Firman Bloggar!

Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Rengbo/Nilsson - 6 augusti 2009 12:51




Tillhör faktiskt den kategorin som fortfarande har semester. Inte mindre än drygt två veckor till dessutom. Vad dagarna ägnas åt? Allt och I-N-G-E-N-T-I-N-G. Vilket i sig är helt underbart! Att slippa en massa ”måsten” är allt lite overkligt.


Men nu närmar sig den faktiskt den mysiga hösten där kvällarna kan ägnas åt andra saker än att svära över tändvätskan som tog slut…


                       
Fruktansvärt vad luften fyllts med äckliga små blomsterflugor. USCH!
                    
Familjen Rengbo skissar för fullt över nästa års stora projekt, en SWIMMINGPOOL. Själv är jag redan bortskämd med just denna lyxleksak i vår extremt mysiga trädgård och jag kan inte annat än poängtera hur skönt och givet det är att Ni ska fullfölja era planer.


Ikväll drar höstsäsongen igång igen. Och för egen del kommer jag faktiskt bättre förberedd än någonsin. Och detta vid 31 års ålder. Visst låter det lite konstigt, men så är faktiskt fallet. Löppassen på Gylle Stadion har avlöst varandra under sommaruppehållet, men därmed inte sagt att den resterande säsongen blir en succé.

Inget är som väntans tider...

10 matcher återstår för Smyges stolthet och räkna med att undertecknad kommer att göra sitt yttersta för att än en gång få titulera sig seriesegrare, åtminstone i de matcher jag kan vara med i...



Om inte ”OM” fanns skulle varken du eller jag finnas!



Mikaelihelgen (numera Palmfestivalen!) har ALLTID legat sista helgen i augusti. Åtminstone så länge jag kan minnas. Som traditionen bjuder innebär det att man möter upp vänner och bekanta i det uppställda öltältet vilket utan tvekan är en av årets stora höjdare i denna lilla sjöstad. Dessvärre har vi i Östra Torp detta året en inplanerad match under lördagen. Dessutom på bortaplan. Mot Skillinge!!!!!!!! Och inte nog med det. Matchen ligger så sent som klockan 15.00 Någon som hört talas om ordet PLANERING??????



                       
En STOR ”lycka till-hälsning” skickar jag till min storasyster Linda och hennes blivande (!) man Jerry inför deras stundande tillökning i familjen. För visst måste han/hon snart nog vara på väg?!


Om du inte redan gjort det så glöm inte att lägga din röst upp till höger i bild. Vi hade snart tänkt att avsluta just denna kategori och eftersom det är tätt, tätt, tätt - kan just ditt bidrag bli tungan på vågen. Har Ni förresten förslag på nya roliga kategorier så tveka inte, lägg en kommentar.


Vi är i behov av en platt-tv och efter att Martin Nilsson vurmat om ”rea” på familjeföretaget nere i stan beslöt jag mig för att göra ett besök. Tyvärr hade arvtagaren semester, men oavsett lutar det åt netonnet:s lagerstation inne i Malmö istället…


Till syvenes och sist. Jag kan inte påstå att jag genom åren varit något stort ”fan” av Michael Jackson. Detta mest beroende på att jag inte är så extremt musikintresserad. Inte för att jag inte lyssnat på hans låtar och skivor, för det har väl ALLA. Men ändå.


Det brukar heta att man inte saknar kossan förrän båset är tomt och här har vi ett praktexempel. Efter hans bortgång har jag nog aldrig tidigare lyssnat så mycket till denna legends låtar och en av hans mest underskattade kan kanske vara denna…

Av Rengbo/Nilsson - 6 augusti 2009 09:58



Som Ni säkert märkt har Firman valt att så sakteliga starta igång höstens bloggande och redan i eftermiddag kommer vi att sjösätta en ny text. Denna gång kommer det bland annat att handla om pooler, planering och Michael Jackson, håll utkik!
----------
Firman

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards