Firman Bloggar!

Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Rengbo/Nilsson - 22 januari 2009 19:08


Det är inte ofta vi blir sentimentala och allvarliga på denn blogg men jag måste göra ett undantag!


Läste om Björn och Ellen på Aftonbladet idag. Skrämmande!

(Missat artikeln? Läs här!)


Något att fundera på när man får för sig att gnälla...


Läs gärna mer om Björn och hur han gått vidare i livet:
http://singelpappa.blogg.se/


---------
Firman 1/2

Av Rengbo/Nilsson - 22 januari 2009 11:26


Vi har kommit fram till sista delen av:
Trav, mer än bara sport och spänning! Del III.

Har Ni misat någon av de tidigare finns de här:
Trav, mer än bara sport och spänning! Del I

Trav, mer än bara sport och spänning! Del II


Kittlande känsla...
Vad är det då som driver människan till att spela, det kan man ju faktiskt undra. Jo, även om det inte handlar om någon gigantisk omsättning kan en helt vanlig V5-omgång vara väldigt upphetsande. Pirret i magen då man har chansen till femsiffriga belopp är drivkraften, åtminstone för mig. Adrenalinet som börjar pumpa likt en för våra mått mätt stor fotbollsmatch är obeskrivbar. Och om nu lotten skulle falla så turligt att man lyckas dra in sin lilla (det mest troliga) vinst är det en tillfredställande känsla som är svår att beskriva. Att få lön för sitt arbete är det bästa som finns...
...synd bara att det händer sååååååå sällan!

Det finns en baksida...
Dessvärre har just "gamblingen" även en negativ sida. Personligen har jag blivit uppfostrad att allt spel är av sekundär mening. Räkningar och familj i första hand och därefter sker allt spel med måttliga insatser och utan att riskera något eller någon.
Många i min närhet undrar om jag - med all min information - verkligen kan hålla det på en rimlig nivå och lyckligtvis är svaret JA. Men så är dessvärre inte fallet för alla vilket jag i mitt yrke sett ett flertal exempel på.

Spelhysterin är mer intensiv än någonsin och på något sätt är känslan att den nuvarande finanskrisen "gynnar" de olika spelbolagen. Ju mindre Herr eller Fru Svensson har i sin ficka desto större är behovet efter pengar och därmed tas allt intensivare risker. Som Ni alla förstår innebär det för många en ond cirkel som i slutändan kan få katastrofala följder. Många kanske anser att jag nu pratar emot mig själv, men så är definitivt inte fallet. Så länge spelandet hålls på en rimlig nivå är det en överlägsen fritidssysselsättning och många gånger också en underbar underhållning.


----------
Firman 2/2

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards