Firman Bloggar!

Alla inlägg den 14 november 2008

Av Rengbo/Nilsson - 14 november 2008 10:58


Det är en stor ära för oss att kunna presentera dagens

gästbloggare; nämligen Dennis Melander, TFF! (som någon gissade)


--------------------------------------------------------------------------------------------
Hej alla glada!

Dennis Melander här.
Det har ju blivit värsta flugan att blogga, så när jag fick frågan av firman tänkte jag dra mitt lilla strå till stacken.
Min relation till de båda i den ”fruktade” firman är att jag var tillsammans med Martins syster från det att jag var 15 år till 20 år. Anders och jag ingår i samma herrklubb. Jag har även haft en liten fling med Anders syster.
Nu i skrivandets stund kommer jag på att jag uppenbarligen är glad i mina vänners systrar. För jag är nämligen sambo med Emil Mårtenssons (i TFF) syster. Så alla vänner där ute som har systrar SE UPP!
Det kanske jag inte skulle ha skrivit med tanke på att jag ska gifta mig nästa år. Men jag tror nog Mia har överseende med detta.

Så här efter säsongen känner man både en lättnad och viss sorts tomhet. Lättnad p.g.a att kroppen verkligen behöver sin vila från allt tränande och matchande. Tomhet p.g.a att man kommer sakna nerven som finns i varje match och duell som det gör på den här nivån.

När jag tänker tillbaka på den gångna säsongen kan jag faktiskt kosta på mig ett leende. För det var länge sedan vi har bjudit på sådan fin fotboll som vi faktiskt har gjort och tagit så många poäng som vi har tagit i årets Allsvenska. Jag menar: två förlorade matcher sen EM-uppehållet talar sitt tydliga språk. Det är inte längre någon skam att spela i TFF som vanligtvis åker jojo mellan Superettan och Allsvenskan.
Utan att i år istället blivit ett stabilt mittenlag. Bara en sån sak som att ha säkrat kontraktet när det återstår fyra matcher hör ju inte till vanligheterna. Att inte behöva spela de sista matcherna med kniven mot strupen.


Mata ej djuren! 
Bild: Privat


Det som är den stora skillnaden i år jämfört med tidigare år är att i år har vi tagit tag i taktpinnen och faktiskt styrt många matcher istället för att backa hem och satsat på kontringar, det har vi gjort för att vi har haft en tydlig spelidé.
Det har vi mycket att tacka Tom Prahl och Alf Westerberg. Större taktiker än dessa två herrar får man leta länge efter, vilket i sin tur genererar i att varje spelare har vetat sin roll och känt sig trygg i denna.
Vi tillbringar väldigt många minuter åt att titta på video om den kommande motståndaren. Så vilket lag vi än möter så har vi stenkoll på dom.
Så lagen i TA-cupen, bli inte förvånade om det någon dag dyker upp någon med filmkamera på era träningar.


Forts följer…
--------------------------------------------------------------------------------------------

Dennis kommer att återkomma som gästbloggare och då avslöjar Dennis vilka spelare som han rankar högst i Allsvenskan, bästa målvakt, försvare, mittfältare och anfallare. Dessutom avslöjas att skruvdobbar kommer väl till pass mot några spelare. Missa inte uppföljningen! 


TACK för denna gång Dennis!

För Er som inte kan få nog av Melander vill vi hänvisa till TV och programmet Eftersnack där Dennis gästade i torsdags. Ca 10 minuter in på sändningen gör Dennis entré. Gillar Ni inte MFF eller Daniel Andersson ber vi Er spola fram ca 10 min. Länk till inslaget här!


----------

Firman

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards