Firman Bloggar!

Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Rengbo/Nilsson - 5 mars 2009 06:56




De polisiära förberedelserna inför helgens Davis Cup-match i Malmö är enorma och rädslan för ett attentat eller annan förstörelse är bevisligen stor. Men det hela har tydligen förbigått Gatukontoret som i veckan lastade av ett lastbilsflak fyllt med gatustenar precis bredvid Baltiska Hallen. Dessa skulle användas till en blivande cykelbana, men kan säkert också användas till något helt annat...
Men kära nån, det kostar ingenting att tänka!


---------
Jag sprang på en ytterst sympatisk person häromdagen, nämligen Michel El Dabh. Vet inte hur många av våra läsare som känner till mannen i fråga, men jag kan berätta att han tillhört IFK Malmö under många år, men även Höllvikens GIF där jag själv hade förmånen att få spela tillsammans med honom.

Numera ikläder han sig rollen som tränare och han om någon vet vilken tuff bransch det handlar om. Efter en succéartad fjolårssäsong i Hyllie (gamla Vintrie) tvingades han, trots spelarnas stöd, under stormiga former bort från klubben.

Numera återfinns han i Croatia där han enligt eget utsago trivs förträffligt, ett Croatia som för övrigt spelade jämnt med hans gamla klubb Höllviken i en träningsmatch i förra veckan. Jag fick även veta att han är en flitig läsare av Firmans Blogg och innan vi skiljdes åt passade han därför på att skicka en hälsning till Andreas Sjödin, men också ett stort lycka till åt hela Östra Torp!
----------



Dessvärre kan jag meddela att Johan Liljeberg på grund av tidsbrist lämnat w.o gällande tipsen till helgens V75-finaler på Mantorp, men Firman står givetvis inte och faller med detta. Istället har vi kontrakterat Micke Persson, Ni vet killen som besegrade tipsoraklet Eskil Hellberg i finalen av ”Utmaningen” för ett tag sedan. Givetvis är det då SPORTSPELET som gäller och hans funderingar kommer att ligga ”live” tidigt på lördag.



Lördagar innebär för många av Er som följer denna blogg en oddsetlapp och hästar.  Givetvis är vi fullt medvetna om Era kunskaper och vill Ni delge våra läsare om dessa så sänd ett mail till: firman2009@live.se - kanske blir det just du som får chansen att kliva fram i rampljuset nästa lördag!


Eftersom undertecknad missar varje tisdagsträning har man ett visst ansvar att träna på egen hand. Men jag kan lova att jag föredrar stränderna i Bangtaobeach långt före de hårda grusvägarna i Gylle. Usch, tvi och blääää...


Till sist vill jag göra Er uppmärksamma på att...
...DET ÄR BARA DÖDA FISKAR SOM FLYTER MED STRÖMMEN!
 
----------
Firman 2/2

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards