Firman Bloggar!

Alla inlägg den 13 september 2009

Av Rengbo/Nilsson - 13 september 2009 16:59

 

Så var man då hemma igen efter en helt underbar vecka på Mallorca!
  


Med Bamse i fokus och solen strålande från klarblå himmel kan man verkligen njuta.
Estrella de Mar vid Alcudia stranden får mina varmaste rekommendationer,
åtminstone för alla Er med barn!
 
För första gången på MÅNGA år har jag undvikit att sätta mig vid en dator på semestern.
Snacka om avkoppling…
 
…men usch och fy när jag kollade inkorgen på jobbmailen!
 
Vad som också är grymt glädjande är att läsa bloggen!
Vilken aktivitet! Härligt (fortsätt så)!
 
Otroligt mycket som händer på en vecka och jag tror inte någon läsare kan vara missnöjd med tanke på uppdateringsfrekvensen, vi som skulle ta det lugnare under hösten…
 
Har fått en del rapporter på SMS och hylla den som hyllas bör: Tack Ante!
 
Två viktiga segrar för Sverige i kvalet gör att hoppet lever.
Tyvärr missade jag båda matcherna men matchen mot Danmark ska jag inte missa!

 
Landade 15.00 och hann lagom hem till Man C mot Arsenal.
Vilken underbar fight!
 
Som alla vet är jag stort Liverpool FAN och har inga sympatier för något av
lagen vilket känns viktigt att påpeka innan jag går in på nästa episod.
 

  
Emmanuel Adebayor!
En spelare som aldrig lyckades vinna fansens kärlek i Arsenal och jag förstår kanske varför…
 
Jag har full förståelse för att Adebayor spelade matchen med otroligt mycket känslor.
Han lirade mot sina tidigare lagkompisar och mot sina tidigare så kallade fans.

 
Det syntes i några närkamper att det inte var någon vänskaps match. Kul!
Men att avsiktligt försöka skada motståndare går över mitt förstånd!
 
van Persie satsade kanske onödigt tufft i närkampen mot Adebayor men
att svara med en stämpling mot huvudet som Adebayor gjorde är inte försvarbart!

 
Att sen nämnde Adebayor fick sätta 3-1 på en riktigt snygg nick gjorde inte saken bättre.
Istället för att klappa om framspelaren valde Adebayor att springa ca 100 meter över hela plan
för att kasta sig på knä framför ARSENAL klacken! Huvudlöst!
 
Man får inte respekt, det är något man förtjänar!
 
Varför? Hur tänkte han?
För mig handlar det om ointelligens! Killen måste vara osmart.
Adebayor är en gudomlig fotbollsspelare men han måste börja använda insidan av huvudet också
annars lär han aldrig bli uppskattad!
 
Nu släpper vi Premier League och fokuserar på div 5 södra istället.
Torp spelade idag en medikoer match mot Skurup på bortaplan.
Matchen slutade 1-1 efter underläge i paus.

Torp lirade största delen av matchen med en man mindre efter tidig frilägesutvisning.

 

Jag vågar även krtitisera domaren! Han var USEL på båda håll! Skandal!

 

Zlatan! Vilken succé!

Såg Ni leendet efter framspelningen till Messis 2-0 mål?
Han flinade tillsammans med Messi, Xavi och Iniesta (Knatteligan) och jag förstår att han njuter!


---------
Firman 1/2

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards