Firman Bloggar!

Alla inlägg under juli 2009

Av Rengbo/Nilsson - 1 juli 2009 07:57

Fåtal arbetsdagar kvar innan semestern, det gäller att njuta!
Frågan är bara hur mycket semester man hinner få innan plikten kallar?


Längtan efter att bygga pool börjar bli påfrestande när vädret är så här...


U21 var riktigt underhållande, finns kanske en framtid för
svensk fotboll trots allt?



Någon som kan tipsa om en bra poolleverantör?
Gärna en "balja" att sänka ner på ca 4*8 m


Seriekollen har varit en återkommande kategori på bloggen.
Under semestern hoppas jag hinna göra en ny uppdatering, håll ut!


"The king of pop" blev 50 år, R.I.P


Har hunnit med ett besök i Tamerfors, första gången jag varit i Finland.
En positiv överraskning!


Brasilien mot USA - kan det sluta på mer än ett sätt?


Vill även passa på att tacka min bloggkompis som tagit hand om bloggen
på ett ypperligt sätt medans jag jobbat häcken av mig...


Kanske så Spanien tänkte? Finns inga enkla matcher!



3 dagar kvar sen semme...ojojoj!


----------

Firman 1/2

Av Rengbo/Nilsson - 1 juli 2009 07:56





Min bloggkollega var inne på det redan igår. Nu är vi inne på sista arbetsveckan innan semestern. Dessutom är det en ytterst rolig arbetsvecka. Detta eftersom Halmstadtravet arrangerar sin årliga sprintermästarvecka med trav i dagarna fyra. Lunchtrav imorgon. Sprintermästaren på torsdag. V65 med final i Stosprintern på fredag och avslutningsvis V75 med en jättejackpot på lördag. Vem sade inspirerande? Ojojoj, nu tar vi dem!

En kortkväll på Stavstensvägen lät trevligt…

Var på plats och bevittnade TFF – HBK igår.
Blev faktiskt smått imponerad av hemmalagets finlir under den första halvleken, men lika besviken över hur dem tappade i både tempo och bolltrolleri under den andra. Sammantaget var 2-2 ett högst rättvist resultat. Tuffare blir det på lördag då man ska ta sig an ett heltaggat Hammarby på Söderstadion.

Grannfejden är utagerad och Svarte Petter är tydligen utsedd…
…dock INTE av undertecknad som varken varit inblandad eller intresserad av det inträffade!


Det blev en del fotboll i helgen. Såg nämligen även Skansen vinna med 4-0 i lördags och stundtals var det ett riktigt fint bolltrillande man bjöd Vannhögspubliken på. Richard Andersson blir en fortsatt tillgång under hösten och min gissning slutar vid åtminstone kvalplats uppåt. Kanske ännu bättre.

Ikväll väntar U21-final i Malmö.
Tyskland – England kunde lika gärna varit Tyskland – Sverige.
Men ett straffavgörande kom emellan och nu blir det till att sitta opartisk och följa en förhoppningsvis underhållande fotbollsmatch istället.


Ett STORT grattis säger vi till Andreas "Balten" Jönsson och hans Elin Liljeberg vilka har blivit föräldrar. Efter en uttdragen söndag kom till slut den efterlängtade sonen till världen. Han vägde 3.690 gram var 57 cm lång. Namnet är ännu inte bestämt, Firman ber att få återkomma i ärendet!

Som avslutning inför semestern kommer vi att bjuda
våra läsare på en godbit senare i veckan, håll ut!!!!!


---------
Firman 2 av 2

Av Rengbo/Nilsson - 1 juli 2009 07:55





Jag växlade en hel del ord med Benny Guldfot på fredagens bröllop ute på Jordberga Gods. En underbart trevlig människa som dessutom har synpunkter på det mesta. Det mesta av vad som sades i våra konversationer stannar givetvis mellan oss båda, men ofrånkomligt nog kom vi in på en hel del fotboll och dess olika tränare.
                                       
Eftersom JAG har slutit fred med Jill Olsson vill jag inte nämna något om hennes bror Jimmy, men en tidigare IFK-tränare är ju Ulf Larsson och när det gällde honom kan jag avslöja att "Guldfot" hade samma åsikt som både Firman, Rickard Nordström och Christian Lind...
...och denna åsikt delar säkert MÅÅÅÅÅNGA andra med oss!


Fotnot:
Benny "Benny Guldfot" Mårtensson var från 1973-1990 anfallare i Trelleborgs FF:s A-lag. Han är klubbens meste spelare med 497 A-lags matcher och han är också den som gjort flest mål för klubben, 290 stycken!


-----------------------------
                                         
Efter att ett flertal gånger fått med fel mat hem från Restaurang Harmony har vi helt enkelt bojkottat stället under några månader.
Men så i torsdags gav vi det chansen igen.
Utökade och fräscha lokaler och faktiskt väldigt god mat.
Men så.
Notan kom in.
383 kronor.
Jag lade ner 4 hundralappar och inväntade retur.
Men se några pengar kom inte tillbaka till bordet.
Nej, dem växlades helt sonika in i kassan och strax därefter hördes "kling-klang" och dricksskålen hade redan fått påhälsning.
Tanken var givetvis att de 17 kronorna skulle bli dricks, men inte FÖRE mitt godkännande...
Det är så man förlorar sina kunder - FÖR GOTT!
-----------------------------

Firman hoppades på lite reklam från Sigge Hansson, men där gick vi bet - eller?!


Om man nu bevisligen har fel, varför ska det då vara så svårt att säga förlåt????
Lika beklagligt som sorgligt...


Ryktet har nått mig att en hel del ur årets seniortrupp i IFK Trelleborg är inne på sin sista säsong. Och med tanke på juniorbredden känns därmed lagets fortsatta äventyr högst svårbedömd. En spännande fortsättning lär följa...


Rickard Nordström har valt att skriva sin sommarblogg från A till Ö och samtliga bokstäver är mer eller mindre provocerande. Liksom Firman är han ofta ute efter diskussion och Ni får mer än gärna komma med en kommentar. Det uppskattar både vi och demontränaren!


Firman hade gärna velat utlova en införtext från Roger Carlsson inför gårdagens lokalderby på Ymorvallen, men Ni liksom vi fick återigen klara oss utan...!!!!!!!


När man jobbar extra till UTOMSTÅENDE - oavsett om du krattar rabatter
svirar häckar eller klipper gräs - vill man *fan* inte göra det gratis...!!!!

----------------------------
TOASTMASTER
Jag har själv haft förmånen att vara toastmaster på inte mindre än två bröllop. Den senaste gången var då min gode vän Johan Liljeberg sade JA till sin Malin Larsson uppe i Vadstena förra sommaren. Till min hjälp hade jag för övrigt en av fredagens huvudpersoner, Mia Melander (dåvarande Mårtensson).


När jag fick veta att mångsysslaren Lasse Svensson skulle vara toastmaster under midsommaraftonens bröllop var min första tanke:
"ohhhh shit, han kommer att överglänsa mig/oss med hästlängder"
Sammanfattningsvis tyckte jag att den ytterst sympatiske Lasse Svensson gjorde ett mycket bra jobb, men om han sedan överglänste mig/oss eller inte är upp till andra att bedöma. Jag har min åsikt klar, men den behåller jag för mig själv...
----------------------------

VAR GÅR EGENTLIGEN GRÄNSEN FÖR VEM MAN UMGÅS MED?
Ja, det kan man sannerligen fråga sig.
Är det om man ses en gång i veckan? Månaden? Eller om året?
Själv har jag faktiskt ingen aning, men jag vet vem jag ska fråga för att få svar...


-----------------------------
                                        
Martin Nordblad, gårdagens derbykung!
Längre ner på sidan går det att finna ett referat från gårdagens derby på Ymorvallen och som så många gånger förr är det Daniel "Kvalhjälten" Olofsson som står för detta. Jag var själv och bevittnade samma match och kan inte låta bli att skriva några extra rader om min gode vän Martin Nordblad. En spelare som jag haft förmånen att både följa och spela tillsammans med under ett flertal år. Första gången var i Stavstens pojklag och senast var då vi tillsammans förde upp IFK Trelleborgs representationslag i division tre.


Efter en tung och kritiserad vår där Martin bland annat placerats som mittback (!) visade han igår sig från sin allra bästa sida och då är han en mardröm för alla lag på denna nivån. Han var i mina ögon matchens gigant och låg bakom det mesta av det offensiva spelet. Jag blev faktiskt smått imponerad av hur IFK Trelleborg genomförde gårdagens match, men minst lika överraskad hur tama hemmalaget visade sig vara. Hur som helst hette gårdagens derbykung Martin Nordblad!
-----------------------------

ETT STORT GRATTIS TILL NOVA SOM FYLLER 1 ÅR IDAG!



Midsommarbröllopet i all ära. Fullt ös var det och roligt hade vi (tack än en gång Dennis och Mia!). Men än så länge är det Micke & Anna Perssons "wedding" uppe i Oskarström som ligger i given topp!





MAN SKA HA


Alltid kul att gå på lokala derbyn då man träffar en hel del människor.
En av många på Ymorvallen var Lilla Torg-tränaren Rickard Nordström och en annan var den minst lika sympatiske Rickard Harletun, Ni vet den för tillfället så framgångsrike Gylletränaren.
Till honom gav jag för övrigt ett löfte, men vad detta löfte innebar kommer jag inte att gå in på här och nu.  


SNACKA OM FAMILJEN ANNORLUNDA!
Till sist måste jag gratulera min käre vän Micke Persson.
Han och hans fru Anna ska nämligen bli föräldrar igen.
Planerad födsel är i slutet av november.
Men vadå "familjen annorlunda"?
Jo. Det väntas nämligen TVILLINGAR!
Sjumannabilen är därmed full - och Micke hälsar att han har producerat färdigt!


Och glöm inte...
...ATT UPPSKATTNING ALDRIG ÄR LÄNGRE BORTA ÄN ETT LEENDE!


----------
Firman 2/2  

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards