Firman Bloggar!

Direktlänk till inlägg 30 april 2009

Kvalhjälten summerar IFK Trelleborg!

Av Rengbo/Nilsson - 30 april 2009 11:58


IFK Trelleborg-Tomelilla 3-2 (0-1)
 
Här vill jag börja med att säga äntligen och då menar jag Patrik Lindberg som mittback. Jag tror visserligen inte att han hade spelat där om Christian Ahlström och Kim Rasmusson varit med men jag menar ju att man får ut maximalt av Putte som mittback. Efter att ha bevittnat en medioker div 3 match på Ymorvallen tidigare på dagen så blev man inte mycket gladare på vångavallen.


Tomelilla kvalade till div 2 i fjol och man kan ju undra hur svensk fotboll mår då. Tomellilla var ändå det bästa laget i första halvlek och det få chanser som då skapades stod Tomelillas farliga anfallsduo Joakim Fritzon och Patrik Lundin för. Det var också den sistnämnda som efter en något tilltrasslad situation 2 minuter före pausvilan nådde högst och tryckte in 0-1. Ett mål som TFF-lånet Carl Wachtmeister borde tagit. I andra halvlek böljade det något fram och tillbaka och inget lag lyckades med något ordnat passningsspel men så efter ca 20 minuters spel slet sig Patrik Lundin loss och rullade enkelt in 0-2 och de flesta trodde nog att de randiga skulle inkassera sin andra raka förlust. IFK ville dock annat och efter Gustav Lindqvists snabba reducering verkade laget få lite ny energi och ett par minuter efter kvitterade Ted Helmesjö och nu tändes hoppet om tre poäng för hemmalirarna, man fortsatte pumpa på  och mycket riktigt kom segermålet genom ytterligare ett TFF-lån nämligen Carl Tomaszewski som för övrigt gjorde ett piggt inhopp.


Starkt av IFK att vända men om man ska sammanfatta denna match så är där en hel del frågetcken som bör rätas ut om IFK vill vara med på den övre halvan och efter dessa två matcher så är mina förhoppningar inte allför stora på årets div 3 serie. Ett stort frågetecken vill jag sätta för den upphaussade och hemvändande Magnus Bönnemark, tycker nog att man kan kräva betydligt mer av honom. Ett ännu större frågetecken vill jag sätta för ännu ett TFF-lån Haris Berisha. Killen har mycket boll i sig men herregud det är en lagsport, visserligen behövs killar som vågar göra något på egen hand men Haris hade blivit tio gånger bättre om han någon gång släppt bollen. Jimmi är en duktig tränare och får han lite tid på sig så tror jag att han på sikt kan få till det och han brukar ju få ut maximalt av sina spelare men här finns en hel del att jobba på.

                                         
$$$ Detta ger jag till IFK:s vändning. Bra moral och lite Liverpool över det.
$$ Carl Tomaszewskis inhopp, fick lite fart på anfallsspelet.
$ Patrik Lindberg som mittback. Jag säger som Fylking äntligen.

                                        
En spark i skrevet: Jag ifrågasätter inte IFK:s rätt att spela på A-planen, för det är ju deras hemmabana också. Men jag tycker inte inramningen och två div 3 lag på en så stor plan är speciellt upphetsande. Mitt råd är, spela på C-planen för där tar ni fler poäng och det blir lite trevligare inramning.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rengbo/Nilsson - 31 oktober 2009 08:30

FIRMAN BLOGGAR FLYTTAR!Det har blivit dags för vår kära blogg att flytta. Ni hittar från och med nu Firman Bloggar på följande adress:http://www.firmanbloggar.se   GLÖM INTE ATT LÄGGA IN DEN NYA ADRESSEN SOM BOKMÄRKE ELLER STARTSID...

Av Rengbo/Nilsson - 30 oktober 2009 11:17

Imorgon lördag är det på dagen ett år sedan Firman Bloggar "föddes" och utvecklingen som varit kunde vi bara fantisera om. Detta kommer vi att fira på ett alldeles speciellt sätt, hur får Ni veta om Ni kikar in igen tidigt imorgonbitti. Håll utkik, s...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 11:00

    IDAG HAR JAG BARA LITE TANKAR ATT FÖRMEDLA!Regeringen satsar ett antal miljoner på förorternas föreningar. Varför?De vill ju inte vaccinera sig så det finns snart inga människor i förorterna längre...!!I riksdagen fattas viktiga beslut. Ja, ...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 07:45

Precis som vi lovande under gårdagen kommer här BK Skansen tränarlösning inför nästa säsong. Hjälptränare till nuvarande Anders Nilsson blir Marcus Jönson och som målvaktstränare kommer Johan Sörensen att komplettera.- Marcus är en person med ledareg...

Av Rengbo/Nilsson - 28 oktober 2009 11:00

   GYLLE AIF har gjort klart med en ny tränarkonstellation till nästa säsong.Rickard Harletun stannar kvar och till sin hjälp får han Ola Persson som närmast kommer från spel i BK Skansen. - Denna konstellation har varit på gång i några år,...

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards