Firman Bloggar!

Alla inlägg den 25 november 2008

Av Rengbo/Nilsson - 25 november 2008 11:31


För många av oss som håller på med idrott handlar det om passionen till en sport, i mitt fall handlar det självklart om fotboll. Jag kan tänka mig att många av de som aldrig upplevt fotbollens fantastiska värld ställer sig frågande till hur vi fotbollsidioter beter oss. Många gånger kan det vara svårt att förklara men det finns ett citat som jag tycker är passande:

”Fotboll handlar inte om liv och död, det är mycket viktigare än så”

Ovanstående citat är signerat Bill Shankley. En Liverpoollegendar (förstås) som för alltid kommer att minnas på Anfield Road, i Liverpool, i England och antagligen i hela fotbollsvärlden.

Detta är såklart en sanning med modifikation. Fotbollen har alltid varit en stor del av mitt liv, men sen den dagen jag blev pappa har bilden förändrats radikalt.

Barn är fantastiska!
Familjen är fantastisk!
Barn och familj gör att man får perspektiv på saker…

Med detta vill jag inte säga att jag tappat mitt intresse för fotboll - fråga min fru!


Fotboll handlar mycket om upplevelser. Ett av mitt starkaste fotbollsminne vid sidan av planen var fotbolls VM 2006 i Tyskland. Pappa och jag hade lyckats få tag på biljetter till matchen mellan Sverige-Paraguay på Olympiastadion i Berlin den 15 juni. Vi startade hemifrån tidigt på morgonen och satte av mot Wittenbergplatz där Camp Sweden samlats för uppladdning inför matchen.

Ni som var där: WOW!!

Det går inte att beskriva trycket på alla dessa svenska fans. Uppskattningsvis 40 000 svenskar fanns på Wittenbergplatz när kortegen mot Olympiastadion började några timmar innan match. Det var en fantastisk sommardag med klarblå himmel och säkert 30 grader i luften. Väl inne på arenan fanns nästan enbart svenskar och ljudnivån var overklig! Det var omöjligt att inte leva sig in i matchen.

                             

Matchen var ganska tillknäppt och många trodde nog på en mållös uppgörelse.
Men en viss Ljungberg lyckades nicka (!) in 1-0 i slutminuten och hela arenan exploderade!

Om det finns någon som missat Granqvists och Edströms referat från matchen så rekommenderar jag er att titta på videon längst ner i inlägget
- glöm inte att skruva upp ljudet!

Jag får ståpäls (som Gunde hade sagt) när jag ser videon, SJUKT!

Detta får avrunda min kärleksförklaring till fotbollen!     

"Ni tre spelare bildar en kvadrat på mittplan"
Rolf Zetterlund

-----------
Firman 1/2

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards