Firman Bloggar!

Direktlänk till inlägg 29 april 2009

Besvikelse!

Av Rengbo/Nilsson - 29 april 2009 11:12


Rädd för att många blir besvikna men här kommer då anledningen
till att jag var rosenrasande igår…


Jag är besviken och förbannad på gårdagens Champions League semifinal!


Hur kan man nu vara besviken efter en match mellan Barcelona och Chelsea?


Självklart handlar det om att man som åskådare har stora förväntningar på dessa skickliga lag men min besvikelse bottnar även i hemma/borta match.  Jag hade hellre sett neutral plan från semifinal.


Varför nu detta?


Det krävs som alla vet två för att dansa. I gårdagens match kommer Chelsea till Barcelona för att försvara 0-0 och är helt ointresserade
av att spela sin bästa fotboll. Fullt förståligt men för oss åskådare är det värdelöst. Att exempelvis en spelare som Drogba som är ett fysiskt underverk faller som ett asplöv så fort någon Barcelonaspelare
närmar sig är inte kul att titta på!  Hade det varit en Premier League match hade det varit en skoningslös Drogba. Han är inte ensam om att filma men få har den kroppsbyggnaden…


Om semifinalerna avgjorts på neutral plan hade förutsättningarna varit lika vid avspark. Då handlar det om att båda lagen har allt att vinna.
Två lag som vill göra mål och avgöra matchen vilket borde resultera i roligare spel för oss åskådare.


Som alla nu förstått är jag ingen Chelsea fanatiker.
Inte heller Barcelona fan.
Däremot älskar jag rolig och offensiv fotboll, från båda lagen!
Gårdagens match var en bedrövelse eller som
Aftonbladets Simon Bank beskriver matchen: GRISFOTBOLL!!


Det finns säkert taktiker som njuter av Chelsea spel igår
men det tilltalar INTE mig! Ett lag värt flera miljarder som inte vill spela offensiv fotboll…pinsamt!


Borde finnas passivitetsvarning precis som i brottning och handboll…

Mitt favoritlag, Liverpool, är de som kanske bemästrat defensivfotbollen bäst av alla lag de senaste åren. Inte alls rolig fotboll men effektivt. Backa hem med 10 man och rensa. Hoppas på en fast situation eller misstag från motståndarna. Nej tack, då gillar jag 4-4!


Med hänsyn till detta gillar jag Barcelona bättre då de knappast kan lägga sig på defensiven med de spelartyper som finns i laget. Måste vara underbart att spela i ett så spelskickligt lag.


Dags att sluta drömma…


För Er som hoppades på något mer aggresivt...
Håll ut! Snart kommer min bloggkollega med ett riktigt syrligt inlägg...

Och nu menar jag verkligen syrligt! Se upp!


----------
Firman 1/2 


 
 
Ingen bild

Anders V

29 april 2009 11:43

ojdå, sådana cliffhangers.....allt för spänningen.

Klanka inte på Chelsea, det hade varit roligare med lite mål men de gjorde vad ingen annan klarat i år. Hålla nollan på Nou Camp.
Sen såg det kanske inte så snyggt ut.
Men håller med om att reglerna borde ändras.
Barca har allt att vinna på ett bortamål.
Blue is the colour...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rengbo/Nilsson - 31 oktober 2009 08:30

FIRMAN BLOGGAR FLYTTAR!Det har blivit dags för vår kära blogg att flytta. Ni hittar från och med nu Firman Bloggar på följande adress:http://www.firmanbloggar.se   GLÖM INTE ATT LÄGGA IN DEN NYA ADRESSEN SOM BOKMÄRKE ELLER STARTSID...

Av Rengbo/Nilsson - 30 oktober 2009 11:17

Imorgon lördag är det på dagen ett år sedan Firman Bloggar "föddes" och utvecklingen som varit kunde vi bara fantisera om. Detta kommer vi att fira på ett alldeles speciellt sätt, hur får Ni veta om Ni kikar in igen tidigt imorgonbitti. Håll utkik, s...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 11:00

    IDAG HAR JAG BARA LITE TANKAR ATT FÖRMEDLA!Regeringen satsar ett antal miljoner på förorternas föreningar. Varför?De vill ju inte vaccinera sig så det finns snart inga människor i förorterna längre...!!I riksdagen fattas viktiga beslut. Ja, ...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 07:45

Precis som vi lovande under gårdagen kommer här BK Skansen tränarlösning inför nästa säsong. Hjälptränare till nuvarande Anders Nilsson blir Marcus Jönson och som målvaktstränare kommer Johan Sörensen att komplettera.- Marcus är en person med ledareg...

Av Rengbo/Nilsson - 28 oktober 2009 11:00

   GYLLE AIF har gjort klart med en ny tränarkonstellation till nästa säsong.Rickard Harletun stannar kvar och till sin hjälp får han Ola Persson som närmast kommer från spel i BK Skansen. - Denna konstellation har varit på gång i några år,...

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards