Firman Bloggar!

Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Rengbo/Nilsson - 16 februari 2009 09:39


                                                

Årets melodifestival framstår alltmer som en ”pajasförställning”. Efter att ha gett upp debutprogrammet i ett tidigt skede hade jag lovat mig själv att inte ägna en minut till åt eländet. Men då vi under lördagskvällen var på ”främmande mark” tvingades jag utstå och än en gång bevisades att min inställning var befogad.

SVT borde offentliggöra ett resultat...
Att man kan sätta de två överlägset bästa låtarna mot varandra i en semifinalsduell utan att kunna påvisa varför är inget annat än en stor skandal. Efter första veckans turbulens gällande hur rösträkningen gått till kan man verkligen undra om herr Björkman fördelar de olika låtarnas semifinalsplatser efter eget huvud. För att bevisa motsatsen borde givetvis SVT offentliggöra ett resultat, men därmed inte sagt att det hela hade blivit mer trovärdigt...


G:son dominerar...

Om jag skriver Thomas Gustavsson är det säkert inte många som reagerar. Om jag fyller i med Masquerade kanske någon musikintresserad tänker på ett rockband från 1990-talet, men om jag däremot skriver Thomas G:son kanske det ringer till i hjärnkontoret. Visst kan det tyckas märkligt att mer än hälften (?) av alla låtar i varje års melodifestival är skriva av just denna Skövdeson…

För visst känns det igen:

Text och musik, Thomas G:son.

Text och musik, Thomas G:son.

Text och musik, Thomas G:son.

Text och musik, Thomas G:son.

Text och musik, Thomas G:son.

Text och musik, Thomas G:son…

---------
Firman 2/2


Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards