Firman Bloggar!

Alla inlägg den 20 november 2008

Av Rengbo/Nilsson - 20 november 2008 10:02


             


Hej alla glada!

Dennis Melander här igen. 



Min inledande blogg verkade uppskattad och det är ett sant nöje att få fortsätta skriva för "Firman". Denna gång har jag tänkt ranka de bästa spelarna i Allsvenskan samt när mina skruvdobbar kommer väl till pass, häng me...


Målvakten var nog den svåraste att ta ut. Det är ju den spelare som jag har minst kontakt med, och det är ju synd att säga att jag är målvakternas skräck. Om du nu inte frågar Petter Wastå i Kalmar förstås. Han ligger nog fortfarande sömnlös efter det enorma skottet som lämnade min högerfot på Fredrikskans förra året...


Har jag förresten berättat att     

mitt mellannamn är ”ödmjuk”?

       

Den bästa försvarsspelaren är Teddy Lucic. Inte för att han är guds gåva till passningstekniken, utan för att han alltid är på rätt plats. Han har stor del i att Elfsborg släppte in väldigt lite mål i år.


Årets Mittfältare går till Viktor Elm. Det är nog den mittfältaren som har betytt mest för sitt lag. Gör man 16 mål som mittfältare har man förtjänat denna utmärkelse...


Årets Anfallare blir Henrik Larsson. Det går helt enkelt inte att ta bollen ifrån den *jävelen*. En väldigt smart spelare som dessutom får andra halvmediokra medspelare att bli rätt bra.


    

Sen finns det ju alltid sådana spelare som jag älskar att möta som t.ex Henrik Rydström, Pontus Wernblom, Mats Rubarth och framför allt Ola Toivonen. Det är sådana spelare som gör att man byter till nya skruvdubbar innan matchen...

 

Jag vill även passa på och ge en eloge till våra två innermittfältare Magnus Andersson och den tyvärr nyss skadade men fantastiske Jonas Bjurström. Dessa båda har varit genomgående bäst i vårt lag under året.


När jag ändå är inne på "tackbiten" vill jag även tacka den

tappra skara till publik som har varit där varje match under året.


Det var allt för denna gång, men eftersom Firman har lovat mig fortsatt förtroende som gästbloggare bör det inte dröja alltför länge innan vi ses.

 

Frid & Lycka - Ljus & Kärlek.


Skål!

---------------------------------------------

Vi tackar återigen vår vän Dennis Melander som verkligen har hjälpt till att höja värdet på denna blogg. Och precis som Ni nyss har läst så kommer han att komma tillbaka, men vad som ska avslöjas nästa gång ber vi att få återkomma till.


---------

Firman.

Av Rengbo/Nilsson - 20 november 2008 08:27


…vem har sagt att spel på bandy är en guldgruva?


…det måste varit första gången vi hört en expertkommentator

prata mer än huvudkommentatorn.


…IFK Trelleborg handboll vann "måstematchen" mot Tumba, men

det berodde inte på att man var bra - utan snarare på att man var minst dåliga.


…”arenaeffekten” blev kortvarig för MIF Redhawks.

Hur tolkar man annars 1-5 hemma mot Växjö Lakers?


…Vänersborg – Bollnäs 6-2. Firman fattar ingenting!


…vad är snabbast? Röken eller elden? 


…någon som vet hur holländaren Dirk Kuyt uttalar sitt namn. I så fall kan Mikael Bergvall behöva en undervisning. Eller är kanske hans ”KA-UUT” det rätta?


..."långsmala funderingar" är värt ett besök!


…3-1 till Holland var smickrande siffror för svenskt vidkommande.


…dock var det inte direkt överraskande - åtminstone

INTE för Er som följer ”Firman tipsar”!


…Pelle Blohm kan behöva en halstablett till frukost.


...torsdag innebär som Ni vet ett nytt gästblogginlägg och denna vecka tar Dennis Melander upp nya intressanta ämnen. Vi har för avsikt att publiserar andra delen vid lunchtid, håll ut!


…vi vill VERKLIGEN ha kvadraten ikväll!


-----------
Firman 2/2

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards