Firman Bloggar!

Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Rengbo/Nilsson - 7 oktober 2009 14:40

Gästbloggare  
Firman välkomnar Skansentränaren Fredrik Hahne som
nedan ger sin syn på trelleborglagens stundande kval!!


Då var samtliga småklubbsserier avslutade, vilket innebär att vi går in i kvaltider. Trelleborgs kommun har följande lag representerade: FC Trelleborg, Östra Torp, BK Skansen, Anderslöv och Gylle. Tänkte göra en kort analys av hur jag tror att det kommer gå i samtliga matcher.





FC TRELLEBORG
I kvalet till div 2 överlevde FC Trelleborg första omgången genom att vinna med 3-1 hemma och därefter få med sig 1-1 från bortamatchen mot Rydaholm. Nu är det Nike som knackar på dörren. FCT har matchats en del gånger mot just detta lag och jag tror de har mycket goda chanser att ta steget upp. Mina tips blir därför 2-1 hemma följt av 1-1 borta. Stor kvalhjälte blir ångmaskinen på topp Andreas Lewitz.





torp logga  
ÖSTRA TORP
Därefter får vi hoppa över ett par serie för att se nästa kvallag, och det är just Firmans Östra Torp. De har att bege sig mot Kristianstadtrakten för ett enkelmöte mot Ovesholm. Vinnaren där får sen möta Hyllie i ett dubbelmöte. Det är svårt att säga var Östra Torp står formmässigt i dagsläget, men det går att konstatera att det inte spelar samma vägvinnande fotboll som i våras. Tyvärr för många av Firmans läsare och även för Firman själva blir det respass direkt. Mitt tips, 4-1 till Ovesholm...





skansen  
ANDERSLÖV & SKANSEN
Tar vi sedan steget ett snäpp ner så är det Anderslöv som måste kvala för att klara sig kvar. Dessutom ska Skansen också ingå i detta kval för att ta ett kliv upp i seriesystemet. Anderslöv får i sin match möta Glumslöv och jag kan absolut inte se annat än seger i båda matcherna, dock bara med uddamålet. Så mitt tips är 2-1 vinst borta som följs upp med samma resultat hemma. För Skansens del väntar möte mot Furulund. Ett lag som vi har spionerat på och kartlagt. Tror att vi vinner första matchen med klara 4-1, vilket ger oss ett gyllene läge inför returen. Veckan efter spelar vi 2-2 och avancemanget till Div 5 är klart.



GYLLE AIF
Därefter sist men absolut inte minst är det Gylle som ska försöka kvala sig upp i div 6. Motståndarna för Gylles del är Kvidinge. Detta Kvidinge har endast skrapat ihopa 15 poäng i serien och läckt som ett såll bakåt. Hela 71 insläppta mål. Gylle i sin tur är inne i en negativ trend och jag tror att den dock kommer att brytas i detta dubbelmöte. Mitt tips blir därför att Gylle vinner med 4-0 hemma, och spelar därefter 3-3 på bortaplan vilket räcker på långa vägar till en plats i nästa års div 6.


Vad tror Ni övriga läsare?
Så väl jag som Firman skulle säkert uppskatta en diskussion...


På återseende,



hahne  

//Fredrik ”Hyhne78” Hahne

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards