi inte kommer in i de andra lagens gåfotboll...", sade Alex "Mister" Nilsson.


Dessvärre kunde inte heller Daniel ”Kvalhjälten” Olofsson medverka. Tanken var att han tillammans med Alex Nilsson skulle agera manager, men han har istället valt en spionresa till Spanien inför nästa års turnering.  Bäva månde konkurrenterna!

Ännu ett träningspass är avverkat på Gylle Stadion. Såväl konditions- som tempomässigt. Därefter avslutas det hela med ett simpass i trädgårdens pool där vattnet håller den behagliga temperaturen av 23 grader. Kan det bli bättre? Nää!


Tanken är att vi ska lägga ner bloggandet helt och hållet under sommaren. Men jag är tveksam till att jag lyckas. Vad jag däremot kan garantera är att det inte blir någon daglig uppdatering utan snarare när jag/vi har något roligt att förtälja. Det jag vill ha sagt är att Ni kanske trots allt kan uppdatera sidan då och då. Kanske kan Ni hitta något läsvärt även under semesterveckorna!


En som däremot inte lär ta semester är fotbollsfrun. Hon levererar texter i oförtruten takt och dessutom på ett rent strålande sätt. Kanske kan ni använda hennes blogg som en bra reserv åt Firman den närmaste tiden.


Sommarstaden Halmstad nästa - wow vilken travkväll som väntar.

En kväll som en sann travälskare inte kan missa att uppleva på plats!
----------
Firman 2/2

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards