Firman Bloggar!

Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Rengbo/Nilsson - 20 oktober 2009 08:35


  

När ni läser detta så är jag på väg till Alkmaar för att se AZ ALKMAAR -ARSENAL. Därför blir det tyvärr ingen normal blogg av mig denna vecka. Jag hoppas ni har överseende med detta. Arsenal går först så är det bara!

SOM EN TRÖST KOMMER ETT SMASKIGT RYKTE! 
Men som en tröst så ska ni få något smaskigt. Jag har av en säker källa hört att Stavstens tränare Kim Rasmussen sitter löst. Till och med mer löst än poplagets tränare. Enligt källan så har han två matcher på sig att rädda sig kvar i föreningen. Hästö borta och Kärra hemma. Två förluster där och Kim lär få packa sin väska. Stavsten har redan en ny tränare klar. Dejan Nedic som tränade laget ifjol men som inte fick förnyat förtroende. Dejan är tränare för klubbens juniorer och lär stå till förfogande...

Come on ARSENAL!

Hörs om en vecka!
//PopAlex.

---------------------
---------------------
Sen när blev en Arsenalmatch viktigare än Firmans Blogg? Eftersom Alex Nilsson sviker oss tvingas vi till en rockad i veckans schema. Vi väljer istället att bjuda på några rader från Anderslövs kvalhjälte Johan Assarsson som har lite roliga berättelser kring Folke Bergström och hans Gylle AIF. Och inte kan det väl passa bättre än i dessa dagar då just Gylle under den gånga helgen tog sig upp i division 6. Vi citerar ett mail från Assarsson:

---------------------
---------------------

"Jag har en hel del att berätta om Gylle AIF, det är om man får säga det, klubben i mitt hjärta även om jag spelar i Anderslöv. Så är det alltid Gylle som står främst, så man håller sig någorlunda uppdaterad med vad som händer i klubben. Sen har jag några roliga Folke-historier att bjuda på, efter att ha hjälpt honom då och då med diverse grejer så har man ju själva en del att referera till. Har bland annat en historia som han berättade för mig och min lillebror Patrik när vi satt och fikade en lördagsförmiddag efter att vi skrapat parkeringen till klubbstugan. Det handlade om hur han hade hindrat någon från att stjäla hans moped. Detta var efter att han hade flyttat till Trelleborg på ålderns dagar.

Notis:
Han brukade alltid antingen börja meningen han skulle säga med Si
jag eller så avslutade han den med Si Jag. Han kallade tjuv för Mikkel.

- Vet ni vad pågar?
- Nä, hur ska vi veta det?
- Jo si jag har märkt någon har försökt stjäla min moped.
- Jaså, men du har väl lås på den?
- Jo si jag, men Mikkeln har försökt pilla upp låset två gånger.
- Då får du försöka ställa in mopeden då?
- Jo si jag, skrämde iväg honom i natt.
- Va? Gick du ut o jagade honom?

- Nä, det var andra natten Mikkeln var där och i förrgår skrämde jag honom bara med fönstret. Sen när jag kom hem igår kväll ställde jag mopeden under mitt fönster för att ha koll på den extra noga.
- Jaså, öppna du fönstret och skrämde honom inatt igen då?
- Nä si jag, kokade vatten och öppna fönstret o hällde det över Mikkeln. Han gol o skreg när han sprang som fan. Men tror fan inte Mikkeln kommer tillbaka igen.

Tror aldrig jag o brorsan skrattat så mycket i hela vårt liv som vi gjorde då
med andra ord skulle man definitivt inte försöka stjäla Folke Bergströms Moped...

----------------------
----------------------

Firman tackar Assarsson för denna story och avslutningsvis vill vi yttra lite reklam inför vad som komma skall. Under gårdagskvällen fick vi nämligen ett mail från Emil Mårtensson och vi kan redan nu utlova extremt intressant läsning. Exakt när denna text kommer att läggas *live* ber vi att få återkomma till. Håll utkik!

----------
Firman





Av Rengbo/Nilsson - 20 oktober 2009 07:38


Det har snart blivit dags för PopAlex igen, men innan vi lägger texten *live* vill vi klargöra att denna veckan inte riktigt är sig lik. Vad vi menar? Det får Ni se om en stund...
----------
Firman

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards