Firman Bloggar!

Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Rengbo/Nilsson - 5 oktober 2009 08:52



Nilsson tycker till   

Ojojoj!
Jag skriver det en gång till.
Ojojoj!
VAD TIDEN GÅR FORT!
Det har återigen blivit dags att planera julbord.
Och detta året är lite speciellt. Åtminstone för Firman.
Vi har nämligen valt att bjuda in våra närmaste "medarbetare" till en heldag där det hela avslutas med ett julbord på Horizont i Trelleborg. Alla som känner sig delaktiga i vad som hittills har presenterats här på Firmabloggen (vi har dessvärre tvingats dra vissa gränser!) gör bäst i att genast kolla sin mailkorg. Och när festligheterna är över lovar vi att återkomma med mer fakta och ett flertal bilder från kvällen som vi hoppas ska bli något alldeles extra!

SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande

INSTÄLLD GOLFRUNDA INNEBÄR KÖPTA TRÄNINGSVECKOR!
Jag är inte speciellt mycket för golf, men min gode vän Micke Persson – Ni vet fjolårets segrare i ”Utmaningen” – han har blivit. Grönt kort, nya klubbor stup i kvarten och medlemskap i klubbar vilket tydligen kostar skjortan. Dagarna i ända tillägnas de gröna mattorna och enligt eget utsago är han numera HUR BRA SOM HELST!

En gång i månaden gästar jag av yrkesmässiga skäl Halmstadtravet och tanken slog mig att jag skulle sätta den gode Oskarströmsbon på plats. Sagt och gjort. Tid och plats var bokat för en vecka sedan och gissa om jag var laddad inför vad som komma skulle. Måste erkänna att jag inte är speciellt vass på golf, men att slå Micke kändes ändå högst överkomligt. Samma morgon som det hela skulle utspela sig ringde telefonen.


- Tjena Nilsson, det är Micke.
- Hallå där Woods, är du laddad?
- Ja. Jo. Nej. Men vet du vad. Det regnar och blåser häruppe och vi får nog ställa in golfspelandet idag.
-  Ah, nej. Det finns inget dåligt väder – det vet du väl.
- Det är förvisso sant Nilsson, men det går inte. Vi får ta det en annan gång.



När jag några timmar senare nådde Halmstad möttes jag av strålande sol (nåja!) och den där friska vinden kände jag inte speciellt mycket av. Nej. Det var nog helt enkelt vad vi skåningar kallar ”toskfrossa” som den gode Persson hade drabbats av. Nåväl, nu ges han ytterligare några veckors träning vilket kanske kan behövas…

SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande

GERD EKSTRAND - EN UNDERHÅLLANDE GRANNE!
Jag har en fantastiskt trevlig granne ute i Gylle, nämligen Gerd Ekstrand 71 år.
Efter det att hon för ett drygt år sedan blev änka försöker jag åtminstone en gång i veckan hinna med en kaffestund tillsammans med henne vilket hon verkligen verkar uppskatta. Och det är ömsesidigt, det kan jag lova.

Samtalsämnet som ofta kommer upp är givetvis byn som sådan. Hon har bott i Gylle i princip hela sitt liv och det är ständigt spännande och intressanta berättelser jag har att ta del av.


Senast i raden handlade det om fotbollsklubben Gylle AIF. Gerd hade hittat en bok från klubbens 50-årsjubileum och denna tilldrog genast mitt intresse. Folke Bergström och Heino Mårtensson är männen bakom föreningen som såg sitt skapande 1947. Just Folke Bergström var en ofta sedd gäst uppe hos Stig och Gerd Ekstrand och detta mellan de ständiga turerna från huset i norra Gylle till tvättmaskinerna nere på stadion. Jag har inte haft förmånen att själv lära känna mannen i fråga, men enligt Gerds utsago handlade det om en levnadsglad och mycket sympatisk herre som också hade åsikter om det mesta (kanske Sigge Hansson har mer att förtälja?!). Jag kan inte låta bli att undanhålla Er följande historia vilken det bland mycket annat roligt berättas om i jubileumsboken. Citatet är hämtat från Rolf Wendel som under åren 1959-1984 hann med 431 A-lagsmatcher i Gylles tröja.


- Gylle mötte Skansen på bortaplan och jag satt som publik. Som vanligt gick Folke Bergström på linjen och han kom ihop sig med Allan Olsson som dömde. Folke åkte ut och eftersom det fanns taggtrådsstängsel för korna fick han stå utanför detta. Folke lade sig ner och stack in huvudet vilken någon av motståndarna spelare kommenterade"


- Domaren, han har huvudet inne!


Allan Olsson svarade:


- Det huvudet är där inte så mycket i ändå så det kan få lov att vara kvar...

SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande

LÄTTA DITT HJÄRTA "JC"!
Ni kanske minns personen som skrev under med "JC" för några veckor sedan. Mannen i fråga verkade ha gott om åsikter och dessutom verkade han INTE alls nöjd med vad Firman presenterade. Vi försökte i en kommande blogg provocera honom till att skriva mera, tex om vad han tyckte om PopAlex, men han fick mer än gärna även komma med förslag på vad han skulle vilja att vi skriver om. Vi vill ju vara alla till lags. Men se, det sket sig. Men varför inte ge honom en ny chans. Så läser du dessa rader "JC" - var inte rädd för att lägga en kommentar. Lätta ditt hjärta!

SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande

OVISS FRAMTID I IFK TRELLEBORG!
Man kan undra hur kommande säsong kommer att se ut i IFK Trelleborg. Kim Rasmussen och Måns Månsson lämnar och detta med största sannolikhet till förmån för malmöklubben Kulladal. Patrik Lindberg, Christian Andersson och Micke "Åhus" Nilsson har utgående kontrakt och har för avsikt att söka sig bort. Såväl Christian Ahlström som Magnus Bönnemark kopplas samman med FC Trelleborg. Kanske tur för Jimmy Olsson att en sådan KLASSPELARE som Ted Holmesjö stannar kvar. Och vem ska månna ta över rollen som andretränare. Kanske ett jobb för den flitige Firmabloggläsaren Magnus Pettersson?!

SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande

PALLE BJÖRK LÄMNAR INGELSTAD MED BESK EFTERSMAK!
Palle Björk ska, som vi tidigare berättat, lämna V.Ingelstad till förmån för Anderslöv. Gårdagens match mot Skansen kom att bli vad man kan kalla en tränarförlust. Vid ledning 2-0 och med 20 minuter kvar valde nämligen Björk att byta ut båda sina anfallare samt sin bästa innermittfältare. Denna taktik var huvudorsaken till att bortalaget kunde vända till en 3-2-seger och poängtappet innebar dessutom att Västra Ingelstad missar sin kvalplats.
Snopet, sa Bill.
Men vad håller du på med, sa Bull.


Till sist...
...kan jag glatt konstatera att jag faktiskt hade fel i min
gissning gällande vem som skulle bli årets skytteligavinnare!Obestämd


---------
Firman 2/2

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards