Firman Bloggar!

Direktlänk till inlägg 26 maj 2009

Andreas Göransson reder ut missförståndet!

Av Rengbo/Nilsson - 26 maj 2009 14:14




Efter gårdagens ”pik” att jag inte informerat Firmans läsare om mitt tränaruppdrag, så känner jag att jag måste förklara mig :) Jag blev nämligen lika förvånad som alla andra när det stod att jag skulle bli målvaktstränare i IFK.


Bakgrunden är att IFK fortfarande inte betalt ut min lön för det senaste året, men vill fortfarande ha kvar mig i föreningen. Pga. min ryggskada är det osäkert ifall jag kommer spela på elitnivå igen och fick därför förfrågan om jag var intresserad av att utbilda mig till målvaktstränare. Eftersom ordförande i IFK har bra kontakt med Claes Hellgren som är den mest kända (kanske den ända!) målvaktstränaren i Sverige och att han lovat att ställa upp så nappade jag direkt.
                                       
Men min tanke var att innan jag aktivt tog ett tränaruppdrag så skulle jag först sätta mig i ”skolbänken” ett tag. Men TA hade tydligen även pratat med Lars Åberg som sagt att tanken var att jag skulle bli målvaktstränare redan i år för IFK. Något som varken kommunicerats till mig eller Denis.


Så direkt efter jag läst artikeln ringde jag till Denis för att det inte skulle bli några missförstånd. Trots att även Denis var lite förvånad var han efter vårt samtal positiv och vill gärna att jag skulle hjälpa till med målvaktsträningen. Nu 3 dagar senare så har jag fått väldigt mycket positiv respons och har blivit kontaktad av andra tränare som är intresserade av att jag hjälper till. Detta tackar jag TA för.


Ni har säkert också läst nyheten att IFK Trelleborgs damlag har valt att lämna klubben för att följa med sin tränare, Jimmy, till Stavsten. Som IFK:are tycker jag det är dåligt att man inte kunde hitta en lösning för att behålla detta lag och tränare som alltid ställt upp för föreningen och har en enormt bra sammanhållning. Men det är bara till att önska dom lyckat till och hoppas dom blir behandlade bättre i Stavsten. Stavsten har väl inte haft det bästa ryktet att ta hand om dam/tjej lag tidigare, hoppas det ändras nu!!


Träningarna är i full gång för båda A- och B-laget.

A-laget har börjat hårt med att springa 1 mil första träningen och sedan ökat med 1 km för varje dag, efter detta kör man ett 1,5 timmes styrkepass. Kommer garanterat vara ett vältränat lag på handbollsplanen i höst.


Alex Nilsson gjorde under måndagen debut som tränare i B-laget. Med spelare som Damir, Jadde, Mackan och Tom så kan även detta bli ett intressant lag.


Ha det bra // Andy

 
 
Ingen bild

Lennart

5 augusti 2009 18:17

Inte betalt ut din lön men de vill ha dig kvar i föreningen ???... Jo det är väl klart att de vill de behöver inte lägga ut pengar på dig ?? .

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rengbo/Nilsson - 31 oktober 2009 08:30

FIRMAN BLOGGAR FLYTTAR!Det har blivit dags för vår kära blogg att flytta. Ni hittar från och med nu Firman Bloggar på följande adress:http://www.firmanbloggar.se   GLÖM INTE ATT LÄGGA IN DEN NYA ADRESSEN SOM BOKMÄRKE ELLER STARTSID...

Av Rengbo/Nilsson - 30 oktober 2009 11:17

Imorgon lördag är det på dagen ett år sedan Firman Bloggar "föddes" och utvecklingen som varit kunde vi bara fantisera om. Detta kommer vi att fira på ett alldeles speciellt sätt, hur får Ni veta om Ni kikar in igen tidigt imorgonbitti. Håll utkik, s...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 11:00

    IDAG HAR JAG BARA LITE TANKAR ATT FÖRMEDLA!Regeringen satsar ett antal miljoner på förorternas föreningar. Varför?De vill ju inte vaccinera sig så det finns snart inga människor i förorterna längre...!!I riksdagen fattas viktiga beslut. Ja, ...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 07:45

Precis som vi lovande under gårdagen kommer här BK Skansen tränarlösning inför nästa säsong. Hjälptränare till nuvarande Anders Nilsson blir Marcus Jönson och som målvaktstränare kommer Johan Sörensen att komplettera.- Marcus är en person med ledareg...

Av Rengbo/Nilsson - 28 oktober 2009 11:00

   GYLLE AIF har gjort klart med en ny tränarkonstellation till nästa säsong.Rickard Harletun stannar kvar och till sin hjälp får han Ola Persson som närmast kommer från spel i BK Skansen. - Denna konstellation har varit på gång i några år,...

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards