Firman Bloggar!

Direktlänk till inlägg 29 maj 2009

Kvalhjälten om bröllopet

Av Rengbo/Nilsson - 29 maj 2009 09:38


Så i lördags var det då dags för min gode vän Magnus Persson och hans
Sofie Olin att bli man och hustru. Man slets mellan hopp och förtvivlan
över vädrets makter men det skulle senare visa sig att vädergudarna
var på bra humör.


Dagen började hemma hos mig vid elvatiden då Mange kom medan damerna var hos frisörskan och gjorde vid sig. Två timmar senare blev vi hämtade för vidare färd mot Hammenhög där festligheterna skulle äga rum på gästgivaregården.


Vid halv fem skulle så vigseln ske och regnet höll sig borta som tur var då vigseln skulle ske under bar himmel. Efter att ha haft ringen i tryggt förvar och lite snyftningar och tårar från familj och släkt, så blev då Magnus och Sofie herr och fru Persson. Kvällen var väldigt avslappnad och trevlig och trerättersmiddagen intogs under ett antal timmar på kvällen.

I egenskap av bestman så skulle det läsas upp telegram och även ett eget tal. Till Magnus stora förtret så avslutade jag mitt tal med ”You`ll never walk alone”. Dagen avrundades vid etttiden med kokt korv och pucko och alla gick och lade sig efter en trevlig kväll. Vad brudparet gjorde kan vi bara spekulera i.

Dagen efter åt alla en gemensam frukost innan tillbakafärden mot Trelleborg påbörjades. Bröllop är alltid trevligt, och det första av tre, detta året är nu avklarat för min del.


------------------------------------------------------------------------------------------


En helt annan sak skulle jag vilja berätta om är en sak som
inträffade förra veckan.


Jag kom körande på en landsväg där hastighetsbegränsningen är 70 km/h mellan Kristianstad och Åhus och plötsligt kommer en polis ut och stoppar mig och vinkar in mig till sidan. Det visar sig att jag kört i 79 km/h och för detta fick jag 1500 kr i böter.


Polisen klagar över dåligt med resurser och man skär ner på poliser i många städer och då kan man ju undra hur 3 polisbilar med 6 poliser har tid att stå på en landsväg med åker på båda sidorna, inte ett hus i närheten och stoppa folk som kör lite för fort. Hade det inte varit bättre om dem stått vid en skola eller tätbebyggt område och stoppat fartsyndare?

Hur som helst man ska givetvis hålla hastigheten och jag får skylla mig själv. Men nu har jag i alla fall gett mitt bidrag till konstaplarnas julfest.


Tack för mig!


Daniel


------------------------------------------------------------------------------------------


Firman tackar Daniel "kvalhjälten" Olofsson för rapporten!

Inom kort kommer även den populära fredags fräckisen, håll utkik!


---------

Firman

 
 
Ingen bild

Linda

29 maj 2009 16:30

Du e rolig brollan...hoppas att poliserna får en rolig julfest..dom lär nog få fler bidrag innan dess.../sister L

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rengbo/Nilsson - 31 oktober 2009 08:30

FIRMAN BLOGGAR FLYTTAR!Det har blivit dags för vår kära blogg att flytta. Ni hittar från och med nu Firman Bloggar på följande adress:http://www.firmanbloggar.se   GLÖM INTE ATT LÄGGA IN DEN NYA ADRESSEN SOM BOKMÄRKE ELLER STARTSID...

Av Rengbo/Nilsson - 30 oktober 2009 11:17

Imorgon lördag är det på dagen ett år sedan Firman Bloggar "föddes" och utvecklingen som varit kunde vi bara fantisera om. Detta kommer vi att fira på ett alldeles speciellt sätt, hur får Ni veta om Ni kikar in igen tidigt imorgonbitti. Håll utkik, s...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 11:00

    IDAG HAR JAG BARA LITE TANKAR ATT FÖRMEDLA!Regeringen satsar ett antal miljoner på förorternas föreningar. Varför?De vill ju inte vaccinera sig så det finns snart inga människor i förorterna längre...!!I riksdagen fattas viktiga beslut. Ja, ...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 07:45

Precis som vi lovande under gårdagen kommer här BK Skansen tränarlösning inför nästa säsong. Hjälptränare till nuvarande Anders Nilsson blir Marcus Jönson och som målvaktstränare kommer Johan Sörensen att komplettera.- Marcus är en person med ledareg...

Av Rengbo/Nilsson - 28 oktober 2009 11:00

   GYLLE AIF har gjort klart med en ny tränarkonstellation till nästa säsong.Rickard Harletun stannar kvar och till sin hjälp får han Ola Persson som närmast kommer från spel i BK Skansen. - Denna konstellation har varit på gång i några år,...

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards