Firman Bloggar!

Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Rengbo/Nilsson - 21 oktober 2009 22:18

Rengbo tycker till  


Länk till inlägget med Sigges kommentar:
Läs kommentaren!

 

Kul att du följer Firmans blogg Sigge, det uppskattar vi!


Har självklart läst inlägget på din blogg. Alltid intressant med åsikter från åskådarhåll. Lite reflektioner på ditt inlägg:
"Vid anfallet som ledde fram till 0–2 för Hyllie fick hemmamålvakten Anders Olsson en smäll och han föll omkull och tog sig för huvudet. I momentet som direkt följde gjordes nämnda Hylliemål.
På ”hemmaläktaren” krävdes domaren Toni Lazarevskis huvud på fat och han fick som snällast heta ”dj-a pajas” och man skrek ”du ska ju blåsa av när det handlar om en huvudskada!"

domare1  


Ytterligare en bit ner i bloggen:
"Vi diskuterade det där med ”huvudskada” ytterligare och även där förstår jag numera resonemanget ännu bättre och så här fortsatte han:
– Det är ju viktigt att det är domaren som avgör när det ska blåsas av och tänk annars om en målvakt skulle utnyttja situationen vid ett farligt motståndaranfall. Slänga sig, ta sig för huvudet och så skulle det fina anfallet alltså gå upp i rök för motståndarna. Det är ju heller inte alltid solklart hur allvarlig en smäll i huvudet är och det kan ju bara handla om en enkel touch"

 

Hur upplevde du själv situationen?

Tyckte du att Anders Ohlsson filmade eller fick han en rejäl smäll?

 

Läser man din blogg kan man få intrycket av att vår målvakt, Anders Ohlsson, filmade vid den omtalade situationen.


Jag stod själv ca 5 meter ifrån situationen och kan bara konstatera att Hyllieforwarden är rejält sen in i situationen! Sen får andra avgöra om det är frispark eller inte...


Läser vidare på din blogg:
"Det är viktigt att ta reda på vad som gäller och därför tog jag kontakt med en av distriktets mera lovande domare – faktiskt både i fotboll och handboll och när jag förklarat händelsen detaljerat, sa han så här:
"Det står ingenstans i regelboken att domaren SKA blåsa av vid huvudskada utan det är domaren som helt och hållet avgör om och när det bör blåsas av. Så som du beskriver situationen tycker jag det verkar helt rätt – som domaren i Smyge dömde"

 

Lite längre ner läser jag följande:
"Precis som alla andra domare vill inte heller denne – alltså mycket lovande distriktsdomare – att hans namn finns med och det måste man givetvis respektera"

 

idé  

Varför? Hur kan man leverera en åsikt men inte våga stå för den?

I mina ögon sjunker åsikterna ytterst i värde när man vill vara anonym...


Jag vill inte på något sätt skylla förlusten eller målen på domaren. Domaren har många gånger en svår uppgift där det handlar om att fatta beslut på tiondelen av en sekund.


Dock skulle jag uppskatta en mer ödmjuk inställning från våra domare, det är mänskligt att göra fel! Men man bör våga säga ifrån: "Sorry grabbar, det blev fel denna gång"
Då tror jag man vunnit många av spelarnas respekt!


Domaren eller målvakten är inte fridlyst Glad


Här hittar Ni en länk direkt till Sigges blogg:
Småklubbsbloggen


Delge gärna Era egna synpunkter genom att lägga en kommentar!


---------

Firman 1/2 (Rengbo)

Av Rengbo/Nilsson - 21 oktober 2009 08:51

Gästbloggare  
Sista veckan med Torp. Kunde ju vara roligare med ett bättre utgångsläge till
lördagens match men vi kan inte lägga oss ner o dö. Vi fårhelt enkelt chansa…


Förlusten i lördags sved. 1-5 kan man inte snacka bort men väl snacka om…


Målen vi fick i nacken var inte kul. Speciellt 0-2 målet var surt. Dels för att det kom så direkt efter deras fina frisparksmål men mest för sättet det kom till på. Klart att man hade önskat att det var den gamle fascisten Paolo Di Canio som fått bollen när Ohlsson låg skadad. Klart som fanken att domaren skulle blåst av där! När sjukvårdare Thorsten kom inspringande pep domaren iväg till mittlinjen…


FIRMAN BLOGGAR!
Egentligen rätt otroligt att ha närmare 300 besök per dag!
Jag kommer ihåg att jag skrev i min blogg om vad som skulle hända 2009:
Grannbloggen flyttas till en sida med reklam och grabbarna gör sig en hacka...?
Den som lever får se…

Jag har inte TA hemma utan läser den på nätet. Humor när det två dagar på
raken är samma nyheter som Firman presenterat dagen innan. Tillfällighet??




JAG HAR SAKNAT MEDIASURRET!
I Östra Torp är det utmärkte lagledaren Mathias som pratar med tidningarna efter matchen. Jag måste erkänna att jag saknat det lite. Det är liksom kul att få lite andra resultat och berätta om matchen. Sen vad som skrivs stämmer inte alltid men ändå. Nu i helgen var han bortrest men inte fan ville jag prata med någon då…!Gråter


Jag har kollat och Svedala har inte råd med någon mediaansvarig så
nästa säsong så kan man babbla på…kommer att bli en tuff utmaning där!


Firman har stora intressen i div 3 södra. Jag räknar
med bli synad i sömmarna som Nilsson uttryckte det.


Svårt att tänka mig annat än glada miner på idrottsplatsen i Smyge
nästa år. Idel ädel glada och positiva människor tar hand om det. Blir bra!


...PÅ TAL OM DI CANIO. SÅ HÄR SKULLE MINA SPELARE AGERAT I LÖRDAGS!


OCH AVSLUTNINGVIS EN DOMARE SOM MINST SAGT FILMAR...


Nu full fokus till lördag!
// KALLE


Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards