Firman Bloggar!

Alla inlägg den 19 februari 2009

Av Rengbo/Nilsson - 19 februari 2009 07:31




Visst har Peter Forsberg blivit betydligt mer ödmjuk?! Vad jag minns från hans NHL-intervjuer så var han minst sagt ”snarstucken” och fick de flesta reportrar att nästintill tvingas be om ursäkt för att få en kommentar. Nu är det dock annat liv i skällan, är det månne eftersom han inte känner sig lika överlägsen längre…



Dagens gåta 1!

Vem får flest bakläxor?

---------------

Kan inte låta bli att återknyta till onsdagens drabbning i Söderslättshallen. Jag har aldrig varit någon direkt handbollsfanatiker, men visst var det kul att få uppleva – enligt vad lagkapten Kim Johansson sade – en av IFK Handbolls bästa matcher någonsin. I första hand handlade det om en målvakt som höll högsta klass, en Bamberg på spelhumör och en Kim Johanson som en ytterst kompetent förebild. Men denna trio var tätt följda av ett lag som samtliga drog åt samma håll.

Att lagsport är fantastiskt är inget nytt för mig som ägnat mig åt detta sedan över 20 år tillbaka. Och det var underbart att se denna glädja, jag vet precis hur lyckoruset for genom samtliga spelare i omklädningsrummet efter matchen. Det finns inget bättre än att vinna och då framförallt som ett lag.

Tillsammans med drygt 800 andra drogs jag med i "applåderandet" de sista minuterna, några minuter som säkert för dessa spelare kunde fått vara mycket längre.
Summa summarum:
En hyllning till IFK Handboll...
...men framförallt en hyllning till LAGSPORTEN!
-----------------

Dagens gåta 2!
Vem får sin lön utan att jobba en enda dag?


Jessica Almenäs är överskattad, åtminstone som programledare...



När det gäller svaren på gåtorna så kan Ni skriva i kommentarsfältet.
Rätt svar belönas.

---------
Firman 2/2

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards