Firman Bloggar!

Alla inlägg under januari 2009

Av Rengbo/Nilsson - 10 januari 2009 13:16


Här kommer en LIVE rapport från Thailand:

Hej på Er!
Äntligen har semestern inletts!

Den 11 timmar långa resan gick perfekt och värmen som mötte oss när vi gick av planet var underbar.
Bäste kommentaren så långt kom från HANNA:
- E VI REDAN FRAMME...?

Idag har vi haft 35 grader i luften o närmare 30 i vattnet, gaaanska sa nice!

Hotellet vi bor på är overkligt lyxigt...

Kan meddela att Xanten tog slut på planet...

...och eftersom jag lovade en rapport gällande singha kan jag meddela att den smakar utmärkt!

Denna dag har tillbringats på hotellet.
Grabbarna har spelat tolva där förloraren tvingats köpa beer i poolbaren. Vem som blev sist?
om jag säger som så, Jerry Bergkamp Karlsson har haft löparskorna på...

Vad än tränaren tror inleddes dagen med en joggingtur...

...kanske mest for att man ska kunna dricka med gott samvete!?!?

Alla mår perfekt!

Att bada i indiska oceanen är toppen!

Har sett att min bloggkollega försökt briljera med sina geografikunskaper, men att allas vår Sigge satte honom på plats. Firman ser fram emot den kommande småklubbsbloggen...

Senare i veckan planeras en tvådagarstripp till phi-phi-island med dess omnejd...

Nästan tre veckor kvar på semestern...

Ungefär samtidigt som grabbarna intog smygeplanen denna lördag satte jag mig i baren och beställde in en singha. Det sägs att temp-skillnaden var 33 grader - overkligt...

saknar min bloggkollega....

---------
firman 2/2

Av Rengbo/Nilsson - 10 januari 2009 07:18


Lördagar innebär allt som oftast firman tipsar. 

 

Fokus denna tipsomgång ligger inte helt oväntat på fotboll.


Fulham – Blackburn 1

Fulham har spelat överraskande bra denna säsong och har ett ramstarkt försvar. Hemma på Craven Cottage har de imponerande 16-8 i målskillnad. Motståndarna Blackburn är kanske säsongens negativa överraskning. Sparkade tränaren Paul Ince hade inte många rätt. Allerdyce fick en flygande start men jag ställer mig tveksam till materialet?
2 gånger pengarna hos Svenska spel


Barnsley – Southampton 1

Många experter räknade nog med Barnsley i toppen av tabellen men så är inte fallet. Några tveksamma insatser har gjort att laget tappat självförtroende. Dock har det sett bättre ut på slutet och jag räknar med hemmaseger. Southampton ligger näst sist i tabellen och är illa ute. Har ett bättre bortaspel än hemmaspel men jag tror inte det räcker denna gång.
1,90 för hemmaseger känns klart spelbart.


Charlton – Nottigham 2

Nottigham har blivit lite av firmans lag. Ett lag som kan överraska ALLA. Manchester City råkade ut för storförlust i cupen mot Nottingham. Chansar med en två då oddset känns lockande. Charlton ligger sist i serien och har kniven på strupen. Frågan är om de orkar med pressen? Många mål?
2,90 hos Svenska spel!

 

En fullbordad trippel skulle ge fina 11 gånger pengarna!

För alla Er som önskar förslag och tips på V75 får jag be återkomma om några veckor när bloggkollegan är hemma igen.
Men ett tips är – Harry Boy! 


Lycka till!

----------
Firman 1/2

Av Rengbo/Nilsson - 9 januari 2009 11:19


En första kort men intensiv arbetsvecka är snart över.
Imorgon väntar fotbollsträning. Enbart lir?


Let´s dance eller På spåret?




Helgens lika som bär, vem är vem? (tack Mini)

 

          Kenta Johansson                                         Paul Björk


Hotellet lär vara lyxigt och temperaturen runt 30 grader...

----------
Firman 1/2

Av Rengbo/Nilsson - 8 januari 2009 21:56


Dagen D var det som gällde idag!


Grusträningen drog igång och bloggkollegan drog till Thailand.
Snacka om kontrast!


Själv befann jag mig på Jylland den tredje ön i ordningen från Sverige sett. Denna upplysning är för Er som missat lite av geografilektionerna i skolan. Själland och Fyn passeras på vägen i nämnd ordning.

Håll till godo, den lektionen bjöd jag på...


I Smyge blåste det för omväxlings skull och 17 tappra var närvarande.
Räknar med att samtliga har träningsvärk när jag gör entré på lördag. 


En stenfrusen grusplan eller 3 timmar i en bil på väg mot Trelle, frågan är vad som är bäst? 


Bloggkollegan lär landa i Thailand när som om han inte redan gjort det. Minns när man stiger av planet och värmen slår emot en...


Låt oss hoppas solen skiner över Smyge på lördag!


----------
Firman 1/2

Av Rengbo/Nilsson - 7 januari 2009 07:30




Imorgon drar träningen igång igen ute i Smyge och det är i mångas ögon ett nytt lag som ska snöra på sig skorna. Nåja. Åtta nya spelare är trots allt ganska många och jag förutsätter att det blir full fart redan från början.


”SE MIN BLOGG SOM ETT KOMPLEMENT TILL FIRMANS”, skrev Sigge Hansson för ett par dagar sedan. Har allas vår småklubbsskribent redan på förhand gett upp kampen om att erövra sina läsare? Firman lovar att åtminstone lyfta fram den kommande bloggen i ljuset och vad vi också lovar är att syna den i sömmarna…

Samtliga måndagar under januari månad är enligt ledarstaben tänkta som ”fyspasskvällar”. Samtidigt som gänget möts upp för en fantastiskt tråkig träningstimme kryper en annan till sängs på andra sidan jordklotet...   
     
                                                 
Redan för några år sedan var det aktuellt med ett namnbyte för koncernen Telia. Tanken var ett byte till ”TUT – TUT – TUT - TUT” – men det var upptaget…



----------------
Alla som följt våra "SPELTIPS" minns säkert när vi i kategorins inledning skrek ut Sirius som ett kanonspel borta mot Motala till skyhöga 2,45. De flesta minns säkert också hur det slutade, men vad kanske inte alla vet är hur fortsättningen har sett ut...

...så sent som igår besegrade Sirius självaste Hammarby hemma vilket innebar lagets tionde (!) raka seger. För Motalas del är statistiken i det närmaste den omvända – en seger på de tio senaste!

Skulle lagen mötts idag hade jag ansett att 1,05 var ett bjudodds…

-----------------



Vad än tränaren säger så är det inte aktuellt med någon träning på egen hand…

Om bara de tekniska bitarna är med oss kan Ni räkna med en del rapporter både
på denna blogg samt i vår resedagbok under våra tre veckor i Thailand...




                 
Det sägs att Singha ska vara en god dryck. Jag har för avsikt att
se om så också är fallet och lovar att återkomma med en rapport…


Gästlistan har förmodligen utökats från 100 till 102…


Jag kan lämna glädjande besked från sjuksängen på MAS. Min käre vän har som jag tidigare meddelat klarat sig bra och att det handlar om en kämpe utöver det vanliga är säkert ingen nyhet för någon av oss. Räkna med en relativt snabb tillfriskning även om det förstås lär ta sin tid innan vi ger oss ut på nya äventyr…



------------------
Jag kommer att sakna ATG-live…
…och Vinnare Plus!
                              
Men som tur är finns www.travnet.se även i datorerna på andra sidan jordklotet!

...vad jag också kommer att sakna är min BLOGGKOLLEGA och så
givetvis de dagliga samtalen med Alex "vi ses där IFK är" Nilsson.
------------------




Nästa gång Ni läser rader nerplitade av undertecknad utgår jag från sisådär en 35-gradig värmeskillnad och kanske han man också några promille i blodet...

THAILAND - HERE WE COME!

----------
Firman 2/2


Av Rengbo/Nilsson - 5 januari 2009 15:05


Med anledning av den allvarliga olyckan som orsakat rubriker
väljer Firman att gå ut med följande notis från händelsen.


Jag hade egetligen inte tänkt skriva dessa rader, men
eftersom följande historia har ett lyckligt slut och då säkert
många undrar vad som hänt väljer jag att trots allt plita ner
några rader.


Jag hjälper då och då en god vän med diverse arbete.
Inte för att jag är händig, men som assistent duger jag bra.


Igår skulle det fällas träd och det var då som olyckan var framme.
Min vän gjorde ett ödestigert misstag och hamnade under ett
stort fallande träd och klämdes fast. Jag fick såga loss honom
samtidigt som jag larmade 112. Det var minst sagt några skräckslagna
bilder som gjorde avslag i mitt huvud.


Tre ambulanser och två brandbilar innebar fullt pådrag och
när dessa väl åkt var det en lång väntan på besked om hans
hälsotillstånd. Som väl var överlevde han otroligt nog denna olycka,
men man påminns genast om hur oviktiga vissa saker i vardagen är.


Visst känns det skönt att kunna konstatera att jag inte var orsak till
vad som hände, men eftersom man var en del av arbetet som utfördes
var det ändå en högst påfrestande situation, inte minst mentalt.


Att man kan kalla två punkterade lungor, skadad lever, bruten arm och
uppsliten käke för lindriga skador känns märkligt, men efter att ha bevittnat vad som hände är så faktiskt fallet.


Jag vill slutligen tacka högre makter för att denna händelse slutade lyckligt och påminner alla som läser dessa rader om att inte brusa upp eller
för den delen lägga energi på onödiga saker.

Ta hand om nära och kära!


Läs mer här!

----------
Firman 2/2

Av Rengbo/Nilsson - 5 januari 2009 08:17


Skönt att se hur aktiviteten sakta men säkert börjat öka här på bloggen igen.
Efter många lediga dagar börjar det bli dags att hitta in i vardagen igen.


Frågan är hur bloggen kommer klara sig utan Firma 2/2 i tre veckor?


Firman vill passa på att ge ett extra varmt välkomnande till Trelleborgs Allehanda och TA-sporten. Om någon har missat det så bjuder vi på kommentaren igen:

Ett fortsatt Gott Nytt År till Er Alla – och Ni verkar ju vara många som läser torparnas trevliga blogg. Meningen är att jag ska starta en blogg själv på TA-hemsidan inför småklubbspremiären men se den i så fall som ett komplement till denna... /Sigge”
av Sigge, TA-sporten den 4 januari 2009 kl 21:05


Räkna med att vi kommer granska småklubbsbloggen ingående...

Hoppas ingen missat BK Skansens nya hemsida, riktigt snygg med ett guldkorn bland länkarna! Respekt!


Idag blir det ett besök hos grannbloggen och deras nyfödda Bella.
(Hoppas tösen är lik sin mor...)

På tal om bloggar, när kommer nästa quiz?


----------
Firman 1/2

Av Rengbo/Nilsson - 4 januari 2009 08:34


Travtipsen som bjöds igår höll HÖGSTA klass!

Hoppas Ni var många som ryggade.
Min bloggkollega kan verkligen sin sak och framförallt ”hemmabanan”.
I de fyra första loppen (varav två spikar i första och andra) fanns vinnaren namngiven. Även sista loppet var genomanalyserat på bästa sätt!


KUL med en rivstart på 2009!


Snart drar vinterträningen igång! Utan Firman!


Brukar inte kolla ishockey speciellt ofta men igår ikväll hamnade jag framför JVM och Sverige mot Slovakien. Vi kan hoppa över de två första perioderna (spel mot slovakiskt mål). Ställningen var 2-1 till Slovakien inför tredje.

Kolla in nummer sex i Sverige - skönt namn!

Sverige fortsatte i tredje att surra som getingar runt Janos i Slovkiska målet men pucken ville inte in. Till sist kom det förlösande andra målet och kvitteringen var ett faktum. Direkt efter detta kom trejan och fyran. Kändes avgjort men en snöplig reducering och lite spänning innan Sverige avgjorde i tom kasse.

Matchen innhöll många profiler och lirare...


Mannen med det supersvenska efternamnet Pääjrvi har en rakt i skridskorna. Backlund med ett makalöst skott.
Fantastiska dribblingar av Tedenby!


...dock var matchen stora behållning: Niklas Wikegård!


Niklas Wikegård lever sig in och levererar underbara repliker, en helskön kommentator!
”Han måste ha starr i paltorna”

Steven Gerrard dominerade med eller utan fotboja...

Hittade Ni krysset i matchen Chelsea och Southend eller tvåan på Nottingham?

 ---------
Firman 1/2

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards