Firman Bloggar!

Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Rengbo/Nilsson - 8 oktober 2009 09:12


   

POSTANSTÄLLDA UPPMANAS ATT DUCKA!
Läste på Robin Nilsson´s facebook häromdagen och citerar följande:

”Hatar mitt äckliga jävliga pissjobb, hatar mina äckliga
jävliga pisschefer, hatar mina äckliga jävliga pisskolleger…”

För Er som inte vet jobbar killen på posten i Trelleborg. Och för Er som redan visste och som kanske även är en kollega till honom vet numera vad han tycker om både Er och en helt vanlig vardag!


                                
REKORDLÄGE I GYLLE!
Läste om ett polisrekord i tisdagens Kvällsposten. Det gällde antalet bötfällda för fortkörning på kortast tid. Men alla rekord är till för att slås och jag har ett perfekt ställa för "farbror blå". Nämligen vid kyrkan när man passerar Gylle mellan klockan 16.00-18.00 om på vardagarna. Här går det sannerligen undan värre och för oss i byn gäller det att ha både barn och husdjur under extra uppsikt. Anders "34:an" Vedmar har sagt att om man vill ha gehör hos "de statliga" ska man skriva det här på Firmans Blogg. Så därför gör jag det. Och alla Ni som passerar Gylle om vardagarna vid denna tidpunketen gör kanske därmed säkrast i att sänka hastigheten...



VAD MENAR EGENTLIGEN "HYHNE78"?
Helgens kvalmatch kommer allt närmare. Fredrik "Hyhne78" Hahne kommenterade i veckan att både vi och Skansen förhoppningsvis ska få det att lossna när det nu verkligen gäller. Men menade han verkligen vad han sade? Efter hans tips på en 4-1-förlust för vårt Östra Torp skönjer jag viss dubbelmoral bakom det uttalandet. Förmodligen är det så att den gode Skansentränaren är ute efter nya heta derbybataljer under den kommande säsongen.



FIRMAN BAD OM JOHAN ASSARSSON TILLÅTELSE OCH FICK GEHÖR!
Fick ett mail häromdagen. Och detta efter min blogg som bland annat handlade om Folke Bergström. Det var från Johan Assarsson som förutom sina positiva rader om Firman (tack!) även hyllade min text om Gylles nestor. Johan som själv spelat ett antal år i Gylle AIF hade en väldigt rolig anekdot att förtälja. Till en början fick jag inte publicera vad han skrivit, men efter lite bedjande gav han med sig. Och skickade över ytterligare matrial. Ni kan alltså förbereda Er på fler roliga berättelser från Stadions historia vad det lider!



SMÄRRE SKANDAL OCH JAG BER OM MER UPPMÄRKSAMHET!
Som säkert många av våra läsare vet kommer vårt kära Östra Torp till helgen att inleda sitt kvalspel. Seger på lördag innebär en drastiskt förlängd säsong och med mörkrets intrång är det inte längre helt enkelt att bedriva någon vettig träning utan elljus. Har man otur är det skymning redan vid "halvsjusnåret" vilket med tanke på vår amatörnivå där folk jobbar till både fem och sex kan man i princip glömma mer träning ute på Smygeplanens gräsplan.



Föreningen hörde sig för om det möjligtvis fanns en chans att få tillträda Vångavallens c-plan, men se det var TOTALT omöjligt. Istället blev vi förvisade till Anderslövs konstgräs där vi under gårdagskvällen förlade träningen. Eller försökte förlägga en träning kanske är ett mer sanningsenligt uttryck. Redan när vi kom var två lampor släckta och efter avslutad uppvärmning släcktes ytterligare två. Efter ytterligare ett tag såg det ut så här...
                                                  


    
...vi fick veta att när Anderslöv kör sina pass på planen har man ständigt en elektriker till sin hjälp.
MEN HALLÅ!
VAD HÄNDER?
Skulle inte kommunen kunna hålla sina fotbollslag med en duglig plan för att på bästa möjliga sätt komma förberedda till ett stundande kvalspel?
SKANDAL MODELL STÖRRE!


NY FRÄCKIS OCH KALLE PALM ÄR PÅ INGÅNG!
Imorgon har det hunnit bli fredag igen och förutom en fräckis kommer vi även att publicera en blogg från vår avgående tränare Kalle Palm. Och jag avrundar denna blogg som jag inledde den. Med uppmaning om att ducka. Den gode Palm väljer nämligen att ta fram "sågen" både här och där. Kul läsning är att vänta - jag lovar!


Till sist vill jag göra Er uppmärksamma på att...
...säger du inte vad du känner och tycker, så kan du inte heller förändra!


---------
Firman 2/2



Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards