Firman Bloggar!

Direktlänk till inlägg 14 september 2009

Välkommen hem och vilken drömvärld lever "Lillen" i!????

Av Rengbo/Nilsson - 14 september 2009 10:10




Funderar  


Vill givetvis inleda med att hälsa min bloggkollega

välkommen hem, äntligen är allt som vanligt igen!


"LILLEN" MÅSTE LEVA I EN DRÖMVÄRLD!
Trots min skada satt jag på bänken och bevittnade Östra Torps match mot Skurup igår eftermiddag. Efter bara några minuter kunde jag konstatera att detta var en match som bara skulle vinnas. Men en tidig utvisning av Andreas Sjödin (för övrigt helt korrekt!) ställde till det och när dessutom regnet tilltog blev det till en klassisk "skitmatch" med mer kämpa än skönspel. Ärligt talat tillhör Skurup ett av de sämsta lag vi mött under säsongen, men ändå kunde vi inte mäkta med mer än en kvitteringsboll.


Läs om min förvåning när jag öppnade Skånska Dagbladet imorse och tog del av ett uttalande från Skurups tränare Jonas "Lillen" Mårtensson. Jag citerar:


"Fruktansvärt orättvist. Det känns som en förlust. För första gången var samtliga spelare tillgängliga och vi spelade en fantastiskt fin fotboll med mängder av målchanser"


Men hallå!!!! Vilken värld lever den där "Lillen" i egentligen?
Fantastiskt fin fotboll med mängder av målchanser??????????
Två saker vet jag i alla fall.
1. "Lillen" och jag kan OMÖJLIGT ha varit på samma idrottsplats...
2. Skurup spelar i division 6 nästa säsong...


----------------------------
Vi var inne på IFK-ämnet i förra veckan och en av våra läsare lade

i samband med den bloggen följande kommentar:
"Delar av IFK-styrelsen hade för ett par veckor sedan möte med varje spelare. Man fick möjlighet att "lufta lungorna". IFK-styrelsen ställde då frågan om vad spelaren tänkte om nästa säsong. Stanna eller inte? Vissa var då helt ärliga och sa att man inte tänkte spela i IFK nästa säsong, då deras kontrakt löper ut. Därefter har vissa spelare suttit på läktaren. Konstigt sätt att driva en förening. Tänkt om alla varit ärliga. Då hade kanske IFK inte haft fullt lag? Ärlighet varar längst!!!"
Intressant fortsättning är att vänta...


----------------------------


Personligen är jag enormt bortskämd när det gäller skador och genom åren har dem faktiskt varit väldigt lätträknade. Men en lårskada verkar faktiskt sätta stopp för spel i ytterligare några matcher vilket såklart känns fruktansvärt surt. Min personliga förhoppning är att vara tillbaka när det vankas kval om sisådär en månad.




                        

Min sambo prenumererar på HäntExtra.´
I veckans nummer gick det att läsa:
"Därför lämnar Niclas Laila Bagge"
Nu handlade det inte om att "lämna" i den bemärkelsen som kanske många trodde. Men vad gör man inte för att öka försäljningen...


"GRABBKVÄLL"
"Grabbkvällen" (för visst var det en sådan?!) avverkades i lördags och om någon är intresserad kan jag meddela att Jerry Karlsson blev guldmedaljör (och då pratar jag inte om kort!) medan Andy Hutteboll blev den mest förlorande (åtminstone enligt honom själv). Själv blev jag tvingad till ett strikt förhållningssätt.


VAR GICK NU GRÄNSEN FÖR ROLIG FOTBOLL?????


Återkommer till clownduon Malik Sesay och Magnus Pettersson senare i veckan....


----------------------------


På tal om Laila Bagge. Idol 2009 drog igång i veckan och givetvis satt familjen Nilsson/Åkesson som klistrad framför tv-apparaten. Men frågan man ställer sig är...
...har folk ingen självkritik???? Att man som många vill utsätta sig för att bli märkta för livet likt ett STORT skämt (men inte Firman emot som ständigt får sig ett gott skratt!).

Vad som också dragit igång är "Ensam mamma söker" vilket obönhörligen är och förblir min dotter Linns absoluta favoritprogram. Personligen hade jag tyckt det vore roligare om Per-Ola "Perra" Petterssons fjälla hade blivit utvald bland de tre, men tyvärr blev så inte fallet. Nya tag nästa år kamrat...


----------------------------


DET ÄR BEVISLIGEN SKILLNAD PÅ FOLK OCH FOLK...


---------
Firman 2/2


 
 
Ingen bild

Mattsson

14 september 2009 15:29

Jag gillar Lillen

Tyckte han var häftig :)

 
Ingen bild

giis

14 september 2009 17:46

Jag tyckte han var liten

 
Ingen bild

Firman

14 september 2009 18:08

Därav hans smeknamn - Holst!

 
Ingen bild

Knappen

14 september 2009 21:30

Vill först bara säga att det är en underhållande blogg ni båda två bedriver...läser den ofta...
Angående texten om Lillens drömvärld....
JAG tycker att vi rullade boll rätt så bra i första halvlek...Målchanser? Nja, kanske inte så många...Skitmatch? Jag behöver kanske inte påminna om vilket lag som fick varningarna...(trots att jag nog skulle haft en för att helt oskyldigt "råkat" springa in i Kaj.....;)...)
Skitmatch? Sämsta laget ni mött? Lite målchanser? Okej, but it takes two to tango. Innan ni mötte oss hade ni ett snitt på 3,3 gjorda mål per match, ni gjorde ett på oss. Lika barn leka bäst....
Lillen må leva i en drömvärld som du skriver, men låt oss nu ha den strimma hopp efter en hyggligt bra match eftersom vi inte presterat så bra på hela säsongen...trots allt tog vi, sämsta laget i serien. poäng mot ett av seriens absolut bästa lag.....
Det är inte alltid den som skriker högst som har rätt.....

 
Ingen bild

Nilsson

14 september 2009 21:59

Knappen - kul att du följer oss och tack för positiva ord om bloggen - verkligen roligt att vårt jobb uppskattas!

Till saken. Jag citerar igen:
"Fantastiskt fin fotboll med mängder av målchanser"
Om jag försöker uttrycka mig snällt så skulle jag inte vilja se när Ni spelar dåligt...

Skämt åsido. Det var inte på något sätt min mening att såga Skurup som förening, men själva grejen med ett så pass starkt uttalande blev liksom omöjligt att inte kommentera.

Och förresten. Jag skrev INTE det sämsta laget utan ETT AV de sämsta. En väsentlig skillnad, faktiskt.

Givetvis ska vi inte ta hoppet ifrån Er, vi kan inte mer än önska ett STORT lycka till under resten av säsongen.



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rengbo/Nilsson - 31 oktober 2009 08:30

FIRMAN BLOGGAR FLYTTAR!Det har blivit dags för vår kära blogg att flytta. Ni hittar från och med nu Firman Bloggar på följande adress:http://www.firmanbloggar.se   GLÖM INTE ATT LÄGGA IN DEN NYA ADRESSEN SOM BOKMÄRKE ELLER STARTSID...

Av Rengbo/Nilsson - 30 oktober 2009 11:17

Imorgon lördag är det på dagen ett år sedan Firman Bloggar "föddes" och utvecklingen som varit kunde vi bara fantisera om. Detta kommer vi att fira på ett alldeles speciellt sätt, hur får Ni veta om Ni kikar in igen tidigt imorgonbitti. Håll utkik, s...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 11:00

    IDAG HAR JAG BARA LITE TANKAR ATT FÖRMEDLA!Regeringen satsar ett antal miljoner på förorternas föreningar. Varför?De vill ju inte vaccinera sig så det finns snart inga människor i förorterna längre...!!I riksdagen fattas viktiga beslut. Ja, ...

Av Rengbo/Nilsson - 29 oktober 2009 07:45

Precis som vi lovande under gårdagen kommer här BK Skansen tränarlösning inför nästa säsong. Hjälptränare till nuvarande Anders Nilsson blir Marcus Jönson och som målvaktstränare kommer Johan Sörensen att komplettera.- Marcus är en person med ledareg...

Av Rengbo/Nilsson - 28 oktober 2009 11:00

   GYLLE AIF har gjort klart med en ny tränarkonstellation till nästa säsong.Rickard Harletun stannar kvar och till sin hjälp får han Ola Persson som närmast kommer från spel i BK Skansen. - Denna konstellation har varit på gång i några år,...

Presentation

Omröstning

Vad är din inställning till Anna Anka, positiv eller negativ?
 Positiv
 Negativ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Firmans egna gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards