Firman Bloggar!

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2009

Blogg från den avgående Torptränaren Kalle Palm!

Av Rengbo/Nilsson - 9 oktober 2009 09:00


EFTER LITE TJAT FRÅN FIRMAN SÅ KOMMER DÅ EN TEXT FRÅN MIG!!

 
                                       

Div 5 södra är färdigspelad och nu väntar kval för vissa och vinterdvala för andra.


Rydsgård vann serien. Rättvist såklart. Det finns bara rättvisa seriesegrare!


Det är klart att man inte trodde att Rydsgård skulle sluta högst upp efter vår match mot dem i våras där vi spelade ut dem efter noter. Men de fick sin revansch på hösten…


Askeröd slutade tvåa och vi trea. Målsättningen som ju blivit lite kritiserad av bl.a ”Pop Alex” var att klara nytt kontrakt så fort som möjligt och sen sätta upp nya mål. Klart att målsättningen alltid är att vinna men försiktig general som man är så valde jag att inte sticka ut hakan. Det finns så många andra som gör det…


General är förresten godast…smakar det så kostar det!


Jag har aldrig förstått det här med att en tränare säger ”LYCKA TILL” till sin motståndarkollega innan match. Det kan man ju inte mena? Jag säger aldrig det… Men det är klart att man ska hälsa på kollegan på andra bänken. Det är kutym. Som hemmalag hälsar man välkommen. Jag säger inte att man behöver stå o snacka skit utan det är upp till var och en men det hör till vanligt hyfs att i alla fall hälsa. Likaså att efter slutsignalen tacka för matchen.


Dåligt med hyfs från delar av Anderslöv, Skillinge och Skurups-bänkarna under det gångna året men det hade kanske med tabelläget att göra?


Bra år för trelleborgsfotbollen. Katastrofalt för österlen!


Kritik från Firman angående uppdateringen av min blogg. Tidsbrist är mitt försvar… Jag är ju bland annat på träning 2 ggr i veckan. Det är inte vissa andra…


Min blogg uppdateras i alla fall lika ofta som småklubbsbloggen men det säger inte så mycket…


Rengbo före i Interntipset. Aj aj…!

http://www.interntipset.com/Standing.aspx


Benny Mårtensson ny tränare i Östra Torp!
Skönt att det blev klart med en ny tränare snabbt. Det kommer att bli hur bra som helst. Jag ska göra vad jag kan för att det är ett div 4 lag nästa år. Ingen lätt uppgift dock. En del spelare borta till kvalmatchen i Ovesholm (var är GPS:en?) och skulle vi klara den så väntar Hyllie i nästa.

Till sist vill jag påminna om att Firman utlovat
en ruggigt bra Fräckis som snart ska ligga *live*!


// KALLE


 

 
 
Ingen bild

Mattsson

9 oktober 2009 12:33

Besviken

var blev dem lovade sågningarna av

 
Ingen bild

Firman!

9 oktober 2009 13:20

Firman tvingades till ett ingripande före publicering! =)

...vi ville ju skona dig Mattsson! ;)

 
Ingen bild

Mattsson

9 oktober 2009 14:13

jag hade klarat mig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rengbo/Nilsson - 31 oktober 2009 08:30

FIRMAN BLOGGAR FLYTTAR!Det har blivit dags för vår kära blogg att flytta. Ni hittar från och med nu Firman Bloggar på följande adress:http://www.firmanbloggar.se   GLÖM INTE ATT LÄGGA IN DEN NYA ADRESSEN SOM BOKMÄRKE ELLER STARTSID...

Av Rengbo/Nilsson - 30 oktober 2009 11:17

Imorgon lördag är det på dagen ett år sedan Firman Bloggar "föddes" och utvecklingen som varit kunde vi bara fantisera om. Detta kommer vi att fira på ett alldeles speciellt sätt, hur får Ni veta om Ni kikar in igen tidigt imorgonbitti. Håll utkik, s...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 11:00

    IDAG HAR JAG BARA LITE TANKAR ATT FÖRMEDLA!Regeringen satsar ett antal miljoner på förorternas föreningar. Varför?De vill ju inte vaccinera sig så det finns snart inga människor i förorterna längre...!!I riksdagen fattas viktiga beslut. Ja, ...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 07:45

Precis som vi lovande under gårdagen kommer här BK Skansen tränarlösning inför nästa säsong. Hjälptränare till nuvarande Anders Nilsson blir Marcus Jönson och som målvaktstränare kommer Johan Sörensen att komplettera.- Marcus är en person med ledareg...

Av Rengbo/Nilsson - 28 oktober 2009 11:00

   GYLLE AIF har gjort klart med en ny tränarkonstellation till nästa säsong.Rickard Harletun stannar kvar och till sin hjälp får han Ola Persson som närmast kommer från spel i BK Skansen. - Denna konstellation har varit på gång i några år,...

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards