Firman Bloggar!

Alla inlägg den 5 september 2009

Av Rengbo/Nilsson - 5 september 2009 22:33



Jag kan lova - ja till och med garantera - att mängder av journalister runt om i Sverige har svurit ikväll. Dem har nämligen haft två färdiga texter gällande kvällens VM-kvalmatch mellan Ungern och Sverige, men tvingats till en tredje!

UTSKICK 1: "KLAPP-KLAPP-SPEL"
Det första utskicket handlade om ett svenskt ”klapp-klapp-spel ”som utmynnade i en högst välförtjänt seger. Frågan var bara med hur mycket. Men 1-1-målet ställde till det och till papperskorgen med det…


UTSKICK 2: FIASKOT
Mängder av missade målchanser vilket skulle visa sig få en besk eftersmak genom ett sent kvitteringsmål och hoppet om ett VM-slutspel var ute. Men återigen blev det till att veckla samman och ett nytt besök i papperskorgen...

UTSKICK TRE: SUCCÉ
Det fanns nämligen en viss Zlatan med i matchen. Även om han i mina ögon var tämligen anonym i 93 minuter och sju sekunder så blev han som vanligt matchhjälte. Matchen var faktiskt slut. När Elm lyfte lyran mot Zlatan kunde domaren lika gärna blåst av matchen. Men han hade väl – liksom alla vi andra - sett samma persons horribla hörna en knapp minut tidigare och tänkte förmodligen vänta tills insparken skulle läggas. Men icke. Chippen blev magnifikt och Zlatan kunde turligt – men för all del högst rättvist - göra 2-1 för Sverige!

-----------------------------
HYLLNING ELLER SÅGNING?!
I all glädjeyra hemma i tv-soffan jämförde faktiskt min sambo Therese mig med just Zlatan. Detta i samma läge som hon insåg att Sverige faktiskt hade vunnit.
”- Han är klasser bättre än dig och spelar i en helt annan division, men ändå så likt. Osynlig i hela matchen, men ändå matchhjälte och en massa positiva rubriker…”
-----------------------------

Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta.


Men jag skrattade faktiskt. Likheten kan jag ju bara glädjas åt och att han var värdelös kan jag bara hålla med om. Är man världens näst dyraste fotbollsspelare genom alla tider ställs det högre krav i en VM-kvalmatch mot Ungern. För kort försäsong och det ena med det tredje. Jo, visst. Så kan det säkert vara. Men det kvittar. Vi begär mer av Zlatan. Men vad spelar det för roll nu. Han är hjälte!

      I ÖVRIGT DÅ?

  • Våra mittbackar agerade som en betongvägg fram tills 1-1-målet – imponerande!
  • Straffen Ungern fick var som en skänk från ovan…
  • Visst skulle Holmén ha avgjort, kroppen över bollen påg…
  • Elms långa inkast gav ”flash-back” till bortamatcherna mot Oxie…
  • Anders Svensson jobbar i det tysta, spelade han verkligen i 93 minuter?
  • Källströms slägga efter bara några minuter borde resulterat, kroppen över…
  • Får jag gissa att det står MAGiskt Zlatan som rubrik imorgonbitti?!
  • HOPPET OM ETT VM-SLUTSPEL LEVER - I ALLRA HÖGSTA GRAD!
  • Firman 1 av 2 hälsar att han är lyckligt framme och läser du detta så önskar jag - och säkert många med mig - en fortsatt trevlig semester!

    ----------
    Firman 2/2
Av Rengbo/Nilsson - 5 september 2009 21:05



1-0 till Sverige i halvlek och det ser "faktiskt" stabilt ut... 


Man pratar ofta om små marginaler. Det kan handla om allt från att göra mål i fotboll till att vinna pengar på tex V75. Så här nära var undertecknad succé under dagens V75-tävlingar! NYA TAG UTLOVAS!



Daniel "Kvalhjälten" Olofsson meddelade under dagen att kontringen efter Sigges - vad han själv kallar påhopp - kommer på måndag. Fram tills dess kan Firman inte mer än önska fortsatt trevlig helg!

----------
Firman


Av Rengbo/Nilsson - 5 september 2009 08:11



För min personliga del blev det inte till någon munter fredagskväll. Redan på torsdagsträningen slog jag upp en lättare sträckning i baksidan av låret och efter några minuters spel i matchen mot Gärsnäs valde jag att kliva av. Min Firmamedlem gjorde dock ÅTER en helgjuten insats som innermittfältare och tillsammans med övriga lagkamrater blev det också en högst välförtjänt seger med 4-1. Tre friska poäng alltså och därmed press på övriga topplag i dagens fortsatta omgång.

IFK-SEGER PÅ VÅNGAVALLEN!
På Vångavallen lyckades IFK vända ett 0-1-underläge till 2-1-seger och extra kul att Firmakamraten Martin Nordbladh gjorde mål. Från att ha varit inblandat i bottenstriden har faktiskt laget en teoretisk chans på kvalplats uppåt.
Jo, tjena - hej vad det svänger!

Noterade även att Behar gick på pumpen mot Vången inne i Malmö, en för Firman mycket oväntad utgång och enda anledningen till detta kan vara ren och slät underskattning. Därmed blev man också av med serieledningen till Skivarp och bjöd samtidigt in övriga topplag till en spännande säsongsavslutning.





Eftersom det handlar om VM-kval i helgen väljer vi att stå över långenspel och istället inrikta vi oss på dagens V75-tävlingar på Jägersro. En topphelg står för dörren då vi imorgon kommer att utse årets bästa fyraåring i KRAFFT Svenskt Travderby. Har Ni aldrig varit på "kapplöpningstävling" och har vägarna förbi Jägersro med dess omnejd rekommenderar jag varmt ett besök.

V75-1: 1,2,5,9,10,12
V75-2: 1,3,6,10,12
V75-3: 8 Zola Boko
V75-4: 1,3,6,11,12
V75-5: 10 Mountain Dew
V75-6: 3 Yankee Challenge
V75-7: 1,2,3,7,10,12

900 rader/ 450 kronor

Om Ni på något sätt väljer att köra ett mindre system eller också en Harry Boy-variant har jag fetmarkerat de som jag anser vara givna streck på kupongen -
därmed kan jag inte mer än att önska Er samtliga ett STORT LYCKA TILL!

----------
Firman 2/2

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards