Firman Bloggar!

Direktlänk till inlägg 27 november 2008

Här följer så nästa gästbloggare, Rickard Nordström!

Av Rengbo/Nilsson - 27 november 2008 12:30


Hej allesammans, mitt namn är Rickard Nordström!

Jag har fått äran att få vara gästbloggare hos "Firman". Jag känner

mig mycket hedrad och ska här göra en kort presentation av mig själv.

                       
Jag är 35 år ung och gift med Mimmi. Vi har barnen Evelina,

Julia och Mio. Återkommer säkert senare till just min fru Mimmi.

Jag är utbildad lärare och har idag en 3:e klass på Lindeborgsskolan i Malmö. Läraryrket är verkligen något jag älskar. Att få jobba med framtiden, dvs barnen, är fantastiskt. Att få kunna forma gruppen och utveckla varje individ att gå framåt i sin utveckling för att sen ha så bra förutsättningar som möjligt för att bli en bra samhällsmedborgare känns helt rätt.




Efter en hyfsat bra fotbollskarriär med bland annat spel i "gamla" division 2 med BK Olympic, Skånelaget, landslagsläger med P15, Stadslaget etc tog jag ett beslut för 5 år sedan att försöka mig på en karriär som fotbollstränare. Jag tog över Lilla Torg FF i division 5 och har med raska steg tagit laget upp i nästa års division 2.
                            
Jag lever för fotbollen (ja givetvis för min familj också), men fotbollen är liksom en drog, jag kan inte vara utan den. När jag träffade min fru för snart 7 år sedan klargjorde jag för henne vad fotbollen betydde för mig. Ja, just det - jag skulle ju återkomma till min fru. Utan henne hade jag inte varit där jag är idag...

Jag satsar helhjärtat på en tränarkarriär och lägger ner oerhört mycket tid och
kraft på det. Jag brinner för fotboll och har ett engagemang utöver det vanliga.
                               
Ett nytt språk i utbildningen...
Jag har gått den nya tränarutbildningen och är nu utbildad i steget

"Pro Advanced Level". Den motsvarar gamla steg 3 + ett par fortbildningar.

I den nya utbildningen jobbar man helt och hållet med ett nytt "språk". Terminologin har justerats. Jag vet och känner till det "nya språket", men hur många av mina andra tränarkollegor (som inte gått den nya utbildningen) vet vad tex "lågt risktagande" - "spelyta 2" - och vad skillnaden är på kontring och omställning.

Jag vill utvecklas och bli en framtida proffstränare. Man måste söka olika vägar mot framgång. Jag har min filosofi klar och jag har lagt upp en plan på hur jag vill att min framtid ska se ut.

Vill ta ett lag till Allsvenskt guld...
Jag har nu varit i Lilla Torg FF i 5 år. Så länge spelarna och styrelsen ger mig förtroendet och verkligen gillar mina idéer finns det ingen anledning att byta. Det kommer säkert en dag då jag vill anta nya utmaningar och då är jag redo att föra upp nästa lag ett par divisioner eller varför inte ta ett lag till ett Allsvenskt guld?

Malmös svar på Mourinho...
Många som känner till min tränar- och ledarfilosofi och vet hur jag är som privatperson säger att jag är "Malmös Mourinho". Jag tar det som en komplimang. Jag kan vara självsäker och kaxig, men vad är det för fel med det? Bara jag står för vad jag säger, vet vad jag pratar om och ger mina spelare den utbildning de behöver för att laget ska lyckas är jag gärna "Malmös Mourinho".

Jag vill tacka "Firman" för mitt gästspel på bloggen och

då jag har fått en förfrågan om en fortsättning lär vi snart ses igen!

Om man är intresserad av att följa min tankar och funderingar

har jag en egen blogg: www.rickardnordström.bloggagratis.se/
VÄLKOMNA DIT!

Till sist vill jag vill passa på att önska mina tränarkollegor Kalle Palm och Martin Rengbo lycka till, jag hoppas Anders Nilsson fortsätter att ösa in mål och att hela Östra Torp får ett kanonroligt och givande 2009!

På återseende!
Mvh,
Rickard Nordström
Lilla Torg FF



-------------------------------------------------------------------------------
Vi tackar givetvis Rickard för sin debutblogg hos oss och som

han nyss klargjorde har han för avsikt att komma tillbaka. Kul!

-----------
Firman

 
 
Ingen bild

Spelare

27 november 2008 15:12

Nordström är en oerhört bra tränare. Han kommer gå långt. Han är steget före alla.

 
Ingen bild

Nille P

27 november 2008 20:51

Sådan far sådan son brukar man säga, lika galna bägge två.... :-)

 
annaJ

annaJ

20 februari 2012 01:03

Vilken fin sida du har! Har varit här och kollat några gånger. Har nyligen gjort en egen sida :)

http://annaaaaajoh774.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rengbo/Nilsson - 31 oktober 2009 08:30

FIRMAN BLOGGAR FLYTTAR!Det har blivit dags för vår kära blogg att flytta. Ni hittar från och med nu Firman Bloggar på följande adress:http://www.firmanbloggar.se   GLÖM INTE ATT LÄGGA IN DEN NYA ADRESSEN SOM BOKMÄRKE ELLER STARTSID...

Av Rengbo/Nilsson - 30 oktober 2009 11:17

Imorgon lördag är det på dagen ett år sedan Firman Bloggar "föddes" och utvecklingen som varit kunde vi bara fantisera om. Detta kommer vi att fira på ett alldeles speciellt sätt, hur får Ni veta om Ni kikar in igen tidigt imorgonbitti. Håll utkik, s...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 11:00

    IDAG HAR JAG BARA LITE TANKAR ATT FÖRMEDLA!Regeringen satsar ett antal miljoner på förorternas föreningar. Varför?De vill ju inte vaccinera sig så det finns snart inga människor i förorterna längre...!!I riksdagen fattas viktiga beslut. Ja, ...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 07:45

Precis som vi lovande under gårdagen kommer här BK Skansen tränarlösning inför nästa säsong. Hjälptränare till nuvarande Anders Nilsson blir Marcus Jönson och som målvaktstränare kommer Johan Sörensen att komplettera.- Marcus är en person med ledareg...

Av Rengbo/Nilsson - 28 oktober 2009 11:00

   GYLLE AIF har gjort klart med en ny tränarkonstellation till nästa säsong.Rickard Harletun stannar kvar och till sin hjälp får han Ola Persson som närmast kommer från spel i BK Skansen. - Denna konstellation har varit på gång i några år,...

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards