Firman Bloggar!

Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Rengbo/Nilsson - 12 januari 2009 22:54


Så har den då äntligen dragit igång...
Den beryktade fysträningen á la Thorsten!


Tyvärr missade firman dagens tillställning (vi hade behövt träningen).
Släpp gärna fram Era synpunkter genom att lägga en kommentar :)


Vilken bild i TA...


På tal om bilder så avslutar vi med lika som bär, vem är vem?



 

          Johan Glans                         Ronald Koeman 


----------

Firman 1/2

Av Rengbo/Nilsson - 12 januari 2009 16:39


Idag bjuder vi på lite för de hästtokiga. Bloggkollegan bidrar med lite tankar runt något som ligger honom varmt om hjärtat...
Denna story är uppdelad i 3 avsnitt och här kommer första delen:
--------------------------------------------------------------------------------------------


Som många andra idrottsutövare har jag fastnat i travets underbara värld. Men inte bara som publik och spelare utan även i min tjänst som skribent. Jag jobbar sedan cirka fem år tillbaka på det Stockholmsbaserade företaget Daytime Media House och vi har till uppgift att förse svenska folket med spelinformation av alla de slag. Därutöver jobbar jag även som frilansjournalist och då bland annat åt Jägersro.


Som att vara golfproffs, men ändå inte…


Att få arbeta med sin hobby ser jag som ett stort privilegium och för Er som exempelvis har golf som en fritidssysselsättning kan man kanske jämföra det med att bli golfproffs på heltid. Med enda skillnaden att jag dessvärre inte tjänar riktigt lika mycket pengar


För många som hör ordet trav förknippas det med lördag eftermiddag, V75 och Harry Boy. Men för mig är det mycket mer än så.


Jag har varit tokigt travintresserad ända sedan min far för MÅNGA år sedan tog med mig på Jägersro och därefter har intresset växt allteftersom.


För mig innebär travet mycket mer än bara ett spänningsmoment. Många tävlingsdagar inleds på stallbacken där man letar nyttig information och ”tävlingspulsen” inför en travdag/kväll är att jämföra med förberedelser inför till exempel en viktig match i vilken annan sport som helst.


---------

Firman 2/2

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards