Firman Bloggar!

Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av Rengbo/Nilsson - 1 augusti 2009 16:22




Nu kan jag inte hålla fingrarna i styr längre.

Besökte tillammans med min bloggkollega (vem annars?) Vångavallen igår och fick ett flertal förfrågningar om när Firmabloggen är tänkt att vara tillbaka på allvar. Svaret på den frågan är VET EJ. Men vad jag däremot vet är att vi inte kommer tillbaka i samma kraft som tidigare. Det vill säga daglig uppdatering. Däremot är vi båda sugna på att stå för några läsvärda inlägg/vecka och troligtvis drar vi igång som planerat i slutet av augusti. Men osvuret är bäst.

--------------------
På tal om gårdagen handlade givetvis besöket på Vångavallen om mötet mellan kommunrivalerna IFK och FCT vilket  rättvist nog slutade med en bortaseger. Lika mycket som jag hyllade gårdagens hemmalag efter vårens 5-1-triumf - lika värda är dem nu att få kritik. Jag slog upp dagens Skånska Dagbladet och tog del av en kommentar från lagledaren L-O Hansson. Jag citerar:

”Man måste ha första målet mot ett lag som bara försvarar sig...”

Om nu L-O har rätt i sin analys, vilket jag INTE är beredd att hålla med om, är det konstigt att bortalaget kunde göra två mål. I mina ögon var det bara ett lag som ville framåt, åtminstone i den andra halvleken och hemmalaget IFK såg matchen igenom håglöst och totalt ointresserat ut av att vilja spela fotboll.


Med tanke på hur mycket laget tränar och den enorma satsningen från styrelsens sida är det nästintill beklagligt att visa upp så pass dålig fotboll och nu är man dessutom i allra högsta grad inblandat i bottenstriden. Vem vet, kanske laget får bege sig ut till Smyge för att få spela derbymatcher kommande säsong…

--------------------

Jag skulle aldrig i min vildaste fantasi få för mig att lämna den svenska sommaren för en utlandssemester. Dessa resor spar jag till den betydligt kallare och mer tråkiga perioden av året. Denna sommaren har bland annat Skara fått ett besök där jag varmt kan rekommendera deras nybyggda bergochdalbana vilken kallas ”Tranan”. Vi har även hunnit med Ronneby Brunn med dess underbara park samt den årliga turen till djupa Småland där som vanligt släkt och vänner möttes upp.


Travmässigt sett har det varit en underbar sommar med Elitloppet på Solvalla, Sprintermästaren i Halmstad, Trippeltravet på Axevalla och nu närmast Hugo Åbergs Memorial på Jägersro som de främsta och bästa minnena.


Och för Er som undrar över min FACEBOOK-rubrik för ett tag sedan kan jag konstatera att Ni inte behöver leta efter vår försvunna vinstkupong längre. Den är nämligen inte försvunnen. För den blev TYDLIGEN aldrig inlämnad. Ett "misstag" som kostade den svidande summan av 28.000 svenska riksdaler. Det är sannerligen tur att man är härdad…


Fick förmånen att agera "Professorn" på Jägersro för några veckor sedan och jag har glädjande nog tagit emot en hel del positiv kritik efter denna tv-debut. Ett arbetsmoment som jag mer än gärna gör om och som Ni säkert får se mer av!


Eftersom jag har tre veckors semester kvar avslutar jag denna
tillfälliga blogg med att bjuda på följande låt, håll till godo!

---------
Firman 2/2

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards