Firman Bloggar!

Alla inlägg under december 2008

Av Rengbo/Nilsson - 12 december 2008 21:49


Det har blivit hög tid att presentera helgens utmaning!

Många har anmält sitt intresse och första kvalförsöket består av 6 deltagare plus Firman. Vi bjuder på de tre första här och nu. De sista deltagarna i omgång ett kommer tidigt imorgon, håll utkik!



Först ut blir Mathias Herrström:
Middlesbrough - Arsenal 2 till 1.65
Middlesbrough icke bra hemma och Arsenal inte bra borta men Arsenal e
pressat att vinna för att inte halka för långt efter topp 3!
Tottenham - Manchester U 2 till 1,75
United är ju mitt favoritlag så jag kan ju inte tippa emot dom, och så
högt odds som 1.75 måste ju bara spelas:)
Manchester C - Everton 1 till 2,0
Everton är sjuhelsikes mkt bättre borta än hemma men här har dom inget
att säga till emot, Robinho tbk i City också, stärker laget med 110%!
= 5,78
 
Sen spelar jag för 80kr av min fiktiva 100-lapp så att jag har 20 kr kvar av den.
Så möjlig vinst blir 462kr! 

-----------------------------------------------------------------------

Nästa deltagare är Martin Ling:
Leeds - Colchester 1  1,55
"Ettan på Leeds behöver knappast motiveras
Once White, Always White!!"
Barcelona - Real Madrid 1  1,50
"Barca tappar inte poäng två matcher i rad på hemmaplan"
Man C - Everton 1  2.00
" Man C har varit upp och ner denna säsongen på 
  City of Manchester Stadium, men jag tror "The Blues"
  ordnar tre poäng i dagens match"
 
Totalt odds 4,65 och jag hottar in hela pengen :)

-----------------------------------------------------------------------

Deltagare nummer tre är Mikael Persson:
DUBBEL

Match 1
Crystal P – Doncaster  1
Crystal Palace har en ruggig form med 4 vinster och en oavgjord match på fem spelade matcher och med en målskillnad på 11-4. 1,55 är taget!

Stoke – Fulham  0-0
Detta är en viktig match för bägge lagen för att inte vara lagen som kommer att ramla ur premier league till våren. Stoke har endast gjort 17 mål på sina 16 matcher och fulham har endast gjort 13 mål på sina 15 matcher och därför är utgången given. 0-0
0-0   7,00 är taget!

På denna dubbel så får man fantastiska 10,85 ggr degen. Här spelar jag 100kr.

-----------------------------------------------------------------------

Nu är utmaningen igång! Firman önskar samtliga deltagare lycka till!

----------
Firman

Av Rengbo/Nilsson - 12 december 2008 19:21



Vad säger man? Jo, WOW!
Våra senaste två inlägg har onekligen väckt känslor och det är givetvis glädjande. Synd på sätt och vis att man kan gömma sig bakom falska ”identiteter” för visst ser vi det tämligen omöjligt att Jimmy Olsson överhuvudtaget skulle bry sig om våran firmablogg. Åtminstone känns det långsökt…

Jag fick tidigt imorse ett samtal av vår förre gästbloggare Rickard Nordström. Han var rosenrasande och detta med anledning av en tappad spelare strax innan det att transferfönstret stänger.


Via ett sms (!) meddelade Rickard Rosdahl att han tackade för sig efter ett år i Lilla Torg och att han numera tillhör seriekonkurrenten Klagshamn. Olympics bud på, låt oss gissa 30.000 (?), kunde denna man stå emot, men åt Klagshamns slutbud kunde han inte tacka nej. Den muntliga överenskommelsen och den personliga stoltheten till trots. Klubbkänslan? Obefintlig…


A2-influensan har slagit till mot de svenska travhästarna. Och det med besked. Helt inställda V65-tävlingar igår då både Åby och reservbanan Axevalla var belagda med ”startförbud”…
För att slippa påhopp över mina egna klubbyten kan jag lugnt konstatera att mina två senaste inte har varit några egna val…


Jag kondulerar till min vän Johan Liljebergs stora förlust. En av hans favorithästar – Djingis (körd och tränad av Thomas Uhrberg) – betar numera på de sälla betesmarkerna i travarnas himmel. Eller också återfinns han på julbordet...


Känner jag den gode Nordström rätt har han ett ess att plocka fram ur rockärmen. Bli alltså inte överraskade om det presenteras en ersättare för nyss nämnde Rosdahl inom kort…

Snart presenterar vi en del av startfältet
i den första semifinalen av Utmaningen...


Middagen är avklarad. Brasan tänd. Barnen har lugnat ner sig efter dagens "stim". Nu väntar familjen bara på att klockan ska bli 20.00 Då är det nämligen dags för finalen av Idol 2008.

Vem som vinner? Jag lägger min röst på Kevin...

Firman 2/2

Av Rengbo/Nilsson - 12 december 2008 10:18




Snart "deadline" gällande övergångar och här kommer så senaste nytt...

  • Lilla Torg har i "elfte timmen" tappat sin innermittfältaren Rickard Rosdahl. För fjärde året på raken väljer denna man att förflytta sig och nästa anhalt blir seriekonkurrenten Klagshamn. Enligt säkra källor är det INTE det sportsliga som lockat dit honom...
  • Att Johan Berglund skulle tacka för sig i Lilla Torg kom däremot inte som någon nyhet för tränaren Rickard Nordström. Efter fem år i föreningen väljer han att gå till BK Näset.
  • Patrik Lindberg meddelade under morgonen att han i princip är klar för spel i IFK Trelleborg nästa säsong.
  • Rykten gör gällande att Anders Palmér för en dialog med Niklas Skoog. Återstår att se om det finns någon sanning i detta och om den nyblivna division 3-klubben isåfall också kan lyckas få till en underskrift...

Om Ni har något att tillägga - tveka inte - utan skriv in en kommentar!

----------
Firman

Av Rengbo/Nilsson - 11 december 2008 22:56


Silly season närmar sig sitt slut...

Östra Torp kan presentera några riktigt HETA nyförvärv!



Andreas Sjödin - Hyllie
Patrik Andersson – Anderslöv
Mikael Fransson - Anderslöv
Johan Revesz – IFK Trelleborg
Kaj Nurmi – IFK Trelleborg
Andreas Sonesson – Trelleborgs FF
Philip Ekström – Lilla Beddinge
Andreas Ungh – Skillinge


”Den kortleken skojar man inte med...” sagt av känd TA-reporter!


Desperata försök via sms från Skegries tränare Rolle ordagrant citat:
”Stop. Stana. Stana. Stana. Jag vill ha dig kvar i Skegrie hos mig. Snälla.”



Nytt kontrakt måste fixas annars hänger någon löst...


Ingen har lämnat årets trupp men det finns fortfarande några dagar kvar.

Tuff konkurrens att vänta!

Simrishamn är seriefavoriter, Östra Torp är nykomlingar!

 

---------
Firman

Av Rengbo/Nilsson - 11 december 2008 11:37



 

Firman kan stolt presentera sin fjärde gästbloggare och vi hoppas
att Ni finner följande rader lika läsvärda som vi. Håll till godo!


Hej på er alla!

Vem är jag?

Jag tänkte göra det här lite kul så ni som går in och läser ska få gissa vem jag är.

Jag är nog en ny person för många men den gamla eliten i "Trellehulla" vet och en del hamnade säkert någon gång på efterfest i min gamla TFF-lya på Högalid.


Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte varför FIRMAN frågade mig, men jag tror att det är för jag var rätt duktigt på att hålla låda när det var samling med gänget.


"FLODHÄST, FLODHÄST, FLODHÄST..."

Självklart ska jag vara med och blogga och dra mitt strå till stacken.
Jag lirade i Trelleborgs FF från 1997 till sommaren 2000.
Jag kan ju inte skryta med att jag gjorde något namn i
den blåa tröjan (nr 23) men fick trots allt några inhopp.



Vill ändå säga att mina 2.5 år i TFF var mycket lärorika...
... eller som Brorsson alltid sa när man hade en tung period:

DU FÅR NOG TA DIG UR SVACKAN NU, SKÄRPNING!!!!!!!!!!

Jävligt enkelt att säga men svårare att göra, härligt pepptalk från lagledaren...



Jag har även vunnit skytteligan i TA-cupen som junior.
- DET ÄR SJUKT STORT!

Vissa i eliten bland -78 och -79 kallade mig Rocky!

Dessutom är jag säkert känd bland en hel del damer därnere...

=)=)=)=)
                              
Jag kom till Trelleborg som junior från det ökända Skillinge IF.
Därefter lirade jag 5 år i kanariefåglarna (IFK Malmö) med en massa goa lirare från Trelleborg. Bland dessa kan nämnas Jimmy Olsson, Fredrik Enaholo, Patrik Larsson, den lilla oxen från Sjöbo Jörgen Svensson och till och med den gode Fredrik Sandell.

Efter det stack jag till Stockholm och pluggade till Idrottskonsulent samt gjorde en sejour i Enskede när vår ordförande Bosse Ringholm (idrottsminister) hade det hett om öronen. När skolan var slut flyttade jag tillbaks till Malmö och började spela i Mabi (FC Rosengård) som har varit 3 av mina bästa fotbollsår.

                              
Galet rolig klubb att spela i för där hände alltid saker.
Som när vi skulle spela mot Västra Frölunda - då fick jag
ställa mig i mål så nu kan man även skriva in det i sitt CV.

Nu är jag tillbaks i Stockholm igen och jobbar som mediasäljare och hunnit med att göra några B-fighter för Brommapojkarna. Men det lutar åt att jag under den kommande säsongen kommer spela för Grönadal i division I.

                           
Jag har även jobbat fram några godbitar om vad som hände i TFF-laget när jag var där. Det är lättare sagt än gjort, 11 år tillbaka är lång tid - men några fina minnen ploppade upp!

              

En i ledarstaben (under sin aktiva tid stentuff ytterback som avslutade sin karriär i BK Ymor) blev nekad till sex när han var yngre för han hade för stor DRAKE!
- undrar vem!?

                            
-------------------------------------------------------------------------------------

Vi tackar givetvis för detta inledande inlägg och de flesta av Er har säkert kunnat lista ut vem denna person är. Om inte kan NI kanske få reda på det genom läsarnas egna plats på bloggen (kommentarer).

Veckans gästbloggare har ytterligare GODBITAR att bjuda på från åren i TFF och även lite annat smått och gott, men detta tänker vi spara till nästa torsdag!

---------

Firman.

Av Rengbo/Nilsson - 11 december 2008 07:49


Som vi skrev i gårdagens sena blogg var det dags för "payback" när det gällde bandyn. Kungälv var det stora draget och man gjorde som väntat sitt i hemmamatchen mot Motala där segersiffrorna skrevs till 6-4...

Även Porto vann sin hemmamatch mot Arsenal och hade inte Västerås Hockey tappat en 3-1-ledning i den sista perioden hade kvällen varit fulländad...


Elin Grindemyr...


Vårt Hot Stuff har varit uppskattat, men som några läsare konstaterat har det inte handlat så mycket om vårt eget Östra Torp. Anledningen är helt enkelt att Firman fått munkavle, men inom en snar framtid ska Ni få ta del av samtliga nyförvärv...

Dagens gästbloggare har viss Stockholmsanknytning.
Hmm. Vem det är får Ni svaret på om några timmar...

Sista träningen för året denna kväll och därefter väntar ett
minst sagt uppskattat uppehåll. För vissa längre än för andra...


Kul att grannen börjat med lite "gästbloggeri"...
...men var i all sin dar blir storken av?

Vår nya kategori "Utmaningen" verkar av anmälningsantalet att döma vara uppskattat. En spännande första semifinal stundar på lördag och vad vi har förstått är äran minst lika viktig som förstapriset...
---------
Firman

Av Rengbo/Nilsson - 10 december 2008 15:59


Ett mail har nu skickats ut till de utvalda i helgens första semifinal av Utmaningen och som Mathias Herrström vaket poängterade är det tillåter att spela upp till tio (!) matcher på sin kupong. Vi väntar med spänning på tävlingsbidragen och återkommer i ärendet lördagförmiddag...




Det har redan hunnit bli onsdag och för oss på Firman innebär denna kväll ett finslipande "snack" med veckans Gästbloggare. Efter att ha värmt upp med Fridde Mårtensson och följt upp med två "tunga" namn som Dennis Melander och Rickard Nordström är det nu dags för en fjärde person att spetsa pennan. Och det har han verkligen gjort. Håll ut, snart smäller det igen...




Vårt "Lika som bär"-koncept har varit uppskattat och här följer ännu ett
förslag som kommit in. Och frågan är som vanligt; vem är egentligen vem?

                             
                               Prins Charles     Martin Nordblad


Nya speltips...
Onsdagkvällen har för det mesta förknippats med speltips och så även denna vecka. Det är väl synd att säga att spel på bandy varit någon framgång, men nu är det dags för "payback". Inför säsongens ansågs Kungälv och Motala som ganska jämngoda, men det är utan tvekan Kungälv som sett bäst ut så här långt. Bortalaget är dessutom plågat av skador och framförallt saknas Mattias Sjöholm. Denna matchen vinner hemmalagt och oddset 1,60 är taget alla dagar i veckan!

Denna säkra match måste givetvis kompletteras och vi väljer att fullborda trippeln med Västerås (hockeyallsvenskan) och Porto (Champions League). Matcherna spelas med fördel som singlar medan trippeln ger drygt 9 ggr pengarna.

LYCKA TILL!
---------

Firman






Av Rengbo/Nilsson - 10 december 2008 08:34




Det har blivit hög tid att presentera förutsättningarna för vår tävling.


Varje deltagare tilldelas en fiktiv 100-lapp. Denna hundralapp ska förvaltas på bästa möjliga sätt. Spelet ska utgå från Svenska Spels långenlista. Alltså kan man spela allt från singel till sexling.

Ni får max spela 1 spel. (t.ex. en trippel eller en femling).
Ni väljer själv hur stor insatsen ska vara (allt mellan 0-100 kr).

Skulle det vara så att två eller fler deltagare hamnar på exakt samma slutsumma kommer vi tvingas att lotta fram en segrare som går till final. 


Om en match av någon anledning blir avbruten räknas oddset som 1,00.

Ni som ska vara med i lördagens försök kommer att meddelas via mail och ert tips ska vara inlämnat till firman2009@live.se senast klockan 20.00 fredagkväll.

Har vi inte fått tipset i rätt tid blir man automatiskt diskad.


När alla spelare lämnat in sina tips kommer de
presenteras här på bloggen så att alla kan följa utmaningen.

Vinnaren i försöken presenteras på söndagen efter spellördagen.

Till sist kan vi meddela att Firman kommer att medverka i båda försöksheaten. Detta är vårt privilegium som ansvariga för tävlingen. Skulle Firman vinna tävling kommer inget pris delas ut (bortsätt äran).

Egentligen är den tilltänkta tävlingskvoten redan fylld, men vi vill givetvis tillgodose våra läsare och är det någon som vill vara med men som ännu inte anmält sitt intresse kan med fördel göra det nu.

Detta gör Ni genom att maila ert

fullständiga namn samt mobilnummer till:

firman2009@live.se


----------
Firman

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards