Firman Bloggar!

Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Rengbo/Nilsson - 18 augusti 2009 09:26



TJENA ALLA SEMESTERFIRARE!
Alex Nilsson här. För er som inte känner mig så är jag 31 år, sambo och en dotter på 1 år. Har ett stort intresse för IFK Trelleborg (HANDBOLL) där jag har varit med i ca 25 år. Först som spelare och numera ledare. Har inför detta året blivit tränare för HK Trelleborg (poplaget) som spelar i Div 2, men mitt allra största intresse är Arsenal. Man kanske inte kan kalla det för ett intresse, jag kallar det själv för ett äktenskap. Jag har fått den store äran att vara en del av "Firman", det tackar jag för. Jag kommer att blogga en del om handboll, men även om annat som händer. Så häng med, nu åker vi...


TIPS KOMMER SENARE!
Med 33 dagar kvar till elitseriestarten så avlöser träningsmatcher/turneringar varandra. Årets elitserie kommer till att bli jämnare än på länge och att redan nu utse en favorit är svårt. Så därför ger jag det 2 veckor till innan jag ger er mina tips inför årets elitserie. Håll ut vänner...

FOLKETS LAG!
Tyvärr för vår och trelleborgarnas del så ramlade vi ju ur elitserien. Oehört trist, framförallt med tanke på att vi är folkets lag. Men så är det och nu kommer vi att börja om, mer om detta och allsvenskan kommer till att komma senare.

SJÄLVKRITIK, VAD ÄR DET?
Som ni vet så är ju Fridrotts VM igång och det är ganska så kul att följa. Det jag har hakat upp mig på är att varför har inte svenskarna självkritik. Som tex den svenska kulstöterskan. Hon hade som personbästa 17.32 För att vara bland dom 12 som gick till final så krävdes det 18.50 Hur tänkte hon här???
"- Jag kan nog öka mitt pers med minst 1 meter, jag har det i kroppen..."
För att ta medalj så krävdes det 20.00 3 meter längre än hennes pers. Jag säger bara STANNA HEMMA TURISTER!!!!


EN ÖDMJUK NILSSON!
Kul att läsa om Anders ödmjukhet när det gäller Skytteligatiteln. Han kör den lätte, lägger över favoritskapet och pressen på någon annan... Smart Anders smart...Grattis säger jag!

HALLÅ, KOM IN I MATCHEN...
När jag i maj gjorde klart att jag skulle bli ansvarig för Poplaget (HK TRELLEBORG) så började jag direkt med att skicka lite mail till klubbar runt omkring angående träningsmatcher. En av dessa klubbar som svarade var Oxie. Jag och deras lagledare kom överens om att vi skulle spela två matcher. En i trelleborg och en i Oxie. Klappat och klart trodde jag. När jag för säkert skull kolla södan en gång till så visade det sig att båda hallarna var bokade. Tråkigt så klart. Jag åkte hem och skickade genast ett mail till Oxies kansli om att det tyvärr var dubbelbokat. Döm om min förvåning när dom i fredags stod på södan och trodde det var match. Jag sa till deras pojkspoling till tränare att det inte var match och att jag hade skickat ett mail. Denna lilla pojke blev rätt sur om man säger så och undrade om jag skoja m.m Han tyckte då att det var mitt fel för jag hade inte dubbelkollat! Så då menar han att jag först mailar. Sen ringer jag till kansliet och frågar om dom fått mailet. Sen ska jag skicka ett brev och höra om dom fått mailet och telefonsamtalet också... Konstigt...


Tänkte avsluta med en "veckans bästa" och en "veckans värsta"


VECKANS BÄSTA:
Arsenals premiär 6-1 borta mot Everton.


VECKANS VÄRSTA:
BP:S Miiko Albornoz fruktansvärda filmning mot TFF:s Marcus Pode. Man borde kunna stänga av filmare i efterhand så att man iaf minskar filmandet.


Vi ses där POPLAGET är// Alex.

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards