Firman Bloggar!

Alla inlägg den 28 april 2009

Av Rengbo/Nilsson - 28 april 2009 09:56






Först vill jag börja med att tacka Firman för att få

möjlighet att dela mina synpunkter på denna blogg.


En kort presentation, där jag dock tror att de flesta i småklubbsvärlden känner till mig ganska så väl redan. Mitt namn är Fredrik ”Hyhne78” Hahne. Jag är 31 år och bor i Trelleborg. Familjen består av sambo och ett barn på snart 1,5 år.


                             
I höstas blev jag tillfrågad om att träna BK Skansen tillsammans med Anders ”CC” Nilsson. Efter en veckas betänketid tackade jag till slut ja (var tvungen att övertala regeringen där hemma!). Jag vill passa på att hylla vår förening. Alltifrån ifrån styrelse, truppen och inte minst våra trogna supportrar som har en mycket stark tro på BK Skansen årgång 2009.


Jag kommer att skriva mer om BK Skansen vid ett senare tillfälle (om man får fortsatt förtroende). Då tänker jag även beröra Trelleborgs Kommun agerande när det gäller idrotten i Trelleborg.

                              



Idag tänker jag kommentera lite om alla våra småklubbar.


Div 3

Här tror jag stenhårt på FC Trelleborg. De har börjat serien med två raka, i princip samma trupp som ifjol, och vässat den med ett par starka nyförvärv. Är det dags för avancemang, ja det bör det vara, men vill deras styrelse???

IFK Trelleborg tror jag kommer att hamna på en bättre placering än förra säsongen om de får alla spelare att agera som ETT lag, och inte bara tänka på sina egna insatser. Pelister har gjort en raketkarriär genom seriesystemet, vilket är mycket starkt, men jag håller det som en större bragd om de lyckas hålla sig kvar i div 3.


Div 5

Där ser jag Östra Torp som den givna guldkandidaten. Har väldigt svårt att se vilket lag de skulle kunna få framför sig i serien. Lite nya spelare + en bra tränar stab. Visst de har en del långa bortamatcher, men det är ändå till att gratulera när de hamnade med Österlenlagen. För visst är Malmö femman klart bättre??!! Anderslöv har inte inlett säsongen på bästa sett, men jag är övertygad om att de kniper en av två kvalplatser uppåt när serien väl är slutspelad.


Div 6
Här vill jag påstå att vi i BK Skansen är en av seriefavoriterna tillsammans med Västra Ingelstad och Behar. Jag sticker inte heller under stolen med att vår målsättning är att spela division 5-fotboll säsongen 2010. Minnesberg och Skegrie tror jag hamnar i mitten av tabellen, medans Gislöv får inrikta sig på att undvika kval neråt. Dock har Gislöv ett ungt och utvecklingsbart lag, som kommer att skörda framgångar inom ett par år. På tal om Skegrie, hört talas om Jörgen Håkansson?? En av de största talanger jag skådat på mkt länge. Hoppas han vågar prova lyckan hos något av våra lag i div 3, för att sedan sikta ännu högre.


Div 7

Här hoppas jag att min gode vän Richard Harletun lotsar sitt Gylle till serieseger. Richard är en mycket sympatisk människa som brinner för fotbollen och med honom som tränare hoppas jag verkligen att det går bra för Gylle. Lilla Beddinge tror jag kommer att hamna på topp 5. Som vanligt är där alltid stor omsättning på spelare där ute, men enligt källor är där en stark sammanhållning i år. Klagstorp har återigen samlat krafterna, och det ser väl bättre ut än på länge?? Tror dock att det kan bli ett tufft år.


Vid pennan:

Hyhne78

Ps. BK Skansen spelar sina matcher under
våren uppe på Vannhög, väl mött där Ds.

---------
Firman tackar Fredrik Hahne för dessa rader
och vi ser redan fram emot att få ta del av del II.

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards