Firman Bloggar!

Alla inlägg den 1 november 2008

Av Rengbo/Nilsson - 1 november 2008 20:46

Skönt att äntligen släppt hörnflaggan och kommit in i bloggmatchen.

Vilken debut av min bloggarkamrat, jag har alltid höga förväntningar på skyttekungen och han sviker ALDRIG! Ante kan ditta! (också)

På tal om skyttekungar, ingen har glömt Magnus ”Manne” Malmberg, eller?

Måste passa på att hylla vår fantastiska lagledare Hasse ”Bellen” Borg för det jobb han lägger ner med Östra Torps hemsida. Riktigt kul för alla inom föreningen men även för motståndare och supporters. Inte många föreningar på denna nivå som kan bjuda på en hemsida som verkligen innehåller intressant läsning. Matchreferat, statistik, poängliga och stjärnliga för att nämna något! Missa inte Borgs blogg: Lagledarens funderingar
Synd att Borg håller på Gunners, tyder på en stor okunskap inom ämnet fotboll…

Spännande att Kalle Palm tar över som tränare, jag har enbart hört gott om Kalle.

Jag missade att hälsa nya målvaktstränaren Thorsten Bohlen välkommen till Östra Torp i mitt första inlägg, skäms! Thorsten ska känna sig varmt välkommen till Smyge och det ska bli intressant att följa våra målvakters utveckling denna säsong. Dessutom vankas det stentuff fysträning…

Ryktas om att Fridde ska bli massör, bra initiativ (för en gångs skulle).

Liverpool har inlett säsongen på ett utomordentligt sätt trots dagens missräkning. Grattis Tottenham!
Synd att vi inte lyckades behålla serieledningen längre men vi kommer tillbaks. Vad hände med Borgs stenklara tips? Jag tror på en komfortabel seger för Arsenal i eftermiddag och slutresultatet skrivs till 0-2 efter mål av våra forwards Emmanuel Adebayor och Robin van Persie.”
Ibland sviker favoriterna…

Snart guldfest, 15 november smäller det!

Dags att avrunda för denna gång men en sista sak:
Canal+ eller skilsmässokanalen som den också kallas är klart underskattad denna årstid!

----------
Firman 1/2
Av Rengbo/Nilsson - 1 november 2008 10:42

Så var det då dags, ”Firmans blogg” har gått från groggbordet till verklighet. Och jag kan utan att överdriva konstatera att det ska bli fantastiskt roligt!

Vem är vem?
Firman 2/2 är jag – Anders Nilsson.

Nyss 30 år fyllda. Bor i Gylle tillsammans med min sambo Tess, våra underbara flickor Linn och Engla samt en mindre djurpark…Sysslar med trav i såväl tjänsten som på fritiden och mina favoritlag är Arsenal, Napoli och Hv71. Favorithästen heter Commander Crowe.

Fotbollsmässigt inleddes ”karriären” i Vellinge IF. Därefter Höllvikens GIF, Stavstens IF, Lilla Torg FF, Stavstens IF (igen), IFK Trelleborg och nu Östra Torp GIF. På kontot finns inte mindre än fem serieavancemang vilka alla har blivit till oförglömliga minnen.

Vad är då ”Firman” undrar säkert många. Och det är ju en berättigad fråga. Efter att ha blivit bortvald av IFK (tack Uffe Larsson!) var det åter dags att leta ny klubb (känns det igen?). Glädjande nog stod min gode vän Firman 1/2 (i folkmun ”Rengan”) med öppna armar ute i Smygehamn och valet var enkelt. Mycket enkelt.

Tvånget var som bortblåst och glädjen tillbaka. Det numera berömda (nåja) ”Firmanamnet” uppstod redan i seriens första match mot Västra Ingelstad…

1-0 Anders Nilsson (Martin Rengbo) 6 min
2-0 Anders Nilsson (Martin Rengbo) 21 min
3-0 Anders Nilsson (Mattias Jönsson) 28 min
4-0 Martin Rengbo (Mathias Herrström) 50 min

…och nu förstår Ni säkert varför!

Man kan väl utan att överdriva påstå att smakstarten fick svallvågor och när säsongen skulle sammanfattas vet vi nu alla hur det gick.

Ny tränare på plats from torsdag.

Visst, jag kan redan nu slå fast att jag känner till Kalle Palm sedan tidigare. Och då inte minst från fotbollsplanen. En rutinerad mittback som för det mesta (oftast) inte hann med. Detta medförde i sin tur oftast (för det mesta) fula tilltag och onda ben…

Men ALLT är glömt, jag lovar.

I Kalle Palm känner jag även till en väldigt trevlig person som bevisligen var väldigt omtyckt i Oxie IF och han lämnar med all rätt sitt gamla uppdrag rakryggad.

En blogg kan ju innehålla så mycket. Och det lovar jag Er kära läsare, att det ska Ni bli varse. Men nu är det slut för denna gång.
----------
Firman 2/2

Av Rengbo/Nilsson - 1 november 2008 10:38

Firman består av Anders ”Ante” ”Skyttekungen” Nilsson och Martin ”Rengan” ”Asskungen” Rengbo.
Var namnet firman kommer från får Ante svara på, jag har ingen aning (som vanligt).

Vem är vem?
Firman 1/2 det är jag. Spelande assisterande tränare som gjort ett 100-tal matcher i Torp.  Varit med om att föra upp Torp i div 4 (2005) och div 5 (2008).  När jag inte är i Smyge för att lira boll och snacka skit har jag en stor växande familj att ta hand om. Närmare bestämt fru och två barn. Är och förblir en stor Liverpool fantast. You´ll never walk alone!  

Firmans blogg kommer handla mycket om Torp och fotboll förstås men det kommer säkert förekomma en del andra intressanta och avslöjande inlägg. Både högt och lågt!

Tänkte inledda med en tillbakablick på säsongen som gått. Träningsmatcher känns ointressant så dessa hoppar vi över. Trist Ekan då du vann interna skytteligan i träningsmatcherna överlägset…

Seriepremiären inleddes med en stabil hemmaseger med 4-0 över ett Ingelstad med gamle (i dubbel bemärkelse) Torptränaren Johan Bauer vid rodret. Seger följdes upp av en ny seger men därefter kom svackan alla motståndare väntat på, två oavgjorda matcher och tappad serieledning. Många ställde sig frågan hur bra Torp egentligen var?

Ingen anledning till oro. En lång rad av segrar följde, närmare bestämt sju raka segrar och serieledning igen! Serien vände och när uppehållet skulle påbörjas var vi obesegrade efter 13 matcher. Sen fortsatte det i samma anda under hösten och vi stod som seriesegrar med två matcher kvar. Imponerande säsong, en stor eloge till hela truppen! Tyvärr lyckades Kick spräcka vår förlustnolla men den bjuder vi på efter som de gav oss blommor innan matchen. Om du läser detta Fridde vill jag bara säga att du var grym! Tänk inte mer på lobben…

Nu ska truppen inför 2009 spikas och spekulationerna är igång. Personligen hoppas jag alla spelare stannar och att vi kan komplettera med några nya bra spelare. Den preliminära serieindelningen placerade oss i division 5 södra. Lär bli en del sightseeing på Österlen. 

Ska också passa på att hälsa nya tränaren Kalle Palm välkommen! Här gäller det att fjäska redan från början så har man större chans att få spela.

Avslutningsvis måste jag hylla firman 2/2! Hela söderslätts skyttekung med 36 mål på 20 matcher, oerhört imponerande! Ni läste rätt, 36 mål! Snacka om målsinne.

Välkomna till firmans blogg!
----------
Firman 1/2

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards