Firman Bloggar!

Direktlänk till inlägg 30 april 2009

Svar och uppmaning till det fega spöket "2nd2none"!

Av Rengbo/Nilsson - 30 april 2009 09:50


Jag är den typen av människa som ALLTID säger vad jag tycker och som dessutom står för vad jag säger. Därmed inte sagt att jag ALLTID har rätt och skulle jag vara snett ute har jag heller inga problem med att be om ursäkt. Det tror och hoppas jag att alla som känner mig kan skriva under på. Givetvis kan det ibland innebära att folk tar illa vid sig, men i det långa loppet är jag övertygad om att man mår bäst som människa av att säga sin mening, givetvis inom rimliga och mänskliga gränser.

Firman uppskattar kommentarer, men...
Som Firman tidigare varit inne på uppskattar vi när våra läsare lägger kommentarer med sitt namn eftersom själva diskussionen då hamnar på en helt annan nivå. Dessvärre är det inte alla som respekterar detta och det tycker vi är synd. Det är givetvis skillnad på kommentar och kommentar, men när tex ”2nd2none” skjuter från ingenstans genom att skriva…

”för att aldrig ha spelat på speciellt hög nivå Anders så tycker du väldigt väl om dig själv som fotbollsspelare. Varför har du aldrig kommit längre om du nu är så duktig och erkänt bra tränare sågat dig..har alla andra fel eller?”


…så känns det inte speciellt moget!

God insyn i FBK Balkan!
Nyss citerade inlägg skrevs den 26:e april klockan 01.26 (nattskift eller fyllehund?). Jag minns även ett tidigare inlägg från samma person, närmare bestämt från den 11:e december, då han hade kraftiga synpunkter på Lilla Torgs tränare Rickard Nordström. Vad vi kan finna i vårt register har personen i fråga god insyn i malmölaget FBK Balkan och av hans kommentarer att döma även full koll på de utländska fotbollsspelarna i och kring söderslätt. Man kan även urskilja en viss frustration mot personer med starka personligheter. Rätt eller fel gällande dessa påstående är dock omöjligt att säga och givetvis bara en spekulation från min sida.

Naturligtvis har jag min starka tro om vem personen i fråga är, men eftersom han själv valde att lägga "diskussionen" på en väldigt låg nivå genom att inte kunna stå för sin åsikt valde jag att inte lägga mer energi på det hela.

Men några dagar senare skrev samma person:

”såklart du inte har mer att säga svårt att acceptera brister hos sig själv, du tar chansen att kritisera jimmi och ulf så fort du får chansen för att de inte ville ha dig kvar i sina lag, med sarkastiska kommentarer, det är två erkänt duktiga tränare och de var många gånger bättre som fotbollsspelare än du någonsin varit eller blir. Det finns en anledning till att så fort du närmat dig div 3 så har tränare valt någon annan. Men det är lätt att kritisera andra när man kanske borde se till sitt eget kunnande istället”


För Er med gott minne har jag i Firmabloggens ungdom tagit upp min ”fotbollskarriär” och beskrivit varför jag hamnat där jag är idag. Om inte, se länk:
http://firman.bloggagratis.se/2008/11/06/1085070-fotbollstranare-ett-slakte-for-sig-sjalv/

Mitt försvar till dessa patetiska påhopp!
Till mitt försvar mot dessa patetiska påhopp kan jag meddela att jag ALDRIG sagt att jag är - eller har varit - en bättre fotbollsspelare än varken Jimmi Olsson eller Ulf Larsson då detta påstående skulle falla på sin egen orimlighet. Jag har heller aldrig ifrågasatt deras kompetens vad gäller fotbollsbiten som tränare, snarare tvärtom. Men vad jag däremot skarpt har ifrågasatt är deras sätt att hantera olika individer på det psykologiska planet där jag personligen anser att de båda herrarna har stora brister. Notera ordet personligen, då detta är min enskilda åsikt vilken jag står för.

Hur står det då till med den sociala kompetensen?
”2nd2none” verkar tycka till om det mesta vilket givetvis är kul, men så länge personen i fråga inte kan stå för sina åsikter förknippar jag hans sociala kompetens med absolut NOLL. Och visst kan jag också lugnt konstatera att det vore bättre om han koncentrerade sig på sina egna åtaganden framöver...

Vill undvika missförstånd och så till den slutliga poängen!
För att undvika eventuella missförstånd och för att också komma fram till den slutliga poängen vill jag klargöra en mycket viktig sak. Liksom "2nd2none" får man absolut tycka att jag är en fullständigt usel fotbollsspelare och en idiot till människa. Det har jag inga som helst problem med. Men det minsta jag i så fall begär och ber om är att man står för sin åsikt vilket dessvärre detta "spöke" inte har förnuft och förstånd nog att göra. Utan omsvep kan jag också tycka att det är extra beklämmande då personen i fråga dessutom känner mig...

----------
Firman 2/2

 
 
Ingen bild

RN

30 april 2009 10:54

Bra text Nilsson.

 
Ingen bild

Mattsson

30 april 2009 11:23

Du är en dum pojke ibland Anders.. Skärpning :-)

haha
ps. sluta skriv på msn hela tiden. JOBBIGT

 
Ingen bild

Krille

30 april 2009 13:04

instämmer gällande en bra text av nilsson. men frågan för oss som nu inte vet är ju vem denna personen är. kan du inte avslöja det eller kanske någon annan som kunnat räkna ut det vill skriva det?

 
Ingen bild

2nd2none

30 april 2009 14:21

Härligt att du/ni tycker till men jag har inga problem att hantera dina vilda spekulationer om både det ena och andra gillar tom er blogg, men att hänga ut personer och saker som sagts i privata samtal på en bloggsida är inte ok tänkte du skulle få känna på samma sak. Men det är väl enklare för er att ha en massa vänner och ja-sägare på bloggen än att kunna ta emot kritik för en del av den smutskastning som ni gör. Min personliga åsikt får du av mig om vi träffas personligt det är då man skall stå för vad man säger inte på en bloggsida. PS jag har koll på de flesta bra spelare på söderslätt inte bara sk"utländska". DS e inte de spelarna svenska också.

 
Ingen bild

Anders V

30 april 2009 14:33

Sitter på balkongen, solar och med en kall öl sidan om mej. Livet kan vara sämre. Funderar på nästa veckas peppar och salt.
2nd2none tycker att man inte skall stå för vad man skriver. Tala om dubbelmoral. Ibland skall man tala sanning, ibland skall man ljuga. Det säger väl mer om den personen än vad han skriver. Han borde ändra 2:orna i sin pseudonym till 0:or istället för det är det han är.
Kanske man skall skriva om 0:or man mött i nästa spalt.

 
Ingen bild

Alex

30 april 2009 15:37

Mycket bra text Anders. Tycker det är väldigt patetiskt av 2nd2none(Malik Sesay Balkan)att komma med såna löljiga påhopp. Börja med att läsa HELA bloggarna, för det kan du inte ha gjort. Ser inte i någon blogg att Anders skrivit att han är eller har varit en bättre fotbollspelare än Jimmi eller Uffe. Lägg dina inlägg på¨en tro värdig nivå istället för komma med en massa påhitt.Du kanske skulle lägga samma energi i Balkan som du gör här, Så kanske ni kan vinna ett par matcher.

 
Ingen bild

Persson

30 april 2009 16:05

Ropen dem skalla; Balkan till fyran vill alla!

 
Ingen bild

Krille

30 april 2009 16:32

Jasså det var den jävla tomten.
Håll hårt i tidningen Peter annars är ni redan nere i fyran.

 
Ingen bild

BkaMartin

30 april 2009 17:46

Visst ska man stå för vad man säger, det kan väl alla hålla med. Men visst e det härligt med lite action här på bloggen, väldigt underhållande :)

MER KORV ÅT FOLKET!!

 
Ingen bild

2nd2none

30 april 2009 19:07

malik sesay vet jag vem det är o har lirat med honom inte så mycket mer än så, roligt att se att man inte kan kritisera vissa saker som firman skriver, tycker ändå mesta faktiskt e ganska bra läsning. Att firman kan klaga på pseudonymer e väl ok men ni andra kan ju va vem som helst. Ps jag skriver inga lögner bara fakta. som svar det handlade inte om fotbollsspelare utan kunskap kanske felskrivit av mig sorry

 
Ingen bild

Larre

1 maj 2009 09:55

Om en katt föds i ett stall, kallar man den för häst då?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rengbo/Nilsson - 31 oktober 2009 08:30

FIRMAN BLOGGAR FLYTTAR!Det har blivit dags för vår kära blogg att flytta. Ni hittar från och med nu Firman Bloggar på följande adress:http://www.firmanbloggar.se   GLÖM INTE ATT LÄGGA IN DEN NYA ADRESSEN SOM BOKMÄRKE ELLER STARTSID...

Av Rengbo/Nilsson - 30 oktober 2009 11:17

Imorgon lördag är det på dagen ett år sedan Firman Bloggar "föddes" och utvecklingen som varit kunde vi bara fantisera om. Detta kommer vi att fira på ett alldeles speciellt sätt, hur får Ni veta om Ni kikar in igen tidigt imorgonbitti. Håll utkik, s...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 11:00

    IDAG HAR JAG BARA LITE TANKAR ATT FÖRMEDLA!Regeringen satsar ett antal miljoner på förorternas föreningar. Varför?De vill ju inte vaccinera sig så det finns snart inga människor i förorterna längre...!!I riksdagen fattas viktiga beslut. Ja, ...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 07:45

Precis som vi lovande under gårdagen kommer här BK Skansen tränarlösning inför nästa säsong. Hjälptränare till nuvarande Anders Nilsson blir Marcus Jönson och som målvaktstränare kommer Johan Sörensen att komplettera.- Marcus är en person med ledareg...

Av Rengbo/Nilsson - 28 oktober 2009 11:00

   GYLLE AIF har gjort klart med en ny tränarkonstellation till nästa säsong.Rickard Harletun stannar kvar och till sin hjälp får han Ola Persson som närmast kommer från spel i BK Skansen. - Denna konstellation har varit på gång i några år,...

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards