Firman Bloggar!

Alla inlägg den 6 april 2009

Av Rengbo/Nilsson - 6 april 2009 17:31


  • Ni missar väl inte Melander/Mårtenssons allsvenska blogg? Nu har nämligen även kaptenen kommit igång att skriva och i hans första inlägg gick det att läsa följande:

    "Nu hoppas jag verkligen att folk går man ur huse för att betrakta skådespelet på Vångavallen söndagen den 5 april kl 15.00"

    "Man har samlat på sig en hel del adrenalin under de kalla vintermånaderna. Jag känner mig själv som en ardennerhäst som ska ut på grönbete för första gången och personligen ska jag göra allt som står i min makt för att bärga 3 underbara poäng åt Söderslätts stolthet"

  • Något "man ur huse" blev det knappast utan man fick helt enkelt nöja sig med 3.115 personer på Tjongavallen. Och något skådespel gick heller inte att skönja. 0-0 slutade drabbningen, en drabbning som kan liknas vid ett praktexempel av en premiärmatch.                  
                                                      
                         




  • Jag är för modellen där man går ihop ett gäng och tillsammans bildar ett bolag för att på så sätt ha en större chans på de stora pengarna. När det gäller sportbiten har jag nöjet att få dela mina insatser med Kvällspostens ytterst kompetente expert Eskil Hellberg. Känner jag denne man rätt väntar en belöning runt hörnet...
  • Johan Liljeberg har påmint mig. Så också Rickard Nordström. Och ja, jag visste det redan mina vänner. Att Ni tillhör läraryrket vilket innebär semester i stort ett varannan månad året om. Men själv tillhör jag den arbetande skaran av människor. Men även vi har det bra ibland. Det är nämligen bara en arbetsdag kvar innan det väntar 6 dagars ledighet med ett förhoppningsvis fortsatt fint väder! 
  •                    

  •  Anna Rengbo, vad i all sin dar väntar du på...?
  • Premiär på fredageftermiddag och det ryktas om publikrekord på Smyge IP. Samma kväll väntar fest i goda vänners lag varpå lördagens supé som vanligt avnjutes i föräldrahemmet. Svåger Andreas Göransson ska visst få ett rejält test på vart han står någonstans...
  • Tro det eller ej, men närmast väntar ett löppass på Gylle Stadion...
  • Min dotter Linn vill gärna att klockan ska gå snabbt just i detta nu. Men samtidigt inte. Hon längtar nämligen efter att Familjen Annorlunda ska ta sin början, men samtidigt är det säsongens sista avsnitt vilket gör det hela lite trist...

  • Kan man hoppas på uppemot 500 personer i premiären?

  • Gjorde stan i förmiddags och hade båda barnen med. Linn är nämligen ytterst kompetent när det gäller att köpa presenter och hon fick agera truppledare då mammas födelsedagspresent (fyller 25 på torsdag!) skulle inhandlas. När vi åter anlände till Gylle gömdes paketerna väl, men till ingen nytta. Det första Engla berättade när Tess kom hem var att vi hade varit i stan och vad vi hade handlat. Hur kul som helst...
  • Därför skriver jag redan nu - Grattis! (i förskott) för dessa rader lär väl i alla fall bli en överraskning då hon nästa gång loggar in på Firmans Blogg!
  • Kan meddela att swimmingpoolen är rengjord och nu inväntas sommaren på allvar. Temperaturen ligger just nu på 10 grader, men ge det ett par soliga dagar till så finns chansen till rekord gällande första baddag...
  • Tyvärr fick min gode vän Mats Olson sluta sina dagar alltför tidigt. Trots att det gått ett par veckor påminns man ständigt. Inte minst denna kväll då hans kära Helsingborg tar emot Göteborg i sin allsvenska premiär. Mats missade ALDRIG en match på Olympia och redan när spelprogrammet blev klargjort för denna säsong pratade han om denna kväll.

  • Glöm inte att livet är som en dans. Ibland går det framåt och ibland åt ett HELT annat håll...


---------
Firman 2/2

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards